Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Riktig jobbig mensvärk sen en timma eller två tillbaka. Ska sätta mig i ett varmt bad efter jag lagt barnen nu och så hoppas jag det går över. Nog för att hon får komma nu men jag har inte tid att föda barn just nu :p

Säkert bara kroppen som förbereder :up:

Har dock en viss tvekan om bebis fortfarande ligger med huvudet neråt. I några dagar har jag känt en riktigt hård knöl under revbenen och hickan som brukar kännas i fiffin har känts under vänster revben ungefär. Blir spännande att se vad bm säger på kollen senare i veckan :p

Åkpåsen behövdes när man hade barnen sovande ute på vintern i Norrland.
Det ifrågasätter jag inte :) kommer själv använda åkpåse men inte fårskinn i oktober och av nyare, fräschare snitt.

BernT, usch så obehagligt. Kvinnor i 50 års åldern är absolut otrevligast, skulle ofta tränga sig före på bussen och vägrar ge sin plats.

@BernT

Jag skrev ner händelsen från den gången i min gamla blogg. Det finns en heeeel del psykfall där ute O_o :p

Efter alla mina toabesök så ville tösen ha mat så jag parkerade mig på en bänk för att amma, Sonen satt i vagnen och min man gick till apoteket för att hitta något mot min mage. Hade ju tänkt klara hemresan...(har IBS)
Så... jag sitter där och ammar, har en liten filt över mig så inte alla ska behöva glo på mitt bröst. Affären mitt emot är polarn och pyret och just då jag sitter där så går det in en man där, tänkte faktiskt att det såg lite konstigt ut att han gick in där men sket i det. Sedan när han går ut därifrån så kollar han på mig och sedan så sätter han sig på andra kanten av bänken. Jag tänkte inget mer på det, sitt där du om du vill det.
Då helt plötsligt så säger han hej till mig å jag vill ju inte vara oartig så jag säger hej tillbaka.
Då frågar han hur det är med mig, å jag tänker då att ja vill du prata med en kvinna som sitter å ammar sitt barn så gör du det å svarar att det är bara bra med mig.
Han säger sitt namn och frågar vad jag heter. Fortfarande så svarar jag på hans frågor. Det är ju inte mer än frågor tänker jag. Sen kommer frågan om var jag bor, men då ljuger jag och säger en annan stad än den jag bor i. Tänker att det har inte han med att göra. Då undrar han vad jag gör i Göteborg å jag säger att vi är bara här på besök.
Han undrar hos vem å jag svarar att det bara är för att gå på stan idag. Han undrar när vi ska åka hem å jag säger senare ikväll, då kontrar han med att säga imorgon, fast mer som en fråga å jag svarar ännu en gång att vi ska hem ikväll.
Jag ammar fortfarande lillan och sonen sitter i vagnen och min man har fortfarande inte kommit tillbaka. Honom tittar jag efter ett par gånger för nu börjar det kännas lite konstigt det där med alla hans frågor.
Mannen upprepar sitt namn minst 10 ggr för mig och sedan så frågar han hur gammal jag är och om jag har pojkvän.
Säger hur gammal jag är och säger att jag är gift och visar mina ringar.
Han svarar okej, det var tidigt att gifta sig och nästa fråga är hur länge vi varit tillsammans å det svarar jag också på.
Tittar efter min man måååånga gånger å undrar var fasiken han håller hus, vill ha hjälp att slippa mannen nu men det känns inte så lätt att bara traska iväg ammandes å konka på lillan å köra vagn samtidigt så jag sitter kvar och hoppas att han snart ska dyka upp.
Mannen frågar ännu en gång om jag har pojkvän å jag visar ännu en gång ringarna och säger att jag är gift.
Lillan har ätit klart å jag ser att mannen försöker se mitt nakna bröst men jag gömmer det bakom filten så gott jag kan. Lägger lillan i vagnen medans jag klär mig på mig min ena tröja jag tagit av mig. Då vill mannen helt plötsligt ha en kram å jag säger nej till honom. Lillan behöver rapa så jag tar upp henne å mannen försöker ännu en gång ge mig en kram å mitt svar är ännu en gång nej.
Han frågar hur gammal hon är och jag svarar att hon är 20 dagar gammal.
Då sträcker han fram sin hand å jag tänkte att ett handslag är väl okej så blir jag av med honom. Men när jag sträcker fram min hand för att hälsa så tar han min hand men passar samtidigt på att ge mig en kram, en kram som jag inte var beredd på. Vet inte hur det gick till men helt plötsligt så fick jag en puss på kinden och inte nog med det så försöker han kyssa mig på munnen!

-Där står jag alltså med min 20 dagar gamla bebis i famnen som jag försöker rapa och har en man över mig son försöker kyssa mig!

Jag drar mig ur hans grep och tar upp min ena arm och viftar med den å säger nej nej nej!
Vad händer då? Jo, mannen säger okej, släpper mig, vänder sig om och går.
Kvar står jag där lite halvt chockad å undrar vad i HELVETE det där var för idiot!

Försöker någon samma sak denna gången så har jag lite mer skinn på näsan kan jag lova och jag är inte rädd för att ge någon en blåtira :devil:

September
1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet, pojke - Gabriel född med akutsnitt, 29/8 kl 15.22. 3235 g, 50 cm lång.
13/9 - Quickstep, Halland. 2:a barnet, pojke - Född 17/9 kl 05:47. 4600 g, 52 cm lång.
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet, flicka - Född 14/9 kl 17.26. 3500 g, 51 cm lång.
17/9 - krambanan, Skåne, 1:a barnet, flicka
21/9 - westerngirl- Småland 2:a barnet, flicka
21/9 - pontevecchio, Sthlm, 1:a barnet, pojke Född 2/10 kl 02,22. 4495 g, 54 cm
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka - Ebba född med planerat snitt 15/9 08.34 4000 gram 50 cm.

Oktober
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
6/10 - Flixon, Skåne, 1:a barnet, flicka
10/10 Allevo, Östergötland, 1:a barnet, pojke
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a barnet
29/10 Linisen, Uppland 1:a barnet, troligtvis pojke

November
6/11 - Sedna , Stockholm 1:a barnet, flicka
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet, flicka
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet, flicka
12/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet, flicka
15/11 - Saigon, Skåne, 1:a barnet
19/11 - Mulles_matte, Småland, 4:e barnet, flicka
23/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet, okänt kön
31/11 - Bernt, Göteborg, 1:a barnet

Var på föräldrautbildning igår och det visade sig att alla utom en är runt 20 år gamla. Helt plötsligt kände jag mig väldigt efter... Vafasen, 30 är väl ingen ålder?!
Tyckte iof mer synd om sambon som är närmare 40 när han skulle sitta med övriga 20-någonting... Haha...

Är tillbaka på startvikt igen. Hade gått upp 4 kg på två veckor, men jag tror att det mesta var vatten, för jag har varit svullen om fingrarna. Senaste dagarna verkar det ha gett med sig igen dock. SF måttet hade inte riktigt stigit så som det borde, så vi får se imorgon om de vill skicka oss på ett TUL. Sen är jag sjukt trött på eftermiddagarna numera... Men det är väl inte så konstigt eftersom det känns som att jag fått mage från ingenstans helt plötsligt.

@Matmissbrukaren, vafasen, du får inte börja med värkar redan, jag är ju inte klar mentalt inför det här...! Det är ju 2 veckor kvar till november! Haha..

Tog en bild förut, v 34 idag.
Tycker magstorleken är klart hanterbar :)
Är så glad att jag sluppit bristningar, än så länge iaf :p

Men åh det vill inte funka lägga in bilden här. Aja blir iaf påmind om att 1. Dags att fixa naglarna igen, fett äckliga. 2. Städa lite bland skorna i hallen. Nån dag :D

http://www.ladda-upp.se/bilder/gmsxxyzvhnqint/

Tror för övrigt jag har lite vätska i typ armarna. Enligt min kompis har jag numera tjockisveck längst ner på armen/mot handen när jag står så som på bilden haha, snällt.
url]

Var på föräldrautbildning igår och det visade sig att alla utom en är runt 20 år gamla. Helt plötsligt kände jag mig väldigt efter... Vafasen, 30 är väl ingen ålder?!
Tyckte iof mer synd om sambon som är närmare 40 när han skulle sitta med övriga 20-någonting... Haha...

Är tillbaka på startvikt igen. Hade gått upp 4 kg på två veckor, men jag tror att det mesta var vatten, för jag har varit svullen om fingrarna. Senaste dagarna verkar det ha gett med sig igen dock. SF måttet hade inte riktigt stigit så som det borde, så vi får se imorgon om de vill skicka oss på ett TUL. Sen är jag sjukt trött på eftermiddagarna numera... Men det är väl inte så konstigt eftersom det känns som att jag fått mage från ingenstans helt plötsligt.

@Matmissbrukaren, vafasen, du får inte börja med värkar redan, jag är ju inte klar mentalt inför det här...! Det är ju 2 veckor kvar till november! Haha..

I vår föräldragrupp var de flesta i samma ålder utom en pappa som var typ 20 år äldre än sin tjej... Vi är nog runt 25-35 de flesta tror jag.
Jag har också blivit rätt trött nu sista veckan, känns som jag kan somna i soffan kl 19 om jag skulle vilja, plus sova middag mitt på dagen. Min mage har också plötsligt uppstått och blivit mer besvärlig, nu trycker det dessutom neråt mot blåsan lite hela tiden när man står upp. Oskönt de luxe.
Vi har dock fixat allt klart nu tror jag. Ska bara köpa en blöjhink och packa BB-väskan typ. :p

Det säger väl inte så mycket?

Jag har rejält underställ och vinterjacka nu men fryser oftast ändå, jag hoppas att ev bebis inte blir så frusen av sig :eek:
Hon tänkte väl på normala människor som inte är jättefrusna av sig. Du vet ju om att du är frusen av dig.

@Roxer

Det lär inte bli bebis här än på ett par veckor. Vi i våran familj är inte kända för att komma i tid direkt :p
Å brås hon på mig så kommer hon nog närmare december :rofl: :o

Men har haft fullt med förvärkar idag på förmiddagen så visst förbereder sig kroppen. Känns skönt att den kommer ihåg hur den ska göra. Jag läste att efter ca 7-8 år så har kroppen ställt in sig som hos en förstföderska igen men vet inte om det stämmer. Jag menar, min kropp borde väl komma ihåg att den fött två ggr tidigare oavsett hur lång tid sen O_o :confused:

Annars är det inga tecken på att något är på G. Med tösen släppte ju slemproppen hipp som happ dom sista två månaderna. Nu har det skett ca 2-3 ggr med lite lite bara. Med henne var det slemmigt :p
Men nu har jag inget sånt alls. Men det är rätt skönt att slippa :D

Var på möte på sonens skola innan idag och dom undrade hur lång tid det var kvar och det är verkligen så olika hur folk uppfattar magstorleken.
Jag sa att det är 25 ( :eek: ) dagar kvar och då säger en så pass ändå, och en annan säger att inte mer, magen är ju inte så stor.

Mannen har fått bra ordnat på sitt jobb nu. Tackar hans snälla chef :bow:
Först blir han hemma på barnens lov sista veckan i oktober. Veckan efter med bf på lördagen så blir han tvungen att jobba ute hos kunderna så tyvärr inte på hemmaplan men dom skulle försöka så han får dom korta svängarna. Sedan får han vara på kontoret två veckor efter det och hans chef gjorde så att han satte dubbelbemanning dom två veckorna trots att det bara behövs en, men så kan min man lämna jobbet direkt och behöver inte tänka på någon personalkris på jobbet och allt står stilla för att han måste åka. Man är annars själv och sköter allt inför morgondagen.
Väldigt skönt med en chef som anstränger sig så här för att pappan ska kunna delta vid förlossning och få sina 10 dagar utan krångel och sura miner!

Jag har börjat sova bättre igen (peppar, peppar..). En tallrik med havregryn och mjölk precis innan jag lägger mig och jag slipper både halsbränna och nattmat. Behöver bara upp och kissa en gång per natt. Är fortfarande trött, men nu orkar jag i alla fall ta mig för och göra saker. Så nu orkar jag vara gravid ett tag till. :p:D

Var på möte på sonens skola innan idag och dom undrade hur lång tid det var kvar och det är verkligen så olika hur folk uppfattar magstorleken.
Jag sa att det är 25 ( :eek: ) dagar kvar och då säger en så pass ändå, och en annan säger att inte mer, magen är ju inte så stor.

Ja det är intessant det här med magar och hur de uppfattas. När jag var på massage förra veckan fick jag frågan om det var dags i januari. Januari? Hemska tanke! :eek::p

@Matmissbrukaren enligt min bm stämmer det inte att kroppen skulle bli som en förstföderska igen när jag frågade henne.
Så du ska enligt henne fortfarande ha fördel av att ha två barn som redan ha banat väg för trean :)

Ja det är intessant det här med magar och hur de uppfattas. När jag var på massage förra veckan fick jag frågan om det var dags i januari. Januari? Hemska tanke! :eek::p

På mig har folk gissat allt från december till mars :eek:
När man då säger att det är i november då ser de ut såhär :confused: och bara men då är du inte så stor. Man bara nä, det är ju faktiskt rätt skönt det, att slippa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 575
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar