Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men hallå :p
Du behöver faktiskt inte gå ända fram till bf, det kan starta om en kvart, du är en tickande bomb just nu :nailbiting: :bump:
Bf för mig är bara en riktlinje. Ett ungefärligt datum då det är dags :)
Sen om det sker före, på bf eller efter är ju lite av det roliga och spännande, att man inte vet.
Haha, men det är ju det som är det jobbigaste! Hon KAN ju komma nu, det är fullt möjligt och allt är klart för det. Så varför gör hon inte det då? Varför ska vi eventuellt behöva vänta i två veckor till när hon ändå är färdigbakad? Jag är inte helt rationell i detta känner jag, och jag har dessutom alltid haft svårt för oklara/vaga besked :D

Men hallå :p
Du behöver faktiskt inte gå ända fram till bf, det kan starta om en kvart, du är en tickande bomb just nu :nailbiting: :bump:
Bf för mig är bara en riktlinje. Ett ungefärligt datum då det är dags :)
Sen om det sker före, på bf eller efter är ju lite av det roliga och spännande, att man inte vet.

Det är precis det jag börjar känna lite stress inför, att det kan ske när som helst och att man inte har någon aning om när det drar igång. Jag skulle vilja ha en dag som jag visste att det kommer ske :p
Igår tror jag att jag kände av någon form av värk/obehag nertill i magen och det har börjat kännas tyngre i området också.

Här är fortfarande alldeles för lungt :( börjar tro att de har räknat fel på en månad.. Nu vill jag med gosa bebis! ;)

Lider med er som bara väntar.
Det var väl den största fördelen (förutom de medicinska i mitt fall) med planerat snitt, jag visste långt i förväg när det skulle bli av :D

Haha, men det är ju det som är det jobbigaste! Hon KAN ju komma nu, det är fullt möjligt och allt är klart för det. Så varför gör hon inte det då? Varför ska vi eventuellt behöva vänta i två veckor till när hon ändå är färdigbakad? Jag är inte helt rationell i detta känner jag, och jag har dessutom alltid haft svårt för oklara/vaga besked :D

Hon är väl helt enkelt inte färdigbakad om ni måste vänta i två veckor till ;)

För egen del är det lite tjusning över att inte veta när det kommer ske. Javisst är det lättare att planera om man vet men samtidigt är det rätt skönt att inte ha ett datum eftersom för egen del så skulle det skapa massa blandade känslor.
Nej, jag vill ha överraskning :p

Jag håller med @Matmissbrukaren. Jag vill också ha en överraskning, även om det skulle kunna vara skönt att planera.

Nu har 1an och 3an kommit på bf och 2an 3 dagar före, så om den här ungen beslutar sig för att stanna inne längre än till bf så kommer jag nog säga annorlunda :D

• Gilla
Reactions: MM
Vecka 36 idag och "bara" 34 dagar till bf.

Just nu gör det inget om hon vill dyka upp tidigare så jag kan få börja sova skönt igen. Sista nätterna har varit riktigt jobbiga och likaså kvällarna då det spänner något enormt över huden precis under revbenen.
Jag som vanligtvis sover på mage känner ibland för att gröpa ur ett hål i madrassen så jag kan sova i min favoritställning igen men jag misstänker det inte blir som vanligt ändå :p

Heldag med shopping idag. Hämtade lite energi och tog oss till Ikea och har varit där hela dagen. Plus utsläppet i stallet idag så kroppen är nådigt trött nu!
Hade inte varit helt fel med en timma flytandes i en varm bubbelpool nu känner jag :D

Hon är väl helt enkelt inte färdigbakad om ni måste vänta i två veckor till ;)

För egen del är det lite tjusning över att inte veta när det kommer ske. Javisst är det lättare att planera om man vet men samtidigt är det rätt skönt att inte ha ett datum eftersom för egen del så skulle det skapa massa blandade känslor.
Nej, jag vill ha överraskning :p
Det är inte det att jag måste veta när hon kommer, jag vill bara veta hur länge till jag måste gå runt och vara höggravid :p det ska bli jättespännande när det väl sätter igång, den överraskningen ser jag fram emot! Men jag hatar verkligen den här tiden just nu, kroppen gör ont och alla krämpor lägger sig i hög på varandra.
Så nej, jag behöver inget datum, jag behöver en förlossning! :arghh:

Mjölkstockning-check, och inte bara i ena bröstet utan i båda samtidigt! :banghead:
Hur lyckas man med den bedriften lixom?! :meh: Peppar peppar, ingen feber än så länge men väntar mig att den är på ingång under natten..
Annars så funkar allt super här hemma! Lillkillen vägde strax över 5 kg på sin 2-veckors koll och har även fått ett namn, Lucas. :heart

Det är inte det att jag måste veta när hon kommer, jag vill bara veta hur länge till jag måste gå runt och vara höggravid :p det ska bli jättespännande när det väl sätter igång, den överraskningen ser jag fram emot! Men jag hatar verkligen den här tiden just nu, kroppen gör ont och alla krämpor lägger sig i hög på varandra.
Så nej, jag behöver inget datum, jag behöver en förlossning! :arghh:

Haha, tro mig, jag har inte heller någon större lust att vara gravid längre. Tredje gången nu och fastän mina graviditeter verkar bli lättare för varje gång så är 9 månader ändå en jävligt lång tid.
Jag fattar helt ärligt talat inte hur man fysiskt orkar att vara gravid mer än absolut 3 ggr. En fjärde unge lär det inte bli här :p

Men slipper jag bara kliandet och får sova på nätterna så kommer den sista månaden gå fint den med. Bebis kommer trots allt ut förr eller senare och det är min målbild i det hela. Att se henne framför mig, hos mig i min famn :love:
Det gör det värt det, hur urbota jobbigt det än är på nätterna just nu.

Kroppen min tycker det är ypperligt att vakna någonstans mellan 4-5. Så nu ligger jag klarvaken och börjar bli sugen på frukost.... 17 dagar kvar till snitt nu. Packade BB väskan i helgen. Man vet ju aldrig om det tänker sätta igång tidigare. Jag är rätt leds på att vara gravid nu. Nu räcker det. Har en del förvärkar på morgonsidan som klingar av. Men det är bara att stå ut ett tag till.

Nu har jag stora funderingar på att kliva upp faktiskt.

Själv ska jag iväg på mitt sista jobbpass förutom en utbildning på onsdag. Senaste dagarna har det börjat kännas lite tyngre så det ska bli skönt att få vara ledig nu.
Inte för att jag vet vad jag ska hitta på, men ändå :p

Kroppen min tycker det är ypperligt att vakna någonstans mellan 4-5. Så nu ligger jag klarvaken och börjar bli sugen på frukost.... 17 dagar kvar till snitt nu. Packade BB väskan i helgen. Man vet ju aldrig om det tänker sätta igång tidigare. Jag är rätt leds på att vara gravid nu. Nu räcker det. Har en del förvärkar på morgonsidan som klingar av. Men det är bara att stå ut ett tag till.

Nu har jag stora funderingar på att kliva upp faktiskt.

Då är vi två på tidiga mornar :P Gärna ett par gånger mitt i natten med för att han tränar "lite" capoeira.. :meh:

BF om 6 dagar..!!! :eek: Vart tog tiden vägen när man hade flera månader kvar?! :nailbiting:
Sista träffen hos BM i fredags, alla värden såg bra ut. Inte gått upp ngt i vikt trots att jag ätit mer än vanligt! :o Han har nu även fixerat sig, vilket känns då jag känner mig typ låst i bäckenet när jag ska böja mig framåt, även att huvudet klämmer till på någon nerv i högra höften så jag nästan ropar ut i smärta emellanåt.. :crazy:
Förvärkarna är igång både morgon och em/kväll så nu får han gärna ta och titta ut i tid, någon dag tidigare gör inget heller bara sambon hinner hem :p
Hur känns/kändes era förvärkar? Ungefär som lätt mensvärk eller?

Då är vi två på tidiga mornar :P Gärna ett par gånger mitt i natten med för att han tränar "lite" capoeira.. :meh:

BF om 6 dagar..!!! :eek: Vart tog tiden vägen när man hade flera månader kvar?! :nailbiting:
Sista träffen hos BM i fredags, alla värden såg bra ut. Inte gått upp ngt i vikt trots att jag ätit mer än vanligt! :o Han har nu även fixerat sig, vilket känns då jag känner mig typ låst i bäckenet när jag ska böja mig framåt, även att huvudet klämmer till på någon nerv i högra höften så jag nästan ropar ut i smärta emellanåt.. :crazy:
Förvärkarna är igång både morgon och em/kväll så nu får han gärna ta och titta ut i tid, någon dag tidigare gör inget heller bara sambon hinner hem :p
Hur känns/kändes era förvärkar? Ungefär som lätt mensvärk eller?

Nu kan ju bebis komma när som helst!

Jag har, trots att detta är min fjärde graviditet, aldrig haft förvärkar. Vilket jag är rätt glad över. (bara för det så lär jag säkert få det denna gången) sammandragningar har ju kommit och gått, men de har aldrig känts öht. Förutom att magen blivit stenhård

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 570
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar