Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man tycker ju att man borde vara trött och kan somna omedelbums när huvudet nuddar kudden om man varit vaken sen sex på morgonen och lagt sig igen runt midnatt men nej då. Kunde banne mig inte somna förens vid halv tre inatt och vaknar med huvudvärk idag :wtf:

Ska bli intressant idag. Sonens ridterapi startar idag igen så jag ska gå och leda häst en stund. Nu har han bytt ridskola så jag vet inte hur hästarna är där men hade det varit på förra stället hade det gått bra, "hans" häst gick segare än frusen kola typ :p
Men dom brukar ju bara ha såna coola lugna hästar så jag hoppas på det igen.
Orkar inte hänga med en storstegad häst just nu känner jag.

Haha, tro mig, jag har inte heller någon större lust att vara gravid längre. Tredje gången nu och fastän mina graviditeter verkar bli lättare för varje gång så är 9 månader ändå en jävligt lång tid.
Jag fattar helt ärligt talat inte hur man fysiskt orkar att vara gravid mer än absolut 3 ggr. En fjärde unge lär det inte bli här :p

Men slipper jag bara kliandet och får sova på nätterna så kommer den sista månaden gå fint den med. Bebis kommer trots allt ut förr eller senare och det är min målbild i det hela. Att se henne framför mig, hos mig i min famn :love:
Det gör det värt det, hur urbota jobbigt det än är på nätterna just nu.
Jag är imponerad av er som pallar göra det 3 gånger till och med :p Men ni vet ju å andra sidan att det faktiskt kommer en bebis, jag tycker fortfarande det känns som att det bara är ren tur om hon ens kommer. Lite som att om jag inte skyndar mig och trycker ut henne nu så kanske chansen försvinner! Nope, inte helt rationell var det ja :rofl:

Lider med er som inte kan sova förresten, jag har sovit bättre den senaste veckan. Idag vaknade jag 11 :o

För en-två veckor sedan var det fortfarande rätt mysigt att vara gravid- nu är jag nöjd, snart övervänt. Då är det ju ändå en hel månad kvar till Bf. Känner med er som är nära, eller efter, bf och väntar. Hoppas ni får träffa era bebisar snart!

Jag är imponerad av er som pallar göra det 3 gånger till och med :p Men ni vet ju å andra sidan att det faktiskt kommer en bebis, jag tycker fortfarande det känns som att det bara är ren tur om hon ens kommer. Lite som att om jag inte skyndar mig och trycker ut henne nu så kanske chansen försvinner! Nope, inte helt rationell var det ja :rofl:

Lider med er som inte kan sova förresten, jag har sovit bättre den senaste veckan. Idag vaknade jag 11 :o

Själv är jag impad av mormor som gjorde det 11 ggr O_o
Men vi har alltid varit lite galna i min släkt :p

Bara tanken på att göra om detta 8 ggr till :wtf:
Underbart att vara gravid och få känna sparkar och känslan av att kunna ge liv men någon måtta finns det faktiskt :p

Avis på din sömn!
Hoppas min blir bättre snart igen. Får jag bara sova så är sista månaden lugn men utan sömn blir jag lätt knäpp i huvudet.

Själv är jag impad av mormor som gjorde det 11 ggr O_o
Men vi har alltid varit lite galna i min släkt :p

Bara tanken på att göra om detta 8 ggr till :wtf:
Underbart att vara gravid och få känna sparkar och känslan av att kunna ge liv men någon måtta finns det faktiskt :p

Avis på din sömn!
Hoppas min blir bättre snart igen. Får jag bara sova så är sista månaden lugn men utan sömn blir jag lätt knäpp i huvudet.

Lite som min syrra sa efter sin första förlossning: "Morsan måste vara sjuk i huvudet som har gjort det här sju gånger...!" ;)

11 gånger? Hade hon inget annat att göra än att tillverka barn?

Det var i Finland på den fattiga tiden så det fanns nog inte så mycket annat att göra :p

Men sen kanske det berodde på deras religion, eller att dom bara ville ha många barn, vad vet jag :)

Om alla graviditeter var som min har varit skulle jag kunna vara gravid flera gånger till utan bekymmer. Har varit 8 månader utan större problem faktiskt hittills, 1 kvar bara :)
Min morfars mamma fick också en hel drös barn, födda mellan 1920-30 typ, lite skillnad på den tiden med möjligheter att avstå..

Igår var det en förtvivlad bebis på fm, inget var bra. Misstänkte att han var hungrig, mjölken hade inte kickat in och jag var stressad, svettig och trött.

Som tur var hade vi PKUtest och återbesök inplanerat på em och visst var det så att han tappat lite mycket (9%). Fick hjälp att kunna handmjölka och då såg vi att mjölken var på g och så fick vi rådet att amma och sen toppa med ersättning efter.

Idag var han +55 gram och mätt glad och belåten. Måste verkligen rekommendera att våga testa ersättning om bebis är hungrig. Dygn 4 utan mat är tufft för en bebis!

Huuu..

Vi pratade om någon tv-strejk för massa år sedan på öppna fsk igår. Tydligen var det så att 9 månader efter strejkens start blev det babyboom. Folk upptäckte att man kunde ligga med sin partner i stället för att glo på TV :D
Så var det i New York efter en lång snöstorm och ingen el :D

Om alla graviditeter var som min har varit skulle jag kunna vara gravid flera gånger till utan bekymmer. Har varit 8 månader utan större problem faktiskt hittills, 1 kvar bara :)
Min morfars mamma fick också en hel drös barn, födda mellan 1920-30 typ, lite skillnad på den tiden med möjligheter att avstå..
Jag sa på BB bara nån minut efter att jag skulle kunna ha en till på raken :). Nu är jag glad att det aldrig blev så

Sista besöket hos BM idag. Kändes lite konstigt. Allt såg bra ut. Så nu är det bara 16 dagar kvar till snitt om det inte sätter igång tidigare. Har en hel del sammandragningar och lättare förvärkar. Men inget som satt igång än iaf. Bebis ligger fortfarande väldigt högt upp i säte. Men under kanske kan ske ;-)

Jag har ont nu överallt känns det som, fogen i blygdbenet, mellan skuldrorna och i svanken. Så det blir en hel del alvedon nu för att stå ut. Inte ens soffan eller sängen är sköna längre. Tur att det bara är 16 dagar kvar....

Här har vi misstänkt havandeskapsförgiftning..:cautious: varit inne på extra koll idag eftersom mitt blodtryck ökat så mycket. Ligger normalt på 130/60 men det har sakta ökat under graviditeten. De senaste gångerna har de däremot ökat ganska mycket. Så förra veckan 130/85 och idag 130/90. Fick gå och lägga mig i ett vilorum i 20 min men det var fortfarande högt. +2 på äggvita i urinen också.

Så nu ska jag på ytterligare kontroll på Fredag igen. Har dock inte haft några symtom som huvudvärk eller flimmer framför ögonen som ska vara typiskt. Däremot känt mig trött(vilket jag antar att alla gör såhär på slutspurten) och OTROLIGT vätskefylld. Går typ upp ett kg i veckan nu.

Fortsätter blodtrycket att gå upp så blir det antingen medicinering eller igångsättning. Hoppas i så fall på igångsättning då det bara är några dagar kvar till BF på fredag..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 138
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 572
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar