Oj spännande med så nära Fivi, hoppas blodtrycket lugnar sig.
Ingen annan bebis på G?
Ingen annan bebis på G?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har fått lite svullna fingrar och tår, ska man ta upp det med barnmorskan? Ska dit i eftermiddag.
Har inte lagt på mig någon vätska någon annanstans eller svullnat utan är bara i tår och fingrar. Jag trodde man "ska" lägga på sig vätska?
Annars mår jag nog bra, tappat ett par kg pga spytt mycket senaste veckan (igen...) men inget ont i kroppen eller så idag ska vi ta tag i klädköp till bebis också. Känner jag oss rätt kommer det sluta med 200+ inköpta plagg typ
Oj spännande med så nära Fivi, hoppas blodtrycket lugnar sig.
Ingen annan bebis på G?
Har fått lite svullna fingrar och tår, ska man ta upp det med barnmorskan? Ska dit i eftermiddag.
Har inte lagt på mig någon vätska någon annanstans eller svullnat utan är bara i tår och fingrar. Jag trodde man "ska" lägga på sig vätska?
Annars mår jag nog bra, tappat ett par kg pga spytt mycket senaste veckan (igen...) men inget ont i kroppen eller så idag ska vi ta tag i klädköp till bebis också. Känner jag oss rätt kommer det sluta med 200+ inköpta plagg typ
BF +1 här, ingen vidare action tyvärr... Jag fördriver tiden med att kolla på film och sovaOj spännande med så nära Fivi, hoppas blodtrycket lugnar sig.
Ingen annan bebis på G?
Kan tillägga att jag var hos BM idag, allt såg bra ut. Hon erbjöd att göra en hinnsvepning nästa vecka om jag fortfarande är gravid då... Hoppas det inte ska behövas.BF +1 här, ingen vidare action tyvärr... Jag fördriver tiden med att kolla på film och sova
Du skulle bara våga tränga dig före!
Haha, tyvärr är det inte jag som bestämmer så kan inte lova något! Mer än att försöka kniiiipa.Du skulle bara våga tränga dig före!
Glöm frågan! Fick svar på tal*OT*
Är det någon som vet om man måste koppla ur airbag på märkesverkstad eller duger det med vilken verkstad som helst, bara dem är auktoriserade för att göra det? Finns dem/det ens?
De flesta verkar svullna lite i slutet av graviditeten och då framförallt i händer och fötter. Är det lindrigt och lägger sig under natten är det fullt normalt. Jag har ännu inte svullnat något, men så försöker jag tänka på att dricka mycket och använder stödstrumpor på kvällarna i förebyggande syfte. Kanske hjälper, vad vet jag.
Med tanke på att du skriver att du spytt mycket kanske du skulle behöva dricka mer? Just lindrig svullnad tycker jag inte låter så konstigt, då tycker jag kräkningarna låter som ett större problem
Frågade barnmorskan förut men så länge jag inte får känselbortfall var det ingen fara. Dricker massor men iofs kanske jag spyr upp mer än jag får i mig, får testa dricka ännu mer.
Annars såg allt bra ut. Bebis var redan fixerad. "Nu bör du känna ett ordentligt tryck nedåt" jag ba eh nä? För det gör jag verkligen inte, känner inget tryck alls.
Sen det med förvärkar, det ska väl kännas som mensvärk? Jag har aldrig haft mensvärk så jag vet inte hur det känns/ska kännas :/
Jag kände aldrig något tryck neråt. Smärta neråt pga foglossning, ja, men inget tryck. Mina förvärkar satt endast i ryggen, först dygnet som förlossningen drog igång började jag känna värkarna i magen. För mig var det inte riktigt som mensvärk, värkarna kändes över ett större område (min mensvärk är väldigt koncentrerad till vissa punkter) och var liksom av annan karaktär.
Så det där med att "förvärkarna känns som mensvärk" gäller inte för alla.
Jag upplever mensvärk som kramp ungefär. Om det faller sig så att barnet kommer innan ni är på plats tror jag @Equilina berättade att man bara skulle svepa in bebis i filtar och åka, inte göra något speciellt utan bara hålla varm. Det kan man ju klara avNär barnmorskan frågade och jag sa att nej, jag känner inget tryck, så verkade hon tycka att det var super-underligt. Men skönt höra att fler inte känt så
Jag tänker lite så att när det börjar göra ont går det säkert inte att undgå men min sambo är väl lite orolig för att jag är så sjukt smärttålig, att jag pga det inte kommer riktigt känna av att vi ska åka in förrens det är försent.
Ska faktiskt bli intressant och se hur smärtan känns och hur jag hanterar det, kanske låter konstigt att se fram emot att få känna smärta och lär säkert inte tycka det är så gött sen haha.
Jag upplever mensvärk som kramp ungefär. Om det faller sig så att barnet kommer innan ni är på plats tror jag @Equilina berättade att man bara skulle svepa in bebis i filtar och åka, inte göra något speciellt utan bara hålla varm. Det kan man ju klara av
Jag personligen har upplevt en sjujävla smärta när jag har ca 2-3 cm kvar av öppningsstadie och det verkar inte vara helt ovanligt. Såpass att jag faktiskt har glömt hur illa det var
Jag upplever mensvärk som kramp ungefär. Om det faller sig så att barnet kommer innan ni är på plats tror jag @Equilina berättade att man bara skulle svepa in bebis i filtar och åka, inte göra något speciellt utan bara hålla varm. Det kan man ju klara av
Jag personligen har upplevt en sjujävla smärta när jag har ca 2-3 cm kvar av öppningsstadie och det verkar inte vara helt ovanligt. Såpass att jag faktiskt har glömt hur illa det var
Det där med att det ska kännas som mensvärk säger inte mig något heller, jag har aldrig haft det. Men jag tänker att när det börjar göra ont i regelbundna intervaller, så ska jag kanske vara bereddFrågade barnmorskan förut men så länge jag inte får känselbortfall var det ingen fara. Dricker massor men iofs kanske jag spyr upp mer än jag får i mig, får testa dricka ännu mer.
Annars såg allt bra ut. Bebis var redan fixerad. "Nu bör du känna ett ordentligt tryck nedåt" jag ba eh nä? För det gör jag verkligen inte, känner inget tryck alls.
Sen det med förvärkar, det ska väl kännas som mensvärk? Jag har aldrig haft mensvärk så jag vet inte hur det känns/ska kännas :/