Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här kom det också bebis igår! En son på 3520 g och 52 cm lång. Han valde att komma ut en vecka tidigare än beräknat, men det är jag bara glad för!
Vattenavgång 23.30 i torsdagskväll och sen föddes han 12.19 igår. Krystarbete i 2 timmar och när jag krystade sista gången så var det verkligen tur att han kom, jag hade aldrig orkat mer.
Han är jättesnäll och duktig och jag känner mig överkörd av en lastbil- som det ska vara antar jag!:D

Stort grattis :bump: :banana: :bump:

Själv har vi haft kalas för tösen här hemma som fyller 7 år idag :love:

Och samtidigt är 90% gjord av graviditeten idag och det är således 28 dagar till bf och nu äntligen så känner jag mig redo :)
Har känt länge att nej, tiden går för fort, att bebisen absolut inte får komma innan bf och allra helst en vecka senare än det men nu känns det äntligen mer rofyllt inombords.
Det har varit så mycket på sista tiden och det är det fortfarande, men det är saker som är lättordnat och det är en väldigt skön känsla att veta att min man är hemma med oss hela veckan innan bf då barnen har lov.

Så ja, nu känner jag mig redo för den lilla :heart

Här är det dött lopp, lite fler sammandragningar men inga förvärkar eller vattenavgång. Tror nog han trivs för bra i magen. :cool:
Vill ju träffa lilleman nuuu... :arghh:

Här kom det också bebis igår! En son på 3520 g och 52 cm lång. Han valde att komma ut en vecka tidigare än beräknat, men det är jag bara glad för!
Vattenavgång 23.30 i torsdagskväll och sen föddes han 12.19 igår. Krystarbete i 2 timmar och när jag krystade sista gången så var det verkligen tur att han kom, jag hade aldrig orkat mer.
Han är jättesnäll och duktig och jag känner mig överkörd av en lastbil- som det ska vara antar jag!:D

Grattis!!

Nu har vi knappt tio grader på dagarna här i Sthlm, hur varmt klär ni bebisarna om de är ute? I vagn?

H är varm på kroppen när jag känner men fötter och händer är hopplösa. Ingen fara sa BB men omgivningen säger annorlunda...

Nu har vi knappt tio grader på dagarna här i Sthlm, hur varmt klär ni bebisarna om de är ute? I vagn?

H är varm på kroppen när jag känner men fötter och händer är hopplösa. Ingen fara sa BB men omgivningen säger annorlunda...
Spelar ingen roll hur varm min bebis är, händer och fötter är alltid kalla ändå :pjag försöker hålla dem varma, har bland annat ett par lättfodrade tofflor från PoP som är super att ha när det är för varmt i selen för att pälsa på overaller men för kallt för att lämna fötterna utan extra lager. Jag är också väldigt kall om händer och fötter, även låren faktiskt. Har otroligt dålig cirkulation så jag ser det inte som några konstigheter att mina avkommor har det heller. De säger ju att man gör mindre skada om man klär för svalt än för varmt med tanke på psd osv även om det inte betyder att de ska frysa.

När vi åker cykelvagn nu så är det vanliga kläder, en tjockare overall men inte vindtät (tror det är fleece i den och så stoppning) som även täcker händer och fötter. Mössa, oftast en ganska tunn i ull modell rånarluva och babyfilt över fötterna. Stänger cykelvagnen med nätet så länge det inte stormar/regnar/är smällkallt så det drar lite när man trampar iväg och detta verkar lagom.

Var tvungen att känna efter lite på tösens fötter nu. Jag och bebis delar ett tjockt täcke. Bebis hade strumpor på fötterna och en tjockare pyjamas på kroppen. Alldeles för varmt egentligen, ska dra av henne täcket helt eller delvis strax då jag ska sova. Nu är fötterna behagligt varma på henne medan kroppen är märkbart varmare. Mina egna fötter och lår känns som isbitar, såklart ;)

Tack allihopa och grattis till dig med @FiVi! Håller med om den överkörda känslan, och jag är rätt avundsjuk på de som bara har krystvärkar i en halvtimme...

Halvt kl
Jag fick krystvärkar för tidigt så jag fick inte krysta i början, det var en vidrig känsla! Tur det är över nu, och att resultatet är värt all smärta i världen! jag är trött och mör och slutkörd men gud vad jag är lycklig :love:

Färdknäppen var förresten med minimal insats från min sida :angel: men då hade jag ju inte haft värkar på typ 8 timmar eller nåt sånt, annars hade det definitivt inte varit ett alternativ!

Dagens mage. Gud vad jag längtar efter bebis nu :love:

AQFAAAACo9RodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ0NDU2ODY0NTM4M181NjFhNWU0NzJhNmIyMjlmZGY2MzYzM2QuanBn

Tack, har läst och tycker jag klär bebis så men sen ser jag andra med dubbla overaller och tjocka vintermössor. Jag själv är varm av mig och avskyr att vara för varmt klädd plus att jag är rädd för ökade risken med PSD om de är för varma.
Du tänker sunt! Har en vän som har forskat inom PSD och enligt henne så dör ett antal barn i barnvagnen varje år pga att föräldrarna inte tänker till. Jag tycker att det är konstigt att det inte är fler när man tänker på de som går i inomhuscentrum och i affärer utan att öppna upp barnvagnen eller overallen, själva går de ofta med sin jacka öppen eller slängd över barnvagnshandtaget...

Du tänker sunt! Har en vän som har forskat inom PSD och enligt henne så dör ett antal barn i barnvagnen varje år pga att föräldrarna inte tänker till. Jag tycker att det är konstigt att det inte är fler när man tänker på de som går i inomhuscentrum och i affärer utan att öppna upp barnvagnen eller overallen, själva går de ofta med sin jacka öppen eller slängd över barnvagnshandtaget...

Usch så läskigt. :(

Usch vad hemskt :(

Jag bär min bebis för det mesta i bärsele och jag går och pillar hela tiden tycker jag för jag är rädd att det blir för tätt/för varmt/bebis borrar in näsan i mina kläder/inte pyser tillräckligt högt när hon andas. Stackarn får aldrig sova ifred. Så fryser hon säkert på natten med för att jag inte vågar dela täcke med henne :p har hon tur får hon ha täcke på benen.

Jag fick höra för inte länge sedan att man ökar risken för psd när man håller fast dem för mycket (exempelvis lindar in i filtar). Det var något med fallreflexen och att de tror att de är i magen igen. Kan tänka mig att föräldrar i all välmening stoppar om sina små bebisar tätt i vagnen och att även det är en bidragande faktor till att de dör i vagnen.

Precis Så håller jag på Amha. Fick en " gallerfilt" av min syster, den är fantastisk på nätterna. H vaknade faktiskt med varma fötter imorse. Men annars är mamma taskig och lägger över honom på rygg så fort han ätit klart och lyckats hamna på sidan.

Precis Så håller jag på Amha. Fick en " gallerfilt" av min syster, den är fantastisk på nätterna. H vaknade faktiskt med varma fötter imorse. Men annars är mamma taskig och lägger över honom på rygg så fort han ätit klart och lyckats hamna på sidan.
Jag somnar oftast när hon äter så nattetid får hon ligga på rygg och vrida huvudet bara. I bästa fall axlarna men när underkroppen ligger platt mot madrassen brukar hon inte trilla över på sida. Dessutom ligger vi så nära varandra att jag blir som ett stopp.

"Gallerfilt" i något naturmaterial hade vi också, den var helt suverän :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 574
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V