Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på koll hos bm idag och allt var finfint.

Vecka 34+3
Blodtryck 130/65
Glukos 4,0
SF mått 33
Hjärtljud 150 slag/min
Huvudet neråt rörligt

Som sagt, stor mage men jag ligger exakt på kurvan så alla som tror det blir en gigantisk bebis kan fara och flyga ;)
Jag följer kurvan perfekt :)

Vi pratade lite förlossning idag och skrev ner lite i journalen.
Att jag är RH negativ skrev hon först, så antar det är viktigt för dom att veta. Sen att jag haft värkstimulerande dropp båda dom andra gångerna men att jag tyckt att det varit jobbigt eftersom värkarna blivit så täta och intensiva och att jag helst undvek det igen. Men så bad jag henne skriva med att om dom anser att jag kanske behöver det igen så hade jag önskemål om att få EDA satt innan droppet och bm sa att det borde ju inte alls vara några problem så då hoppas jag på det :)
För isf kan dom få sätta hur många dropp dom vill. EDAn har hjälpt jättemycket dom andra gångerna!
Hon skrev att tösen har hjärtfel så dom kollar upp bebisen noga direkt.
Att jag gärna har tidig hemgång om möjligt och att jag tror att jag klarar mig på lustgasen.
Å så skrev hon att jag gärna vill amma om det går.

Glömde dock be henne skriva in att jag vill ha sen avnavling så det får jag be om nästa gång. Annars tror jag att vi fick med det mesta.

Jag frågade även om preventivmedel och nästa gång så skriver hon ut en ny hormonspiral åt mig så kan hon sätta in den på efterkollen sen. Så finns den klar att hämta ut på apoteket. Tiden för efterkollen skulle vi boka in nästa gång så är det klart med, vilket är om två veckor. Skönt att slippa ringa och boka tid till det sen. Det kryllar ju inte av tider direkt.

Fick boapanik nu när alla bebisar börjar komma, i både tid och förtid. Så igår köpte vi en spjälsäng som nu har kommit upp i sovrummet. Den ska bara mysas till lite så är den klar sen.
Å idag kom paketet med en skötväska jag beställt och en filt. Det blev en Skip hop Dash i färgen Chevron.
Å idag efter mvc så tog jag en runda på stan och hittade en till filt så nu har vi så vi klarar oss.

Bara skötbord, babynest och ett paket blöjor kvar så är allt som behövs hemma sen :)

Jag har också fått paket :)

Beställde en Skip Hop Heather Grey skötväska och en låda från apotea med bröstpump, nappflaska, purelansalva och vetekudde :D

Mamma sydde ett jättefint babynest i veckan så det har jag också nu.
Tror jag har allt jag behöver nu.. Annars får vi väl skaffa det när vi upptäcker vad som saknas tänker jag :)

• Gilla
Reactions: MM
Jag har också fått paket :)

Beställde en Skip Hop Heather Grey skötväska och en låda från apotea med bröstpump, nappflaska, purelansalva och vetekudde :D

Mamma sydde ett jättefint babynest i veckan så det har jag också nu.
Tror jag har allt jag behöver nu.. Annars får vi väl skaffa det när vi upptäcker vad som saknas tänker jag :)

Kollade också på den skötväskan, jättefin färg :)
Men tog en med lite mönster för att liva upp den helsvarta vagnen och så var det just den modellen jag ville ha. Hade den när tösen var liten men i rosa camouflage.

Nu har jag också babynest, budade hem ett nytt på Tradera ikväll :)
Hon som hade aktionen hade flera olika färger på dom hon hade ute och jag lät mannen välja, så jag skulle komma undan med att ha köpt två filtar till henne :p Jag är filtoman. Hittade banne mig en annan fin på stan idag som jag funderar på att köpa till mig själv.
Man kan inte ha för många filtar :love:

Efter 4 timmar på BB är första medlet igång. Var öppen halv cm och tappen hade mjuknat och gått framåt så helt omogen är jag inte.

Blev ett samnsnbrott men flrsta läkaren, den som klev på nu är mycket mer chill så ingen infart tills det behövs :) den första hotade med stt jag kunde få åka hem om jag inte gjorde som hon ville.. Efter att hon sagt att bebis kunde vara skör pga lite fostervatten.

Snygga väskor ni köpt!
Har också en Skiphop, lite mindre med lock som är mörkgrå. Tycker den är kalas.

Matmissbrukaren, här är sen avnavling standard då det behövde man inte be om.

• Gilla
Reactions: MM
Efter 4 timmar på BB är första medlet igång. Var öppen halv cm och tappen hade mjuknat och gått framåt så helt omogen är jag inte.

Blev ett samnsnbrott men flrsta läkaren, den som klev på nu är mycket mer chill så ingen infart tills det behövs :) den första hotade med stt jag kunde få åka hem om jag inte gjorde som hon ville.. Efter att hon sagt att bebis kunde vara skör pga lite fostervatten.

Gillar mogen tapp, inte knäppa läkare!

Snygga väskor ni köpt!
Har också en Skiphop, lite mindre med lock som är mörkgrå. Tycker den är kalas.

Matmissbrukaren, här är sen avnavling standard då det behövde man inte be om.

Jag hoppas dom har gjort det till standard här med men glömde ju fråga om det.
När sonen föddes -06 visste jag inte ens att det fanns. När tösen föddes -08 så fick vi frågan på förlossningen när vi kom in om vi ville vara med i en studie och låta henne bli sent avnavlad då när hon föddes och det tackade vi ja till.
Nu några år senare vore det himla bra om alla fick ta del av den fördelen :)

Var den läkaren en 4-åring som trodde hon hade kompisar hemma för att leka? Vilken knäpp människa! "Dumma dig, gör som jag säger, annars får du inte vara med! :mad: " :D

Sjukt opedagogiskt. När jag började gråta av stress vände hon och "oj trodde inte det var såå illa". Suck.

Fick pinvärkar omedelbart när medicinen sattes in, täta värkar frma tills 04 då jag fick bricanyl och smärtstillande för att kunna sova. Min kropp verkade då jobba fram även egna värkar men jag hade inte öppnat mig så mycket. Tens tog bort sista tuffa smärtan så jag kunde sova till nu.

Tror slemmis släppt och det känns som jag har värkar men de är modesta, mensvärk typ. Håll en tumme för att vi blir klara idag!

Jag hoppas dom har gjort det till standard här med men glömde ju fråga om det.
När sonen föddes -06 visste jag inte ens att det fanns. När tösen föddes -08 så fick vi frågan på förlossningen när vi kom in om vi ville vara med i en studie och låta henne bli sent avnavlad då när hon föddes och det tackade vi ja till.
Nu några år senare vore det himla bra om alla fick ta del av den fördelen :)
På Varberg är det standard. Halmstad vet jag inte (var inte du från Halland?)

Sjukt opedagogiskt. När jag började gråta av stress vände hon och "oj trodde inte det var såå illa". Suck.

Fick pinvärkar omedelbart när medicinen sattes in, täta värkar frma tills 04 då jag fick bricanyl och smärtstillande för att kunna sova. Min kropp verkade då jobba fram även egna värkar men jag hade inte öppnat mig så mycket. Tens tog bort sista tuffa smärtan så jag kunde sova till nu.

Tror slemmis släppt och det känns som jag har värkar men de är modesta, mensvärk typ. Håll en tumme för att vi blir klara idag!
Jag håller! Det verkar ju ha kickat igång lite åtminstone. Nu är du på god väg att få ut bebis, man är inte i det läget på obegränsad tid och sen kommer ett helt annat kapitel (och mackor har aldrig smakat så gott som efter förlossningen!)

Hämtade vår barnvagn igår. Den är såå fin! Ska se om jag kan lägga upp nån bild sen, först måste man lägga upp den nånstans typ Facebook väl? Aja tar det senare.

Babyskyddet var inte klart än så det får vi om två veckor. Ett cybex Aton q, ville ha ett rosa men var flera månaders väntetid på sån så blev ett grått.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 569
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar