Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så kom min man och frågade det alla höggravida kvinnor vill höra innan ikväll :meh:

Hans jobb planerar något jippo med en av deras största kunder och då ska dom få en rundvisning hos dom och en massa annat med övernattning. Jag tror det var en natt, eller var det två. Jag slutade lyssna där typ :crazy: :p

Frågan är ju bara om man vågar låta honom åka :confused:

Det skulle vara typ 20 oktober och bf är ju inte förens 7 november men det vet vi ju alla att vad som helst kan hända när som helst.
Han har inte frågat om det är okej att han följer med utan nämnde bara i förbifarten sådär att detta ska hända och jag vet att han stannar hemma om jag vill det.
Det hade ju inte gjort något om stället låg närmare men nu är det 4 timmar bort så skulle något hända så lär han inte hinna hem eftersom han inte bara kan dra på minuten heller.
Å självklart var man tvungen att anmäla sig denna veckan.

Kan man inte bara få facit på när bebisen ska komma eller, hade varit så mycket enklare att planera då :p
Jag tycker att han ska anmäla sig men fråga om det är ok att han drar sig ur ifall att ni känner att det inte funkar. Det kanske känns supercoolt då?

Kan du tänka dig att ha med någon annan på förlossningen ifall han inte hinner? (Dum fråga egentligen eftersom jag vet vilken fantastisk man du har ;) )

Gravidhjärna deluxe! Har lyckats sätta på en tvättmaskin med tvättmedel och sköljmedel utan tvätt i! Den är riktigt bra känner jag.

Stannade hemma från föreläsningarna i sthlm idag. Tänkte åka imorgon iaf. Har ingen lust att spendera natten på en obekväm bäddsoffa med förvärkar som kommer och går. Har nog så jobbigt att komma upp ur min egen säng just nu.

Gravidhjärna deluxe! Har lyckats sätta på en tvättmaskin med tvättmedel och sköljmedel utan tvätt i! Den är riktigt bra känner jag.

Stannade hemma från föreläsningarna i sthlm idag. Tänkte åka imorgon iaf. Har ingen lust att spendera natten på en obekväm bäddsoffa med förvärkar som kommer och går. Har nog så jobbigt att komma upp ur min egen säng just nu.
:rofl: Jag och mina kompisar kom fram till att graviddemens är en himla bra sammanfattning på läget de där sista månaderna. Den ena vännen är läkare dessutom så jag tycker nog att vi kan anse det vara en erkänd diagnos nu :D

Inte vad jag vet @Tassetass Gå utanför dörren är tydligen farligt ;)

Nu händer här grejer. På ULet visade det sig att jag har för lite fostervatten så blev skickad till BB. Väl där var det låååååång väntan, ett Ctg mera väääääntan och sen en läkare som sa att det var fullt så vi blir igångsatta imorgon istället. Snopet värre.
Imorgon ska vi ringa kl 10 för att få tid. Tydligen blir det troligen framåt kvällen man sätts igång ( ingen aning varför) och här dricka det inget (@Amha). Blir antingen dropp eller gele/ nån ballong beroende på hur mogen jag är.
Så på torsdag bör oktoberbarnet vara här.

Det var en bit bort. Jag var ordentligt liten och ynklig när min sambo drog på äventyr i v.35. Ungefär lika långt bort. Jag grät från att han åkte tills han kom hem, typ. Hade jag vetat det hade jag bokat ett hotellrum där någonstans och gjort utflykter med dottern. Det hade jag varit tryggare med.

Det måste man nog känns efter själv. Två nätter hade ev känts för länge för mig men jag får kommentarer om hur jag vågar åka till stallet varje dag. Det är 4 mil på andra sidan stan. Men vi ör i Sthlm, risken att föda på gödselstacken känns liten ;)

Och min sambo spelar innebandy på tisdagar, 10 min bort i 1,5 timme. Frågan om "han får" har kommit upp. (Den du @Tassetass ;) ) jag hade blivit galen om vi bara satt hemma och väntade..

UL om två timmar. Får se vad de hittar på.

Jag hade nog inte tyckt det var en bra idé att åka bort så nära inpå med barn nr 3, den lär ju flyga ut när det väl sätter igång :p

Min sambo får hålla sig i stan och nykter sista veckorna tror jag, även om det lär ta längre tid för mig som ska ha nr 1.

Jag hade varit okej med det, om partnern hade tyckt det känts okej.

Där måste du utgå från dig själv. Min sambo reser en del utomlands i tjänsten. Han har sin sista resa (dagsresa) inplanerad till nästa vecka. Han sa själv nej till att åka till Paris över dagen (eller om det var en natt) där någon gång kring den 20/10 och det är jag glad för, för det hade inte känts okej för mig.

Jag tycker att han ska anmäla sig men fråga om det är ok att han drar sig ur ifall att ni känner att det inte funkar. Det kanske känns supercoolt då?

Kan du tänka dig att ha med någon annan på förlossningen ifall han inte hinner? (Dum fråga egentligen eftersom jag vet vilken fantastisk man du har ;) )

Nu har jag pratat med honom igen och det är en natt som gäller.
Men det känns helt okej att låta honom åka med det upplägget.

Dom åker tidigt på onsdag morgon på studiebesöket och är där till 13.00 och sen åker dom hemåt igen med ett stopp i Göteborg där dom skulle göra något på eftermiddagen och sen middag på stan på kvällen och sen skulle dom sova över där, och sen fortsätter det med någon mässa eller vad det var på torsdagen i Göteborg.
Så han är bara 4 timmar hemifrån på onsdag fram till eftermiddagen och från Göteborg kan han ta sig hem enkelt. Det går tåg hem varje timma och dom tar bara 1,5 timme :)
Så han får åka med förbehållet att han håller sig nykter på middagen på kvällen och har med sig tågtiderna så han vet när han kan hoppa på ett om det behövs.
Händer det något på natten så har dom hyrt minibussar så är det så så kan säkert någon antingen köra hem honom eller så vet jag att svärfar och svärmor är beredda att möta dom på vägen. Jag tror det är ett uppehåll på 5 timmar med tågen mitt i natten.

@Mitrolle

Här ska det inte flyga ut några bebisar :p
Jag beställer gärna en förlossning på runt 6 timmar iaf. Jag har ju testat på både en kortare och en längre, 5 vs 16 timmar, och den korta var så jävla intensiv så det gör jag helst inte om. Jag var med på ett helt annat sätt på den längre :)

@Sedna

När jag väntade våra andra två så jobbade min man i Frankrike och var borta i perioder och det kändes ju lite sådär men det gick att lösa att han fick vara hemma i Sverige sista månaden båda gångerna. Jag hade inte varit glad över att ha honom iväg så långt bara några veckor innan bf så förstår att du vill ha honom på hemmaplan.
Nu bytte han jobb vid årsskiftet och är inte längre utomlands men han är fortfarande inte på hemmaplan när han jobbar. Dom skulle dock lösa det med att han får kontorsjobb sista veckorna sen.
Nu är han ledig helt under sista veckan av oktober (barnen har höstlov) och sen är bf veckan efter men det var då kontorsjobbet började istället och så är han där tills bebisen kommit. Så då har han bara en halvtimma hem på motorvägen :)

@cirkus

Det är nog så att jag hellre föder ensam än har någon annan än honom i rummet av dom som finns i min närhet. Jag kan liksom inte tänka mig att ha med svärmor direkt O_o :p

Nu händer här grejer. På ULet visade det sig att jag har för lite fostervatten så blev skickad till BB. Väl där var det låååååång väntan, ett Ctg mera väääääntan och sen en läkare som sa att det var fullt så vi blir igångsatta imorgon istället. Snopet värre.
Imorgon ska vi ringa kl 10 för att få tid. Tydligen blir det troligen framåt kvällen man sätts igång ( ingen aning varför) och här dricka det inget (@Amha). Blir antingen dropp eller gele/ nån ballong beroende på hur mogen jag är.

Så spännande :bump:

När jag blev igångsatt med sonen så fick jag först gelé i två omgångar, sen tog dom vattnet och först efter det fick jag dropp då det inte kom igång av sig självt.

Men varför man sätter igång på kvällen vet jag inte. Min igångsättning började dom med vid nio på morgonen men sen fick jag ju inga värkar förens på kvällen. Så dom kanske räknar med att du ska kunna sova lite innan det kör igång ordentligt? :)

Ha funderar om de tänker att natten blur lugn och så kickar det igång på morgonen när personalen kommer.

Nåja bara han kommer nu!

Det tog ju några timmar med gelén innan det var så pass moget att dom kunde ta vattnet. Första dosen vid tio, nästa efter lunch och vattnet tog dom vid fem på eftermiddagen.
Men får du gelé så rekommenderar jag det. Det kändes ingenting under tiden det verkade. Någon enstaka sammandragning bara och sen var kroppen redo för förlossning.

Så jag tror att det blir på kvällen så du ska få lite vila samtidigt, hur man nu lyckas med att vila i ett sånt läge :p

@Pontevecchio, skönt att se ett slut på det nu! Hoppas det går lagom lugnt och smidigt med igångsättningen :)

Skickar fram listan, nu när det kommit ännu fler bebisar i tråden!

September

1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet, pojke - Gabriel född med akutsnitt, 29/8 kl 15.22. 3235 g, 50 cm lång.
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet, flicka - Född 14/9 kl 17.26. 3500 g, 51 cm lång.
13/9 - Quickstep, Halland. 2:a barnet, pojke - Född 17/9 kl 05:47. 4600 g, 52 cm lång.
17/9 - krambanan, Skåne, 1:a barnet, flicka
21/9 - westerngirl- Småland 2:a barnet, flicka
21/9 - pontevecchio, Sthlm, 1:a barnet, pojke
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka - Ebba född med planerat snitt 15/9 08.34 4000 gram 50 cm.

Oktober
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
6/10 - Flixon, Skåne, 1:a barnet, flicka
10/10 Allevo, Östergötland, 1:a barnet, pojke
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a barnet
29/10 Linisen, Uppland 1:a barnet, troligtvis pojke

November
6/11 - Sedna , Stockholm 1:a barnet, flicka
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet, flicka
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet, flicka
12/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet, flicka
15/11 - Saigon, Skåne, 1:a barnet
19/11 - Mulles_matte, Småland, 4:e barnet, flicka
23/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet, okänt kön
31/11 - Bernt, Göteborg, 1:a barnet

Trist. Cytotec är ju väldigt omdiskuterat. Den är ju inte godkänd för igångsättning egentligen. Hoppas det går bra med droppet om det blir så. Hann ni diskutera det så du känner dig OK med det?

Nej hon var rätt trist. Har läst igenom pappret nu och infart medans gelén verkar ter sig helt onödigt så jsg får vara jobbig och krävande igen.

Nej hon var rätt trist. Har läst igenom pappret nu och infart medans gelén verkar ter sig helt onödigt så jsg får vara jobbig och krävande igen.

Nej, det behövs verkligen inte för gelén!

Jag fick ingen infart förens dom beslutade att att ta vattnet. Då fick jag en, troligtvis för att dom misstänkte att droppet skulle behövas och droppet kopplade dom ju på först 1 1/2-2 timmar efter dom tog vattnet.

Så tycker gott du kan vara lite krävande.

Får du igång värkarna av gelén så borde du inte behöva droppet. Jag fick ju det för att det inte hände ett skit i princip.

Åkt på världens förkylning :( ont i hela kroppen, kräks och näsblodet flödar. Känns glammigt. När jag är förkyld sätter det sig alltid i magen med (körtelbuk heter det om jag minns rätt). Och så kliar det i mina öron, helt sjukt mkt!!

Ska på akupunktur sen men vet inte om sjukgymnasten uppskattar att jag går dit sjuk. Precis denna vecka har jag inte tid att vara sjuk, självklart är det då årets hittills typ enda förkylning slår till. :yuck::yuck:

Jag har sovit inatt :banana: Sovit gott, för första gången på över en vecka! Inga förvärkar, inget ont i ryggen, helt ljuvligt! Så nu är jag fit for fight, v 40 idag, ska till BM i eftermiddag och därefter på AW med jobbet :)

Åkt på världens förkylning :( ont i hela kroppen, kräks och näsblodet flödar. Känns glammigt. När jag är förkyld sätter det sig alltid i magen med (körtelbuk heter det om jag minns rätt). Och så kliar det i mina öron, helt sjukt mkt!!

Ska på akupunktur sen men vet inte om sjukgymnasten uppskattar att jag går dit sjuk. Precis denna vecka har jag inte tid att vara sjuk, självklart är det då årets hittills typ enda förkylning slår till. :yuck::yuck:
Krya på dig! Förkylningar kommer alltid när det passar som sämst :meh:

Tips mottages tacksamt för att få ut den här envisa ungen!
Jag har storstädat, bakat och putsat fönstren även en och annan färdknäpp men den hänger sig fast där inne tror jag.. kommer aldrig få någon bebis

Exakt! TACK för din bekräftelse!
Nu när jag kommer in utan värkar och smärta har jag inga
problem att prata för min sak :)
Det är ju faktiskt din kropp och om de pratar om risker ifall det snabbt går åt pipan och det blir svårt att sätta infart eller vad argumenten kan vara så är det ju ditt val att ta den eventuella risken som lika gärna kanske inte alls är något bekymmer. Ärligt talat, hur stor risk är det att det blir kaos? Oftast går det bra.

Westerngirl, det är ironiskt att just våra två är tröttmössor. Vi valde fel datum ;)

Amha precis. Vi har fått tid 19 och jag tänker inte ens diskutera saken. De får undersöka sen snackar vi.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 569
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18