Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
September
1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet, pojke - Gabriel född med akutsnitt, 29/8 kl 15.22. 3235 g, 50 cm lång.
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet, flicka - Född 14/9 kl 17.26. 3500 g, 51 cm lång.
13/9 - Quickstep, Halland. 2:a barnet, pojke - Född 17/9 kl 05:47. 4600 g, 52 cm lång.
17/9 - krambanan, Skåne, 1:a barnet, flicka
21/9 - westerngirl- Småland 2:a barnet, flicka
21/9 - pontevecchio, Sthlm, 1:a barnet, pojke Född 2/10 kl 02,22. 4495 g, 54 cm
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka - Ebba född med planerat snitt 15/9 08.34 4000 gram 50 cm.

Oktober
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
6/10 - Flixon, Skåne, 1:a barnet, flicka
10/10 Allevo, Östergötland, 1:a barnet, pojke
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a barnet
29/10 Linisen, Uppland 1:a barnet, troligtvis pojke

November
6/11 - Sedna , Stockholm 1:a barnet, flicka
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet, flicka
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet, flicka
12/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet, flicka
15/11 - Saigon, Skåne, 1:a barnet
19/11 - Mulles_matte, Småland, 4:e barnet, flicka
23/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet, okänt kön
31/11 - Bernt, Göteborg, 1:a barnet
[/QUOTE]

Puttar upp. Westerngirl, hur har det gått för dig?

Gud, jag känner mig som en en waterslide nu som skickat ut mina ungar på 6 resp 4 krystvärkar...

När vi pratade med BM om att eventuellt inte hinna in med tvåan så sa hon att "så länge vattnet inte har gått föder du inga barn" trots att vattnet med ettan gick 20 min innan hon var ute och kort efteråt kom krystvärkarna. Vattnet men tvåan gick vid första krystvärken :grin:

Jag tror man känner på sig när det är dags att åka in, och för de flesta tar det mycket längre tid än man tror. Det finns lite riktmärken att gå efter gällande värkarnas regelbundenhet och längd, men det är inte alltid man ens får regelbundna värkar. Jag fick det med ettan men inte med tvåan (CTG på FL såg mer ut som en seismograf), tex. Och med tvåan hann vi bara vara på FL en timme innan han var ute, tänk om vi hade väntat på regelbundna värkar :nailbiting:

Min timme var helt ok, mesta delen stod han högt och då jag var ryggbedövad gjorde det inte så ont.
Tyckte de värkarna var skönare, kroppen försökte uppenbarligen göra nåt och jag kunde hjälpa till.

Flixon, spännande! Ytterligare en punktlig unge!

Nu skulle jag kanske inte använda ordet skönare :D Men visst var krystvärkarna betydligt mindre plågsamma än de sista öppningsvärkarna!

Finns inte en chans att jag väntar på regelbundna värkar nu när denna bebis vill ut. Hade regelbundna med ettan och tvåan. Trean hade jag knappt ont när vi åkte in och inte i närheten av regelbundet (de tre milen till sjukhuset hade jag en enda värk under). 45 min senare var hon ute.
Bm sa lite skämtsamt att jag borde campa utanför sjukhuset runt bf.. Och att vi ska åka in direkt när vi känner att det börjar bli på g..

Det är ju skillnad på omföderskor. Ni har historia av snabba förlossningar, klart man åker fort då.

Men BernT ska föda sin första, chansen att den studsar ut inom en timme är minimal. Att åka bil med värkar är väl inte det härligaste kan jag tänka så att bli hemskickad hade jag iaf undvikt.

Det är ju skillnad på omföderskor. Ni har historia av snabba förlossningar, klart man åker fort då.

Men BernT ska föda sin första, chansen att den studsar ut inom en timme är minimal. Att åka bil med värkar är väl inte det härligaste kan jag tänka så att bli hemskickad hade jag iaf undvikt.
Ah jag missade nog att det var hennes första. Då hade jag nog stannat hemma tills det verkligen började bli regelbundet.
Fast åka bil med värkar tycker iaf inte jag är så farligt. Jag tyckte faktiskt det var mkt skönare att halvligga i bilen än att vanka runt hemma

Liten uppdatering, värkarna hade uppehåll på en dryg timme så jag la mig för att vila. Då satte de igång igen :p fortfarande rätt lugnt dock. Vi har typ fem minuter till sjukhuset (10 i rusningstrafik) så jag känner mig helt lugn med att stanna hemma länge till. Har pratat med förlossningen i alla fall, så de vet att här är något på gång ;)

När man läser alla era berättelser om flera timmars krystvärkar och osäkerhet kring när man ska åka in är jag så himla lycklig över knytet som sover på mitt bröst nu :love: Och som kom tidsbokat utan varken värkar eller krystvärkar :angel:

Saligheten kanske grundar sig lite i att tvååringen sover ute just nu och jag får ta en kopp kaffe i totalt lugn. Aaaah... :cool:

Även min första gick fort på slutet, vi hann vara inne i 2 h. Men båda gångerna har ju föregåtts av ca 10 h värkar hemma i ökande intensitet, så även om jag haft snabba förlossningar har det ju ändå inte gått på en timme.

Hoppas det kommit igång under natten, så spännande :D

H är en vecka idag. Snacka om omtumlande vecka och jag är fortfarande helt hög på kärlek. Kan stirra på honom läääänge. De små mjuka kinderna, lilla näsan och plutmunnen :love:

Att det går så smidigt bidrar, väcker mig 3 och 7 för mat. Sover annars 00-11 ungefär vilket passar mamma ypperligt. I vagn är han nöjd, i bil är han nöjd. Det enda han verkligen verkligen avskyr är blöjbyte. Fruktansvärt är det och tvättning med tvättlapp ligger också på den listan.

Amningen funkar fint, tycker inte det fyller på lika mycket längre dock. Första dagarna var det sprängfullt men nu är det mjukare. Kanske ska vara så?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 573
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar