Babyboom!! Grattis Fivi!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här kom det också bebis igår! En son på 3520 g och 52 cm lång. Han valde att komma ut en vecka tidigare än beräknat, men det är jag bara glad för!
Vattenavgång 23.30 i torsdagskväll och sen föddes han 12.19 igår. Krystarbete i 2 timmar och när jag krystade sista gången så var det verkligen tur att han kom, jag hade aldrig orkat mer.
Han är jättesnäll och duktig och jag känner mig överkörd av en lastbil- som det ska vara antar jag!
Här kom det också bebis igår! En son på 3520 g och 52 cm lång. Han valde att komma ut en vecka tidigare än beräknat, men det är jag bara glad för!
Vattenavgång 23.30 i torsdagskväll och sen föddes han 12.19 igår. Krystarbete i 2 timmar och när jag krystade sista gången så var det verkligen tur att han kom, jag hade aldrig orkat mer.
Han är jättesnäll och duktig och jag känner mig överkörd av en lastbil- som det ska vara antar jag!
Googlade och kom in på 1177 sidan, kanske kan hjälpa?Nu har vi knappt tio grader på dagarna här i Sthlm, hur varmt klär ni bebisarna om de är ute? I vagn?
H är varm på kroppen när jag känner men fötter och händer är hopplösa. Ingen fara sa BB men omgivningen säger annorlunda...
Spelar ingen roll hur varm min bebis är, händer och fötter är alltid kalla ändå jag försöker hålla dem varma, har bland annat ett par lättfodrade tofflor från PoP som är super att ha när det är för varmt i selen för att pälsa på overaller men för kallt för att lämna fötterna utan extra lager. Jag är också väldigt kall om händer och fötter, även låren faktiskt. Har otroligt dålig cirkulation så jag ser det inte som några konstigheter att mina avkommor har det heller. De säger ju att man gör mindre skada om man klär för svalt än för varmt med tanke på psd osv även om det inte betyder att de ska frysa.Nu har vi knappt tio grader på dagarna här i Sthlm, hur varmt klär ni bebisarna om de är ute? I vagn?
H är varm på kroppen när jag känner men fötter och händer är hopplösa. Ingen fara sa BB men omgivningen säger annorlunda...
Googlade och kom in på 1177 sidan, kanske kan hjälpa?
http://www.1177.se/Stockholm/Tema/B...raktiska-rad/Att-kla-barnet-for-att-vara-ute/
Du tänker sunt! Har en vän som har forskat inom PSD och enligt henne så dör ett antal barn i barnvagnen varje år pga att föräldrarna inte tänker till. Jag tycker att det är konstigt att det inte är fler när man tänker på de som går i inomhuscentrum och i affärer utan att öppna upp barnvagnen eller overallen, själva går de ofta med sin jacka öppen eller slängd över barnvagnshandtaget...Tack, har läst och tycker jag klär bebis så men sen ser jag andra med dubbla overaller och tjocka vintermössor. Jag själv är varm av mig och avskyr att vara för varmt klädd plus att jag är rädd för ökade risken med PSD om de är för varma.
Du tänker sunt! Har en vän som har forskat inom PSD och enligt henne så dör ett antal barn i barnvagnen varje år pga att föräldrarna inte tänker till. Jag tycker att det är konstigt att det inte är fler när man tänker på de som går i inomhuscentrum och i affärer utan att öppna upp barnvagnen eller overallen, själva går de ofta med sin jacka öppen eller slängd över barnvagnshandtaget...
Usch vad hemsktDu tänker sunt! Har en vän som har forskat inom PSD och enligt henne så dör ett antal barn i barnvagnen varje år pga att föräldrarna inte tänker till. Jag tycker att det är konstigt att det inte är fler när man tänker på de som går i inomhuscentrum och i affärer utan att öppna upp barnvagnen eller overallen, själva går de ofta med sin jacka öppen eller slängd över barnvagnshandtaget...
Jag somnar oftast när hon äter så nattetid får hon ligga på rygg och vrida huvudet bara. I bästa fall axlarna men när underkroppen ligger platt mot madrassen brukar hon inte trilla över på sida. Dessutom ligger vi så nära varandra att jag blir som ett stopp.Precis Så håller jag på Amha. Fick en " gallerfilt" av min syster, den är fantastisk på nätterna. H vaknade faktiskt med varma fötter imorse. Men annars är mamma taskig och lägger över honom på rygg så fort han ätit klart och lyckats hamna på sidan.
"Gallerfilt" i något naturmaterial hade vi också, den var helt suveränPrecis Så håller jag på Amha. Fick en " gallerfilt" av min syster, den är fantastisk på nätterna. H vaknade faktiskt med varma fötter imorse. Men annars är mamma taskig och lägger över honom på rygg så fort han ätit klart och lyckats hamna på sidan.