På mig har folk gissat allt från december till mars
När man då säger att det är i november då ser de ut såhär och bara men då är du inte så stor. Man bara nä, det är ju faktiskt rätt skönt det, att slippa.
Mars?! Pinsamt att gissa så fatalt fel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När man då säger att det är i november då ser de ut såhär och bara men då är du inte så stor. Man bara nä, det är ju faktiskt rätt skönt det, att slippa.
Ja det är intessant det här med magar och hur de uppfattas. När jag var på massage förra veckan fick jag frågan om det var dags i januari. Januari? Hemska tanke!
Ja det är intessant det här med magar och hur de uppfattas. När jag var på massage förra veckan fick jag frågan om det var dags i januari. Januari? Hemska tanke!
Märkligt också att jag aldrig hört någon säga "Men då är ju din mage precis lagom!". De är alltid antingen stora eller små, aldrig precis så som de ska vara.
Samma tänk fortsätter sedan med själva bäbisarna. Inte ens de ungar som är exakt medelmåttiga, dvs ligger mitt på mittenkurvan, kommer undan utan det är "Oj vad stor hen är!" eller "Men vilken nätt liten sak!".
Jag tror det härrör från att folk (främst kvinnor) kan bara inte låta bli att tycka till om gravid- och barnrelaterade saker. De kan inte nöja sig med att bara se vad de har framför sig utan allt måste bedömas och värderas.
@Matmissbrukaren enligt min bm stämmer det inte att kroppen skulle bli som en förstföderska igen när jag frågade henne.
Så du ska enligt henne fortfarande ha fördel av att ha två barn som redan ha banat väg för trean
Märkligt också att jag aldrig hört någon säga "Men då är ju din mage precis lagom!". De är alltid antingen stora eller små, aldrig precis så som de ska vara.
Samma tänk fortsätter sedan med själva bäbisarna. Inte ens de ungar som är exakt medelmåttiga, dvs ligger mitt på mittenkurvan, kommer undan utan det är "Oj vad stor hen är!" eller "Men vilken nätt liten sak!".
Jag tror det härrör från att folk (främst kvinnor) kan bara inte låta bli att tycka till om gravid- och barnrelaterade saker. De kan inte nöja sig med att bara se vad de har framför sig utan allt måste bedömas och värderas.
Här kommer då förlossningsberättelsen:
'kl 01.15 vaknade jag av värkar som kom med drygt 15 minuters mellanrum, då jag inte haft några förvärkar alls så tänkte jag i mitt förvirrade gravidtillstånd att det nog bara var förvärkarna som satt igång.
Kl 03.00 väcker sambon och inser att det nog är dags att födda barn, ringer förlossningen och nu kommer värkarna med 10 minuters mellanrum, jag har varit på Aurora och vi hade bestämt att jag skulle komma in tidigt så jag han få en EDA. Sagt och gjort vi var välkommna in.
04.00 anländer till förlossningen och är bara öppen drygt 3cm men de sätter ett CTG och kollar så allt är ok med bebis. (CTG fungerar mycket dåligt och är ständigt glapp vilket slutar i att sambon får sitta och hålla fast dosan på magen
kl 08.00 börjar det göra lite ondare men det går fortfarande att andas igen värkarna
kl 10.00 ber lite försynt om att kanske få prova lustgasen en stund vilket jag självklart får..även sambon sög i sig lite vilket gjorde stämningen betydligt roligare..ganska många skrattanfall han vi med öppen 5cm
kl 11.30 börjar det göra riktigt ont och de lägger en EDA som hjälper på 5 min och jag prisar narkosläkaren Konrad.
Nu blir det ganska lungt ett tag och vi får i oss lite lunch..
kl14.00 blir jag undersökt igen och nu går även vattnet öppen ca 7cm
14.10 ringer in en sköterska då det börjar trycka på neråt och efter 6 krystvärkar var hon ute lilla E.
Långdragen början med ett snabbt slut, jag hade kunnat göra om denna förlossningen vilken dag som helst kan jag tillägga allt gick så himla bra
"Vägde han verkligen 4,5? Han måste vara mindre nu"
"Han känns inte så stor".
"Vägde han verkligen 4,5? Han måste vara mindre nu"
"Han känns inte så stor".