Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha tack Amha! Jag förstpd det som att man fick varje dos genom intravenöst.
Kan det bero på vilken medicin de använder?
Får fråga Bm imorgon.

Nio månaders tjat om den där förlossningen.. Vore kul om den skedde.
Jag har själv inte hört om annat än oralt med cytotec. Däremot värkstimulerande går via dropp och det är ju en annan variant av igångsättning. Finns för och nackdelar med båda. Jag fick en infart på rutin. Framåt morgonkvisten efter några förjävliga timmar där varje rörelse triggade värk så jag var helt stilla dessa timmar och somnade i de små pauserna kom en sköterska in och kopplade på ett dropp med vätska. Väldigt välbehövligt märkte jag efter att vätskan kickat in. Blev mycket piggare på en gång. Fick den ca en timme innan krystvärkarna. Utan vätskan där vet jag inte hur det hade känts.

Min sambo sov rätt mycket under de värsta timmarna, haha, men just då var ju lustgasen min bästa vän så det spelade ingen roll. Han hade nog inte kunnat göra varken till eller från. Sov 2 minuter, andades gas en värk, somnade direkt efter osv. I ditt fall hade jag dock förberett partnern på att försöka hiva i dig vätska i pauserna så du inte får vätskebrist och de vill koppla på dropp av den anledningen. För en nålrädd måste det ju vara tidernas onödigaste anledning till en infart menar jag.

Håller tummarna för att din förlossning kommer igång av sig själv. Har för mig att 90% av barnen kommer innan v.42+0. Hyfsade odds ändå. Har för mig att du bor i Sthlm? I så fall kommer du inte gå längre än till 42+0 innan igångsättning heller enligt riktlinjerna så då har du ju ett slutdatum.

40+6 idag så nästa tisdag startar de mig.
Imorgon är det UL. Jag har gett upp att det ska ske av sig själv även om jag vet att det kan starta om en kvart. Är en märklig känsla att man inte "känner på sig" när det ska ske.har lite svårt att hajja att kropp och knopp är så åtskiljda här. Tack för tipsen, just drickandet har de hetsat om som sjutton på föräldrarkursen osv.

Tack för omtanken! :heart

Även vid prematurabarn är det viktigt, om man vill amma, att försöka få igång den. Så man får frågan redan samma dag. Vill man amma så får man då börja pumpa, helst var tredje timme. Pga mitt tillstånd har det dock i princip bara blivit en gång per dag för mig hittills. Bebis har genom sond fått donerad bröstmjölk.

Efter att de upptäckt att jag även hade en infektion i kroppen och börjat ge mig antibiotika så har alla värden börjat vända åt rätt håll. För egen del blir jag nog utskriven så fort jag klarar av att gå/röra mig utan att värdena försämras (vilket de gör nu. Ssk blodtrycket).

Bebis blev dock igårnatt sjuk. :cry: Hon blev därför mitt inatten transporterad till annat BB för ev op. Det var det värsta jag har varit med om! Själv blev jag först på em körd i ambulans till nya BB:et. Nu får bebis behandling för ev tarmsjukdom och vi hoppas på att det ska vända och bli bra utan op.

Så de senaste dygnen har både varit de bästa och värsta dagarna i mitt liv. Men vi lever totalt i nuet nu och tar varje timme för vad den är. Glädjs åt det positiva och försöker ta oss igenom det negativa. Det ska bli bra.
Usch så hemskt, håller alla tummar för er! Klokt att ta en stund i taget, tror jag :)

Även vid prematurabarn är det viktigt, om man vill amma, att försöka få igång den. Så man får frågan redan samma dag. Vill man amma så får man då börja pumpa, helst var tredje timme. Pga mitt tillstånd har det dock i princip bara blivit en gång per dag för mig hittills. Bebis har genom sond fått donerad bröstmjölk.

Efter att de upptäckt att jag även hade en infektion i kroppen och börjat ge mig antibiotika så har alla värden börjat vända åt rätt håll. För egen del blir jag nog utskriven så fort jag klarar av att gå/röra mig utan att värdena försämras (vilket de gör nu. Ssk blodtrycket).

Bebis blev dock igårnatt sjuk. :cry: Hon blev därför mitt inatten transporterad till annat BB för ev op. Det var det värsta jag har varit med om! Själv blev jag först på em körd i ambulans till nya BB:et. Nu får bebis behandling för ev tarmsjukdom och vi hoppas på att det ska vända och bli bra utan op.

Så de senaste dygnen har både varit de bästa och värsta dagarna i mitt liv. Men vi lever totalt i nuet nu och tar varje timme för vad den är. Glädjs åt det positiva och försöker ta oss igenom det negativa. Det ska bli bra.

Men usch så hemskt!

Hoppas verkligen att det vänder så fort det går för den lilla och att en operation inte blir nödvändig.

Stor stor kram till er allihopa :heart

40+6 idag så nästa tisdag startar de mig.
Imorgon är det UL. Jag har gett upp att det ska ske av sig själv även om jag vet att det kan starta om en kvart. Är en märklig känsla att man inte "känner på sig" när det ska ske.har lite svårt att hajja att kropp och knopp är så åtskiljda här. Tack för tipsen, just drickandet har de hetsat om som sjutton på föräldrarkursen osv.

Dom hetsar som sjutton om drickat under förlossningen med :p

Så ta med favoritdrickan. Min man fick tvinga i mig dricka under båda mina förlossningar för jag var inte alls sugen trots att jag behövde få i mig något.
Det slutade med att han fick sno isen dom hade i frysen på förlossningen så jag skulle få i mig något, men dom var nöjda med det med, vätska som vätska.

Nej vilken mardröm :( Hoppas ni båda kryar på er snabbt!

Önskar er snabb tillfriskning!

Dom hetsar som sjutton om drickat under förlossningen med :p

Så ta med favoritdrickan. Min man fick tvinga i mig dricka under båda mina förlossningar för jag var inte alls sugen trots att jag behövde få i mig något.
Det slutade med att han fick sno isen dom hade i frysen på förlossningen så jag skulle få i mig något, men dom var nöjda med det med, vätska som vätska.
Det gjorde de inte här. De frågade om jag ville ha något och visade var det fanns automater för vanligt vatten, kaffe, choklad etc. Dricka med socker i är dock mycket lättare än rent vatten tycker jag och de hade saft både på Danderyd och Sös :) det enda de tjatade om var att jag skulle lägga undan lustgasen i pauserna, vilket jag tyckte att jag gjorde, glappar man ett par cm på den kommer det faktiskt frisk luft också ( :D ) och så var den nära till hands när den behövdes.

@Pontevecchio ska du sättas igång på Sös kan jag ge plus i kanten för deras "väntrum" med TV. Då kan man slå ihjäl lite tid när man väntar på action :)

Så kom min man och frågade det alla höggravida kvinnor vill höra innan ikväll :meh:

Hans jobb planerar något jippo med en av deras största kunder och då ska dom få en rundvisning hos dom och en massa annat med övernattning. Jag tror det var en natt, eller var det två. Jag slutade lyssna där typ :crazy: :p

Frågan är ju bara om man vågar låta honom åka :confused:

Det skulle vara typ 20 oktober och bf är ju inte förens 7 november men det vet vi ju alla att vad som helst kan hända när som helst.
Han har inte frågat om det är okej att han följer med utan nämnde bara i förbifarten sådär att detta ska hända och jag vet att han stannar hemma om jag vill det.
Det hade ju inte gjort något om stället låg närmare men nu är det 4 timmar bort så skulle något hända så lär han inte hinna hem eftersom han inte bara kan dra på minuten heller.
Å självklart var man tvungen att anmäla sig denna veckan.

Kan man inte bara få facit på när bebisen ska komma eller, hade varit så mycket enklare att planera då :p

Så kom min man och frågade det alla höggravida kvinnor vill höra innan ikväll :meh:

Hans jobb planerar något jippo med en av deras största kunder och då ska dom få en rundvisning hos dom och en massa annat med övernattning. Jag tror det var en natt, eller var det två. Jag slutade lyssna där typ :crazy: :p

Det skulle vara typ 20 oktober och bf är ju inte förens 7 november men det vet vi ju alla att vad som helst kan hända när som helst.
Han har inte frågat om det är okej att han följer med utan nämnde bara i förbifarten sådär att detta ska hända och jag vet att han stannar hemma om jag vill det.
Det hade ju inte gjort något om stället låg närmare men nu är det 4 timmar bort så skulle något hända så lär han inte hinna hem eftersom han inte bara kan dra på minuten heller.

Kan man inte bara få facit på när bebisen ska komma eller, hade varit så mycket enklare att planera då :p
Det var en bit bort. Jag var ordentligt liten och ynklig när min sambo drog på äventyr i v.35. Ungefär lika långt bort. Jag grät från att han åkte tills han kom hem, typ. Hade jag vetat det hade jag bokat ett hotellrum där någonstans och gjort utflykter med dottern. Det hade jag varit tryggare med.

Det måste man nog känns efter själv. Två nätter hade ev känts för länge för mig men jag får kommentarer om hur jag vågar åka till stallet varje dag. Det är 4 mil på andra sidan stan. Men vi ör i Sthlm, risken att föda på gödselstacken känns liten ;)

Och min sambo spelar innebandy på tisdagar, 10 min bort i 1,5 timme. Frågan om "han får" har kommit upp. (Den du @Tassetass ;) ) jag hade blivit galen om vi bara satt hemma och väntade..

UL om två timmar. Får se vad de hittar på.

Jag hade nog inte tyckt det var en bra idé att åka bort så nära inpå med barn nr 3, den lär ju flyga ut när det väl sätter igång :p

Min sambo får hålla sig i stan och nykter sista veckorna tror jag, även om det lär ta längre tid för mig som ska ha nr 1.

Jag hade varit okej med det, om partnern hade tyckt det känts okej.

Jag har för övrigt bestämt mig för att jag slutar jobba nästa vecka nu, då är jag i v 36 så det får räcka tänkte jag. :)
Det känns ändå som att jag inte gör så mycket nytta nu då vi är välbemannade för tillfället och det är nästan värre att vara resurs än att ha patienter, eftersom man får göra allt möjligt då när man är utöver.
Så jag jobbar 6 pass till med dagens.

Där måste du utgå från dig själv. Min sambo reser en del utomlands i tjänsten. Han har sin sista resa (dagsresa) inplanerad till nästa vecka. Han sa själv nej till att åka till Paris över dagen (eller om det var en natt) där någon gång kring den 20/10 och det är jag glad för, för det hade inte känts okej för mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 569
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar