Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vecka 35 idag och vi kan konstatera att alla magar är olika, för med samma bf för mig och @Mitrolle så skiljer våra magar åt en hel del :p
Jag förstår att du fortfarande kan rida @Mitrolle (Avis!) men jag tror jag gör mig bäst på marken tills ungen är ute :D

temporary-image1443353299788_5607d2d3e087c3383e3457e1.jpg

Står bebisen upp där inne eller vart gömmer du den? :) Det ser väldigt behändigt ut men antar att bebisen tar plats på något vis.

Ja jag tror nästan hon står upp (o ner?) men det är märkligt att det ser så litet ut fast det ändå är en unge där inne som bökar och stretar och spänner sig åt alla håll. Får väl skylla på min långa bål eller något. Eller så är bebisen jätteliten :crazy:

Såg dessutom att jag skrev fel under bilden, var ju 33+6 (v34) det där, jag är ju i v 35 från idag!

Vecka 35 idag och vi kan konstatera att alla magar är olika, för med samma bf för mig och @Mitrolle så skiljer våra magar åt en hel del :p
Jag förstår att du fortfarande kan rida @Mitrolle (Avis!) men jag tror jag gör mig bäst på marken tills ungen är ute :D

temporary-image1443353299788_5607d2d3e087c3383e3457e1.jpg
Wow, tänkte först skriva att jag såg ut nåt sånt där i samma tid men med lite distans till det och en titt på bilderna måste jag erkänna mig besegrad :D tur att magen försvinner snabbt när man får ut barnet, annars hade i alla fall jag blivit lite deppig.

• Gilla
Reactions: MM
Hah
Håll ut @Pontevecchio! Det är verkligen så att "plötsligt händer det" och det kan sätta igång utan förvarning precis när som helst! Jag gick över åtta dagar så jag vet vad du (med flera) går igenom. Idag är det prick ett år sen det satte igång för mig, första värken kom när jag klev ur sängen på morgonen, och imorgon fyller dottern ett. Jag önskar dig stort lycka till och hoppas att ditt lilla pyre snart väljer att komma ut!

Ps. Om du är desperat så kan jag tipsa om att både jag och @Cocos fick värkar efter att ha fikat på Espresso House vid Hötorget. Det funkade dock inte för @Miks så metoden är inte hundraprocentig. Men det kan vägas upp en aning av att det är så gott med bullar :D

Haha! Besökte Waynes i konserthuset för två veckor sen men då var det visst fel ställe då ;) Söndag igen, dagarna går så fort ändå och oron känns bättre. Dock vill jag verkligen undvika igångsättning eller kejsarsnitt eftersom det innebär nålar deluxe. Har ju laddat med mindfulness till max så vill använda det!

Jag är varken Mitrolle eller Matmissbrukaren. Tycker jag är rätt stor men sf måttet är 38 vilket inte är så stort?Dock är jag lite rund i mig själv och sånt gör såklart skillnad.

Jag är varken Mitrolle eller Matmissbrukaren. Tycker jag är rätt stor men sf måttet är 38 vilket inte är så stort?Dock är jag lite rund i mig själv och sånt gör såklart skillnad.

Sf-mått är ju storleken på livmodern så stort sf-mått behöver nödvändigtvis inte betyda stor mage. Har man exempelvis lång överkropp så kan ju livmodern få plats utan att magen sticker ut mycket, och tvärtom.

Sf-måttet är inte heller någon bra måttstock på hur stort barnet är. I vårtråden hade jag och Elisha exakt samma sf-mått men det skilde 1,6 kg i födelsevikt på barnen.

Lägg till att barnmorskor har en tendens att mäta lite olika och summa sumarum, sf-mått är ett rätt trubbigt verktyg :D

Hah

Haha! Besökte Waynes i konserthuset för två veckor sen men då var det visst fel ställe då ;) Söndag igen, dagarna går så fort ändå och oron känns bättre. Dock vill jag verkligen undvika igångsättning eller kejsarsnitt eftersom det innebär nålar deluxe. Har ju laddat med mindfulness till max så vill använda det!
Igångsättning behöver inte innebära nålar om de använder cytotec där du planerat att föda men visst är det större risk för snitt.

Som Imogen säger så säger SF måttet inget om storleken på bebisen eller storleken på magen egentligen. Jag låg ju tex under kurvan förra gången och det tror man ju knappast med den magen :p

Jag har dock alltid fått stora magar men inga jättebebisar :)
Jag är ju inte så lång (155 cm) och ska bebisen få plats så behöver magen bli stor på mig.

Sonen som föddes på bf -8 hade ett SF mått på 40 och vägde 3375 gram och var 50 cm lång. Han hade däremot väldigt (!) mycket fostervatten.
Tösen föddes på bf +8 och hade ett SF mått på 37 cm och vägde 4060 gram och var 51 cm lång.

Wow, tänkte först skriva att jag såg ut nåt sånt där i samma tid men med lite distans till det och en titt på bilderna måste jag erkänna mig besegrad :D tur att magen försvinner snabbt när man får ut barnet, annars hade i alla fall jag blivit lite deppig.

Haha, den där magen är ju inte så stor tycker ju jag :o
Det är ju den minsta jag haft :rofl:

Men den börjar komma ikapp tösens nu, och jag hoppas den aldrig blir lika stor som sonens :crazy:

Förra gången blev jag av med magen rätt så fort. Gick upp 16 kg och tappade allt på mindre än tre veckor.
Hoppas på en repris :D

Ska bli spännande att se vad SF måttet mäter i veckan när jag ska till bm. Jag har inte varit där på en månad nu och det känns som magen dragit iväg.

@Saigon

Hoppas allt går bra för er!

Hur kommer det funka med amning? Kan man det om dom föds så mycket tidigare?
Hur länge till tror dom att ni måste stanna?

Jag hoppas du känner dig bättre och har fått ha tösen lite hos dig nu :)

Kan bara svara för hur det var för oss.
Vår första dotter föddes i v. 32.
Då hon var för liten för att orka suga i sig det hon behövde så fick hon sond, men för att träna så fick hon ligga och snutta & testa sig fram.
Minns ej exakt antal dagar vi var inne men har för mig att vi åkte hem efter ca 3 veckor och då åt hon själv & behövde ingen mer sond =)

• Gilla
Reactions: MM
@Saigon

Hoppas allt går bra för er!

Hur länge till tror dom att ni måste stanna?

Jag hoppas du känner dig bättre och har fått ha tösen lite hos dig nu :)
Tack för omtanken! :heart

Även vid prematurabarn är det viktigt, om man vill amma, att försöka få igång den. Så man får frågan redan samma dag. Vill man amma så får man då börja pumpa, helst var tredje timme. Pga mitt tillstånd har det dock i princip bara blivit en gång per dag för mig hittills. Bebis har genom sond fått donerad bröstmjölk.

Efter att de upptäckt att jag även hade en infektion i kroppen och börjat ge mig antibiotika så har alla värden börjat vända åt rätt håll. För egen del blir jag nog utskriven så fort jag klarar av att gå/röra mig utan att värdena försämras (vilket de gör nu. Ssk blodtrycket).

Bebis blev dock igårnatt sjuk. :cry: Hon blev därför mitt inatten transporterad till annat BB för ev op. Det var det värsta jag har varit med om! Själv blev jag först på em körd i ambulans till nya BB:et. Nu får bebis behandling för ev tarmsjukdom och vi hoppas på att det ska vända och bli bra utan op.

Så de senaste dygnen har både varit de bästa och värsta dagarna i mitt liv. Men vi lever totalt i nuet nu och tar varje timme för vad den är. Glädjs åt det positiva och försöker ta oss igenom det negativa. Det ska bli bra.

Även vid prematurabarn är det viktigt, om man vill amma, att försöka få igång den. Så man får frågan redan samma dag. Vill man amma så får man då börja pumpa, helst var tredje timme. Pga mitt tillstånd har det dock i princip bara blivit en gång per dag för mig hittills. Bebis har genom sond fått donerad bröstmjölk.

Efter att de upptäckt att jag även hade en infektion i kroppen och börjat ge mig antibiotika så har alla värden börjat vända åt rätt håll. För egen del blir jag nog utskriven så fort jag klarar av att gå/röra mig utan att värdena försämras (vilket de gör nu. Ssk blodtrycket).

Bebis blev dock igårnatt sjuk. :cry: Hon blev därför mitt inatten transporterad till annat BB för ev op. Det var det värsta jag har varit med om! Själv blev jag först på em körd i ambulans till nya BB:et. Nu får bebis behandling för ev tarmsjukdom och vi hoppas på att det ska vända och bli bra utan op.

Så de senaste dygnen har både varit de bästa och värsta dagarna i mitt liv. Men vi lever totalt i nuet nu och tar varje timme för vad den är. Glädjs åt det positiva och försöker ta oss igenom det negativa. Det ska bli bra.

Men vilken mardröm! Hoppas verkligen ni mår bättre snart, både du och bebis!

Fy vilken mardröm! Jag hoppas verkligen att allt går på rätt håll mycket snabbt

Jaha tack Amha! Jag förstpd det som att man fick varje dos genom intravenöst.
Kan det bero på vilken medicin de använder?
Får fråga Bm imorgon.

Nio månaders tjat om den där förlossningen.. Vore kul om den skedde.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 569
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar