Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror jag hade någon sammandragning inatt. Den höll på rätt länge och gjorde ont. Bm sa senast vi var där att sammandragningar nu är inget konstigt. Men att de absolut inte skulle göra ont. Hon sa dock inte vad man gör om de gör ont, typ om man kan strunta i det eller om man måste kolla det?

På tal om annat, hur betackar man sig enklast för alla "välmenande råd"? Har faktiskt varit väldigt förskonad men det är en som bara vill väl, det vet jag, men det är alltid domedags-profetia. Nu senast var det att om jag går ut utan typ värmefilt i bh-n kan jag få mjölkstockning och då kan läkaren behöva skära upp hela bröstet! Suck.. Extra mycket suck eftersom jag antagligen inte ska amma/bara ska testa nån vecka eller så, så jag är inte direkt orolig över att någon ska gå loss på mina bröst med skalpell.
Skära upp? Jösses, det måste vara extremfall. Jag har läst om någon som haft det tufft som fått tömma med kanyl dock.

"Jag frågar nästa gång jag undrar något, tack."?

Från och knappt känna några rörelser alls till att han sparkar konstant, grävt sig ner såpass att han spelar gitarr på ena nerven i ljumsken så jag får hoppa på ett ben och små små förvärkar, under dagen. Vem vet han kanske får för sig och komma i helgen?

Ni som fått era små. Hur gör ni på nätterna? Sover de med er i er säng eller sover de i egen säng? Ställer ni klocka och väcker och ammar eller ammar ni bara om bebis vaknar och verkar hungrig?

Och vad har alla bebisar fått för namn?
Vår son blev en liten Felix, trots att det inte funnits på listan från början ens. Men han kom ut och var en Felix helt enkelt:)

Vår lilla Ebba sover med mig och äldre dottern i dubbelsängen. Maken sover i gästrummet... :D
Ibland funkar det att lägga mini i vaggan jämte sängen men aldrig hela nätter.
Hon säger till med besked när hon är hungrig, ställer inte någon klocka.
Hon sover oftast vettigt fram till midnatt, sen äts det och gnälls omvartannat.

Våra två tjejer fick också nya helt otippade namn när de väl kom ut. Varken Tova eller Ebba var namn vi pratat om innan, utan vi hade egentligen bestämt oss för andra namn men det blev inte så.

Första natten sov han i babynestet mellan oss men sen dess vägrar han det, ammas till sömns och vill
Inte lyftas över efter. Har egen kudde och täcke så ligger ändå säkert tycker jag. Han har en egen säng men jag orkar inte pyssla med den nu när han äter så ofta.

Han käkar 00, 03 och 06. Sen går vi upp vid 10-12. Lite ungefärliga tider, ibland sover hAn till 04-05. Gått upp 200 gram på 5 dgr så han verkar mätt :) sover gott däremellan.

Han har ett annorlunda namn så vill
Inte skriva ut det eftersom det blir sökbart. Men han delar namn med Mr Specter i Suits ;)

Vi har Siri i babynestet mellan oss i sängen. De första nätterna var hon rätt så gnällig, ville inte alls ligga själv så då struntade vi i nestet men de senaste nätterna har det gått jättebra att lägga henne däri. Hon verkar också sova bättre där faktiskt, de senaste två nätterna har jag ammat en gång bara, vi blir helt bortskämda! :D

Vår stora dotter sover mellan oss i sängen så Lucas sover i en bedside crib och i sitt babynest. Jättesmidigt då den står precis intill sängen och är lika hög, så är bara att lyfta över honom när han vill ha mat. :up:
Han vaknar ungefär varannan timme på nätterna, men så väger han oxå 5,5 kg och är inte ens en månad gammal! :p Har fått plocka bort 56 kläderna, och vissa 62 e för små redan.. :down: Även fått gå upp till strl 3 i blöjor. :o Vår lille tjockis! :love:

Ni som fått era små. Hur gör ni på nätterna? Sover de med er i er säng eller sover de i egen säng? Ställer ni klocka och väcker och ammar eller ammar ni bara om bebis vaknar och verkar hungrig?

Vår son blev en liten Felix, trots att det inte funnits på listan från början ens. Men han kom ut och var en Felix helt enkelt:)

När sonen var liten så försökte vi sova med honom emellan oss men han blev bara störd av det så han fick sova i sin egna säng istället. Sedan växlade det lite, när han var några månader så kunde han sova mellan oss ibland när vi lagt över honom för mat istället för att flyttas tillbaka, men i huvudsak ville han sova själv.

Tösen däremot låg på oss bokstavligt talat säkert i en månad innan hon kunde sova bredvid istället mellan oss. Hon är 7 år gammal nu och har fortsatt med det, men förhoppningsvis har hon bytt vana tills hon blivit tonåring :p
Hon sov med andra ord knappt i sin egna säng fram till hon var en 2 år.
Väldigt (!) närhetstörstande och är fortfarande. Men jag hoppas att hon låter bebisen ligga mellan oss utan att helvetet bryter loss här hemma.
Igår fick båda barnen upp sina nya sängar vi köpte för någon vecka sen och hon tyckte det var spännande med en ny säng så jag hoppas det kan hjälpa lite.

Båda har sagt till klart och tydligt när dom velat ha mat.

Planen för bebis är att sova mellan oss om möjligt, så slipper jag lägga över hela tiden vid matning. Jag misstänker jag somnar under matningen :p
Men annars står bebisens säng precis bredvid på min sida så då får det bli den.
Vi ska försöka få till en nattmatning med flaska för min mans klocka ringer vid halv fyra för att gå upp till jobbet. Jag tänkte ju då att om han lägger sig lite tidigare på kvällen och vi kan försöka få bebis att vilja äta vid ca 03.00 så kan han ju alltid ta ett nattmål så får jag lite mer sammanhängande sömn, om han ändå är uppe liksom :idea:

Gabriel sover mellan oss i sängen. Ställer ingen klocka, han berättar när han vill ha mat. :) Följer sin kurva fint gör han dessutom, så vi fortsätter på den vägen.

Vi hade tänkt ha Felix mellan oss i babynestet. Vi provade ett par dagar men det slutade med att ingen av oss sov. Han blev störd av oss och jag, som har en otroligt tungt sovande sambo, låg klarvaken hela natten för jag var orolig att han skulle rulla på honom.
Så de senaste nätterna har han fått somna på mitt bröst men sen har jag lagt över honom i sin säng och det har funkat super! Så skönt att alla får sova.
I början ställde jag klockan var 3e timme för att amma, men det är ingen höjdare då han bara somnar vid bröstet direkt då. Blev ändå ingen klok amning.
I natt tänkte jag låta honom sova och mata när han sa till. Så i natt har jag bara behövt amma en gång och alla har sovit hur bra som helst!! :bow: hoppas det här håller i sig!!:bump:

Usch, har haft en jobbig natt/morgon.. vaknat av att jag skrattat och dem vanliga behövliga nattbesöken på toa. Imorse vaknade jag dock av att jag grät och kände mig så himla misslyckad för att vår bebis inte vill komma. Fy fan för den dippen, tog ett tag innan jag fick stopp på tårarna. :cry:
Tänker jag på det så är dem inte långt borta heller.. måste hitta något och sysselsätta mig med idag känner jag. :(

Jag hade massor av jobbiga känslor när jag gått över bf Allevo. Kan bara trösta dig med att det släpper när bebis väl kommer, för det kommer ske!

Jag har huvudvärk mest varje dag. Tror det är att jag sover så hårt mellan amningarna, har lite svårt att hantera att bli väckt.

@Allevo

Bebis kommer när du minst anar det och då kommer du känna att dessa sista jobbiga dagar var värt väntan :love:

Du är inte det minsta misslyckad, det är ditt huvud som spelar dig ett spratt bara.

Snart snart snart är bebis här :bump:

Haft jävligt mycket förvärkar hela dagen och innan ikväll när jag var på toa så kom det lite slempropp på pappret :nailbiting:

Att det lossnar slempropp betyder ju inte att förlossningen är på G men med tösen så lossnade det lite som nu ett tag innan och dagen innan det startade så fick jag bokstavligt dra ut en gigantisk bit ur mig så det känns som att det kanske blir samma igen.
Imorgon har jag dock inte tid att föda barn, eller det vore ju något om vattnet gick mitt under barnkalaset :p

Apropå vattnet så vaknade jag i morse och tänkte i morgondimman att nu gick nog vattnet, men då vaknade jag till efter den tanken kan jag säga :laugh:
Det var turligt nog bara en väldigt vattnig flytning :p

Har inte tänkt på det men bebis måste ha sjunkit ner lite för halsbrännan är nästan borta nu :)

@Allevo

Bebis kommer när du minst anar det och då kommer du känna att dessa sista jobbiga dagar var värt väntan :love:

Du är inte det minsta misslyckad, det är ditt huvud som spelar dig ett spratt bara.

Snart snart snart är bebis här :bump:

Nej jag vet ju att det är så idiotiskt och stirra sig blind på ett datum. Han kommer ju när han är redo. Men ska till BM på måndag igen, tänkte fråga om ev. hinnsvepning då.

Tack för peppen! :love:

• Gilla
Reactions: MM
Så, nyss hemkommen från sjukhuset. Hög feber både i fredags och igår, i fredags antog jag att det berodde på mjölkstockning som lättade med varm dusch, vetekudde och alvedon men igår hade jag ingen stockning så med 39,6 graders feber ringde jag förlossningen som ville ha in mig för kontroll. Visade sig att jag hade en liten bit (ca 2 cm) av moderkakan kvar! Så jag fick antibiotika, blev sövd och skrapad och har fått med mig en 10-dagars kur med antibiotika hem.
Det jobbigaste var att jag inte fick amma på den intravenösa antibiotikan, åh vad det skar i hjärtat att inte kunna ge henne mat när hon var hungrig :cry: Hon fick ju ersättning men det tar ju ett tag att fixa, jag är ju van att kunna ge henne mat på en gång. Som tur är är hennes pappa lite mer sansad och fixade både tröst och matning utan problem medan jag bara bölade :o Ikväll vid nio kan vi börja med amningen igen i alla fall.

Är sjukt tacksam att de var så himla snabba, vi kom in vid 20 igår, blev undersökt vid 23, ivägskickad till operationsavdelningen vid 01 och fick åka hem vid 12. Trodde aldrig att det skulle gå så fort när vi åkte in!

Usch vad otäckt @Flixon!
Tur att det gick bra i alla fall.

Känner igen det där att vilja ge sitt barn tröst men inte kunna/få. Hjärtskärande :(

@Flixon Tur att det gick bra och vilken snabb vård. Tummen upp på den.

Själv har jag en massa molande mensvärk och onda sammandragningar ibland. Det är väl okej. Men känner mig helt nere och bara vill krypa in i mig själv idag ungefär. Skulle gärna lägga mig och gråta om jag kunde. Ingenting är roligt just nu. Trots att jag varit iväg och fikat med en kompis idag på förmiddagen och sen helrenoverat mig i badrummet.

Snitt på torsdag. Hjälp vad tiden går.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 578
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025