det är en sanning med modifikation dock
första pojken ( iofs född 39 dagar för tidigt) så åkte jag in strax efter vid 13-tiden samma dag han är född för det började kännas som de där förvärkarna var lite småjobbiga.. min tanke var att jag nu var en sån där typisk neurotisk förstagångsföderska som tror att NU.... NU är det dags..
nåväl inne på förlossningen vid 13.30 ca ( utan BB-väska etc) och får ctg kopplat och en bm som känner på mig ganska snart efter jag kommit in- och det hon säger glatt är -ja du är öppen 3 cm så det blir barn idag!!
och jag bara vadå???- men men men vattnet har ju inte gått??? Och ingen slempropp heller !???
och jag har inte såååå ont och det är det dags ???
hursom kl 17.47 är min första son född, men de fick ta hål på hinnorna för att vattnet skulle gå, och det var för att han kom ändå. och det bara skulle blivit väääldigt jobbigt för mig att krysta fram både barn och fostervatten+ barn
och det var egentligen det jag ville komma till, allt går inte till som "normalt"
med min andra son så däremot var jag spooky eftersom slemproppen gick 4 veckor innan ( och jag ju visste att första sonen kom tidigare än förväntat så var på bb och vände 3 veckor innan med besked- näää du är bara öppen 1 cm-= normalt för en omföderska. men sedan 4 dagar senare när jag sov då gick vattnet så då var de dags
så
sensmoral
Man kan aldrig säga att det är si eller så
utan bara lita på sin intinkt, och hellre skrika högt en gång för mycket än en för lite