Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack, har läst och tycker jag klär bebis så men sen ser jag andra med dubbla overaller och tjocka vintermössor. Jag själv är varm av mig och avskyr att vara för varmt klädd plus att jag är rädd för ökade risken med PSD om de är för varma.
Och jag som har kass blodcirkulation tycker ju att det ser så mysigt ut när de är rejält inbäddade Jag får bädda in min stora tjej nu, hon tar ju bort det hon tycker blir för mycketAmha, är övertygad om att det är i all välmening, men det blir så fel. Min mamma skällde ofta på mig att barnen säkert frös, 'för på hennes tid minsann' så var de varma. Mm, och hur hög var PSD då?..
Hoppla, i någon hippiefärg dessutom? Det brukar ju vara typisktH har body byxor och strumpor sen fleeceoverall och mössa.
Man blir lite nojjig när man ser andra.
Farmor tyckte att han behövde en fårskinnsfodrad åkpåse... Från -79.
Avstod den.
Jag blir också förundrad över alla dubbla åkpåsar, overaller och pälsfodrade kanter på barnvagnens sufflett som hänger ner så det knappt är ett lufthål in i vagnen ens..
Men det är inte det enda jag är förundrad över när jag läser i dessa facebookgrupper
Tycker det ser vidrigt ut med så mycket kläder/åkpåsar. Vet själv hur dåligt jag mår om jag blir för varm så kommer nog tvärtom klä vår bebis i så lite som möjligt.
Egentligen inte gravid-relaterat men var med om knäpp sak igår. I huset bredvid vårt finns det en liiiiten kiosk. Alltså supertrångt. Det var en kvinna där, hon hade en rätt stor ryggsäck på sig. Jag skulle passera så gjorde mig superliten och gick förbi, nuddade dock hennes ryggsäck men inget men än just nuddade. Går runt till andra sidan i kiosken, då kommer kvinnan från höger och när hon passerar mig knuffar hon mig, allt hon kan, i ryggen. Jag var ju inte beredd så tappade balansen och halvt ramlade över en hylla/rad med lösgodis.
Tittade på henne och sa typ "jaha, vad gör du?" Då säger hon att "ja nu vet du hur det känns, du gjorde så på mig, be om ursäkt!". Jag sa bara att jag är gravid, så du kan väl vara lite försiktig, sen gick jag ut till sambo + hund som väntade utanför och berättade vad som hänt, för jag tyckte hon var både läskig och obehaglig. Han blev jättearg, och pratade med kvinnan. Hon påstod då att jag ska ha ryckt och slitit i hennes ryggsäck (vilket tydligen rättfärdigade hennes tackling av mig?) vilket jag såklart inte gjorde.
Jag vet inte vad min sambo sa till henne direkt, jag ville inte vara med för jag blev ledsen av det hon gjorde så gick iväg med hunden. Men när hon gått en bit så skrek hon att han var dum i huvudet och började springa och hon var ändå i 40-45 årsåldern. Trodde inte man betedde sig så då.
Tycker det ser vidrigt ut med så mycket kläder/åkpåsar. Vet själv hur dåligt jag mår om jag blir för varm så kommer nog tvärtom klä vår bebis i så lite som möjligt.
Egentligen inte gravid-relaterat men var med om knäpp sak igår. I huset bredvid vårt finns det en liiiiten kiosk. Alltså supertrångt. Det var en kvinna där, hon hade en rätt stor ryggsäck på sig. Jag skulle passera så gjorde mig superliten och gick förbi, nuddade dock hennes ryggsäck men inget men än just nuddade. Går runt till andra sidan i kiosken, då kommer kvinnan från höger och när hon passerar mig knuffar hon mig, allt hon kan, i ryggen. Jag var ju inte beredd så tappade balansen och halvt ramlade över en hylla/rad med lösgodis.
Tittade på henne och sa typ "jaha, vad gör du?" Då säger hon att "ja nu vet du hur det känns, du gjorde så på mig, be om ursäkt!". Jag sa bara att jag är gravid, så du kan väl vara lite försiktig, sen gick jag ut till sambo + hund som väntade utanför och berättade vad som hänt, för jag tyckte hon var både läskig och obehaglig. Han blev jättearg, och pratade med kvinnan. Hon påstod då att jag ska ha ryckt och slitit i hennes ryggsäck (vilket tydligen rättfärdigade hennes tackling av mig?) vilket jag såklart inte gjorde.
Jag vet inte vad min sambo sa till henne direkt, jag ville inte vara med för jag blev ledsen av det hon gjorde så gick iväg med hunden. Men när hon gått en bit så skrek hon att han var dum i huvudet och började springa och hon var ändå i 40-45 årsåldern. Trodde inte man betedde sig så då.
Det där beteendet låter faktiskt inte riktigt friskt.
Vilken idiot!
Själv fasar jag över om jag ska tvingas träffa på ett sånt pucko jag gjorde när jag ammade tösen i femmanhuset en gång
Denna gången är jag nog mer beredd på att ge en rak höger om det behövs
Man kanske skulle uppfinna en sån app. Hade nog blivit lönsamtIdioter finns överallt! Hade önskat mig någon typ av skanner i mobilen som varnade så man kan undvika dem..
Nää, (eller du kanske menar mig ) usch jag blev verkligen superledsen. Konstigt, i vanliga fall hade jag blivit arg. Nu kändes det läskigt.
Nää, (eller du kanske menar mig ) usch jag blev verkligen superledsen. Konstigt, i vanliga fall hade jag blivit arg. Nu kändes det läskigt.
Min barnmorska sa på 70-talet att barnet behöver inte mera kläder än vad du själv har.Tack, har läst och tycker jag klär bebis så men sen ser jag andra med dubbla overaller och tjocka vintermössor. Jag själv är varm av mig och avskyr att vara för varmt klädd plus att jag är rädd för ökade risken med PSD om de är för varma.
Åkpåsen behövdes när man hade barnen sovande ute på vintern i Norrland.H har body byxor och strumpor sen fleeceoverall och mössa.
Man blir lite nojjig när man ser andra.
Farmor tyckte att han behövde en fårskinnsfodrad åkpåse... Från -79.
Avstod den.
Eller i mellersta Sverige. Jag hade sån när jag var liten, född 83. Praktisk och behövlig (och tydligen älskade jag den ) när mina föräldrar var med hunden på vintern.Åkpåsen behövdes när man hade barnen sovande ute på vintern i Norrland.
I värsta fall kanske det går att göra en lösning med vadd eller nåt vid fönstret som kan ta det värsta draget. Går ju att snickra ihop en ram, pressa i vadd och ev nät som håller vadden på plats och kroka dit med hasp. Enligt min erfarenhet vaknar barn som är missnöjda vilket man väl borde bli om man fryser.I vår lägenhet har vi rätt dålig ventilation, stänger vi fönstret så blir luften "instängd" fram till morgonen i sovrummet. Funderar på om det kan bli för kallt för bebis? Kan man lita på om jag lägger en termostat i sängen och se vad det ligger på under morgonen?
Vad är för kallt/varmt under natten?
Det är väl eventuellt vinddrag som är farligare?
Vi fick en åkpåse av 'farmor', men har nog inte tänkt använda den förens i vinter. Han får nöja sig med någon filt sålänge. Tänkte virka några enkla vantar nu när man bara går och väntar.
I vår lägenhet har vi rätt dålig ventilation, stänger vi fönstret så blir luften "instängd" fram till morgonen i sovrummet. Funderar på om det kan bli för kallt för bebis? Kan man lita på om jag lägger en termostat i sängen och se vad det ligger på under morgonen?
Vad är för kallt/varmt under natten?
Det är väl eventuellt vinddrag som är farligare?
Vi fick en åkpåse av 'farmor', men har nog inte tänkt använda den förens i vinter. Han får nöja sig med någon filt sålänge. Tänkte virka några enkla vantar nu när man bara går och väntar.