Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Står bebisen upp där inne eller vart gömmer du den? Det ser väldigt behändigt ut men antar att bebisen tar plats på något vis.
Wow, tänkte först skriva att jag såg ut nåt sånt där i samma tid men med lite distans till det och en titt på bilderna måste jag erkänna mig besegrad tur att magen försvinner snabbt när man får ut barnet, annars hade i alla fall jag blivit lite deppig.
Håll ut @Pontevecchio! Det är verkligen så att "plötsligt händer det" och det kan sätta igång utan förvarning precis när som helst! Jag gick över åtta dagar så jag vet vad du (med flera) går igenom. Idag är det prick ett år sen det satte igång för mig, första värken kom när jag klev ur sängen på morgonen, och imorgon fyller dottern ett. Jag önskar dig stort lycka till och hoppas att ditt lilla pyre snart väljer att komma ut!
Ps. Om du är desperat så kan jag tipsa om att både jag och @Cocos fick värkar efter att ha fikat på Espresso House vid Hötorget. Det funkade dock inte för @Miks så metoden är inte hundraprocentig. Men det kan vägas upp en aning av att det är så gott med bullar
Jag är varken Mitrolle eller Matmissbrukaren. Tycker jag är rätt stor men sf måttet är 38 vilket inte är så stort?Dock är jag lite rund i mig själv och sånt gör såklart skillnad.
Igångsättning behöver inte innebära nålar om de använder cytotec där du planerat att föda men visst är det större risk för snitt.Hah
Haha! Besökte Waynes i konserthuset för två veckor sen men då var det visst fel ställe då Söndag igen, dagarna går så fort ändå och oron känns bättre. Dock vill jag verkligen undvika igångsättning eller kejsarsnitt eftersom det innebär nålar deluxe. Har ju laddat med mindfulness till max så vill använda det!
Jag är varken Mitrolle eller Matmissbrukaren. Tycker jag är rätt stor men sf måttet är 38 vilket inte är så stort?Dock är jag lite rund i mig själv och sånt gör såklart skillnad.
Wow, tänkte först skriva att jag såg ut nåt sånt där i samma tid men med lite distans till det och en titt på bilderna måste jag erkänna mig besegrad tur att magen försvinner snabbt när man får ut barnet, annars hade i alla fall jag blivit lite deppig.
Hur kommer det funka med amning? Kan man det om dom föds så mycket tidigare?
Tack för omtanken!@Saigon
Hoppas allt går bra för er!
Hur kommer det funka med amning? Kan man det om dom föds så mycket tidigare?
Hur länge till tror dom att ni måste stanna?
Jag hoppas du känner dig bättre och har fått ha tösen lite hos dig nu
Tack för omtanken!
Även vid prematurabarn är det viktigt, om man vill amma, att försöka få igång den. Så man får frågan redan samma dag. Vill man amma så får man då börja pumpa, helst var tredje timme. Pga mitt tillstånd har det dock i princip bara blivit en gång per dag för mig hittills. Bebis har genom sond fått donerad bröstmjölk.
Efter att de upptäckt att jag även hade en infektion i kroppen och börjat ge mig antibiotika så har alla värden börjat vända åt rätt håll. För egen del blir jag nog utskriven så fort jag klarar av att gå/röra mig utan att värdena försämras (vilket de gör nu. Ssk blodtrycket).
Bebis blev dock igårnatt sjuk. Hon blev därför mitt inatten transporterad till annat BB för ev op. Det var det värsta jag har varit med om! Själv blev jag först på em körd i ambulans till nya BB:et. Nu får bebis behandling för ev tarmsjukdom och vi hoppas på att det ska vända och bli bra utan op.
Så de senaste dygnen har både varit de bästa och värsta dagarna i mitt liv. Men vi lever totalt i nuet nu och tar varje timme för vad den är. Glädjs åt det positiva och försöker ta oss igenom det negativa. Det ska bli bra.
Glömt att skriva här, men min son valde att titta ut lite tidigare. En snabb förlossning, när jag kom in till förlossningen på söndagmorgon kl.8 20/9 var jag redan öppen 8cm! Kl.11.14 fick vi en frisk pojke på 3410g o 49cm lång som ska heta Oskar.
Här på min blogg kan ni läsa min Förlossningsberättelse och se bilder på Oskar bla. http://nouw.com/jonnabrunnström/
Tack för omtanken!
Även vid prematurabarn är det viktigt, om man vill amma, att försöka få igång den. Så man får frågan redan samma dag. Vill man amma så får man då börja pumpa, helst var tredje timme. Pga mitt tillstånd har det dock i princip bara blivit en gång per dag för mig hittills. Bebis har genom sond fått donerad bröstmjölk.
Efter att de upptäckt att jag även hade en infektion i kroppen och börjat ge mig antibiotika så har alla värden börjat vända åt rätt håll. För egen del blir jag nog utskriven så fort jag klarar av att gå/röra mig utan att värdena försämras (vilket de gör nu. Ssk blodtrycket).
Bebis blev dock igårnatt sjuk. Hon blev därför mitt inatten transporterad till annat BB för ev op. Det var det värsta jag har varit med om! Själv blev jag först på em körd i ambulans till nya BB:et. Nu får bebis behandling för ev tarmsjukdom och vi hoppas på att det ska vända och bli bra utan op.
Så de senaste dygnen har både varit de bästa och värsta dagarna i mitt liv. Men vi lever totalt i nuet nu och tar varje timme för vad den är. Glädjs åt det positiva och försöker ta oss igenom det negativa. Det ska bli bra.
Nej nej, det är tabletter som löses upp i vatten. Man får det i munnen med en spruta utan nålaha imogen, tack för infon.
Amha, ska skiten in i mig så antar jag att det är genom infart= nål.