Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det snittet i sig du tycker är jobbigt, eller att du missar vaginal förlossning (denna gången)?

Det största i det hela är nog att jag missar en vaginalförlossning, vilket jag sett fram mot. Sen är det inte allt för trevligt att få spinalbedövning, kateter och allt vad det innebär. Det är trots allt ett stort ingrepp man gör i kroppen med. Och läkningsprocess. Det kanske inte alltid är bra att arbeta som undersköterska vid sånna här grejer. Men det får gå.

Startade sista barnfria dagen innan vi blir föräldrar med att vakna halv 6 och sen stå och koka gröt strax efter 7. Ja ja, bara att vänja sig. Idag ska jag försöka få in en uppgift till skolan, skicka iväg en sadel jag sålt och lite småpyssel. Lär få åka ut till stallet och försöka smöra in mig hos surfian lite med. Kommer få muta henne med några kilon äpplen efter att jag kommit hem med bebisen.

Här händer det inte så mycket och tur är väl det eftersom mannen inte är hemma.
Från fredag däremot är mannen ledig i 10 dagar så då får det gärna ske när som helst!

17 dagar till bf idag :bump:

Har börjat packa väskan men tycker det är svårt att veta hur mycket som ska med. Jag vill ju ha tidig hemgång men vet ju att dom lika gärna kan tvinga en att stanna någon dag extra eller två beroende på hur förlossningen går och hur jag och bebis mår. Så det är väl lika bra att packa för 2 dagar iaf.

Annars är allt bra förutom tröttheten! Jag får banne mig inte sova på nätterna längre för tydligen måste jag upp och kissa minst 3 ggr varenda natt nu :wtf:

Det gjorde mig så himla trött att jag somnade i badet i måndags O_o
Satte på tvättmaskinen som skulle gå lite mer än en timma. Tänkte att jag tappar upp ett bad och sitter en kort stund. Tösen frågar om hon inte kan få sitta med mig så det fick hon. Så säger hon att mamma vi kan väl sitta så länge maskinen är igång. Nej svarar jag, så länge orkar vi inte sitta.
Döm om min förvåning när maskinen piper att den är klar och jag är halvvägs hos John Blund :p
Men det var skönt och avslappnande iaf :D

Har dock börjat ta mina gravidvitaminer varannan dag för att se om lite extra järn kan göra susen eftersom det ändå sjunkit så pass vid kollen förra veckan.

Jag började vakna tidigt förra veckan men nu sover jag bra igen, så himla skönt. Är inte alls i behov av att gå upp och kissa eller något. Vaknar runt 6-7 bara, och eftersom man är ledig är det ju bara att sova hela förmiddagen om man har lust. Grymt lyxigt :D
Märks att bebisen ligger längre ner nu dock för igår kände jag ganska mycket obehagliga smärtstrålningar neråt underlivet när jag satt framför tv på kvällen. Däremot går det bra att promenera för det mesta, så det försöker jag göra.
Idag skulle jag ha fikat med en annan tjockis men hon har bf före mig och hade inte sovit alls pga förvärkar så det blev inställt. Nu får jag invänta diskmaskinstekniker och sedan är det besök hos BM i eftermiddag.

Lycka till @Linisen!

@Matmissbrukaren, vi är fortf inlagda. Blir toktrött på situationen ibland. Men sen kommer det ljusglimmtar som gör att man får nya krafter. Imorgon är det en månad sen inskrivning.

Vågar inte ropa hej men igår fick vi för första gången klartecken till att prova att amma. Det tyckte bebis var så mysigt att hon i princip somnade direkt vid varje försök. Hon slickade bara lite på bröstvårtan som frikostigt delade ut mjölk utan arbete. Gott nog sa bebis och somnade. :D

Imorse kom hon dock på det! Och det blev en mkt lycklig bebis och en lycklig mamma! Känns som en stund som vi kan leva på länge!

Ni som blev igångsatta, hur går det till? Användes ballong eller dropp för att få igång värkarna? Tog det lång tid innan bebis kommit ut från inläggning?
Undrar om dem inte kan ha råkat göra fel som flyttade tillbaka mitt BF datum ca. 20 dagar. Då skulle jag ju egentligen inte ens vara i närheten av BF ännu heller. Kanske därför han stannat kvar? :p Dagarna går iaf. saaakta, ute och går med hunden så mycket jag orkar men dötiden där emellan :meh:

Lycka till @Linisen ! Du kommer före mig ändå ;) :D

20 dagar @Allevo ?! Det är ju hur mkt som helst. Ja jag kommer nog kanske hinna innan dig om inte något väldigt drastiskt händer för dig. Var inte meningen att tränga sig i kön. :angel:

Japp 20 dagar, första BF datum var den 31/10 men blev flyttat till 10/10 efter 2:a UL tror jag det var.
Men det var för att dåvarande BM räknade för långt fram trots att jag sa till om det. Även hon som sa att dem inte använde lustgas som smärtlindring och en riktig surkärring i övrigt till kvinna. Hon blev dock sjukskriven sen så fick byta till nuvarande och hon är... :love:

Det gör inget att du trängs, det är ju mitt eget fel typ :laugh:

Senast ändrad:
Hur kommer det sig att de flyttade datumet så långt @Allevo ? Mitt datum har varit satt samma sedan kubtestet och det var i princip samma som jag själv räknat ut sånär som på 1 dag..

Åh så mysigt @Saigon! :love:

Lycka till imorgon @Linisen!

@Allevo läste du min berättelse?
Det jag inte informerats om var att före dropp och ballong behövdes ett annat läkemedel föras upp för att få tappen att försvinna. Deb kunde ta 24 timmar att verka! Tog 13 timmar för mig, sen tog de vattnet och satte dropp och sen tog det 14 timmar till innan han var ute. Men då sänkte de droppet och gav mig vila ibland.

@Allevo läste du min berättelse?
Det jag inte informerats om var att före dropp och ballong behövdes ett annat läkemedel föras upp för att få tappen att försvinna. Deb kunde ta 24 timmar att verka! Tog 13 timmar för mig, sen tog de vattnet och satte dropp och sen tog det 14 timmar till innan han var ute. Men då sänkte de droppet och gav mig vila ibland.

Gick tillbaka och läste nu igen så dök någon fråga upp, om du vill svara? :)
När du skrev att dem ville öka värkstimulerande, tillät du dem göra det? Jag känner att jag inte vill att det ska gå för fort, liksom att sköterskorna känner att det ska vara över så fort som möjligt så dem kan fortsätta med annat/andra. Kan man neka?

När han låg så högt upp skrev du något om positioner och tog i för kung och fosterland så han kom ner? Var det att du försökte krysta ner honom när du satt på huk eller vad menade du? Vilken position kände du var bekvämast och vilka testade du?

Lillstrumpa har senaste dagarna inte bajsat. Han har dock varit väldigt gasig så har använt windi - vilket släppt lös bajset. Hans bajs är typ tjockt och segt, som kola. Det är nästan som att det är för segt/tjockt för att komma ut. Igår kom det ut huuur mycket som helst, förstår att han varit skrikig med allt det bajset i tarmen. Är det normalt? :confused: Han har ju ont. :(

Gick tillbaka och läste nu igen så dök någon fråga upp, om du vill svara? :)
När du skrev att dem ville öka värkstimulerande, tillät du dem göra det? Jag känner att jag inte vill att det ska gå för fort, liksom att sköterskorna känner att det ska vara över så fort som möjligt så dem kan fortsätta med annat/andra. Kan man neka?

När han låg så högt upp skrev du något om positioner och tog i för kung och fosterland så han kom ner? Var det att du försökte krysta ner honom när du satt på huk eller vad menade du? Vilken position kände du var bekvämast och vilka testade du?

Jag fick avvakta tills jag fått Eda innan de ökade droppet. Mina BM var jättebra på att förklara varför de ville göra olika saker, jag hade haft värkar i nästan 6 timmar då men bara öppnat mig 2-3 cm på den tiden så de ville öka innan bebis tröttades ut. Sen när jag var öppen 9 fick vi paus och då drog de ned droppet medans de förlöste några andra (tror jag iaf de gjorde).

Jag fick sitta på huk på pall och födde på knän lutad mot sängkant. Ja i krystvärkarns fick jag ta i allt jag kunde även när värken klingade av, försökte hålla den längre. För mig var bara sittandes möjligt, på rygg och sidan kändes det som jag gick av på mitten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 145
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 580
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI