Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Till mig sa de att de var osäkra och så att kroppen antagligen sköter det själv isf och när jag ska söka vård om det är något. Konstigt att de inte så något om det till dig, jag menar, då är det ju inte hela världen om de är osäkra bara de ger infon man behöver.Tack alla, nu sitter jag i sängen och ammar stygnen är rätt irriterade där nere och jag har fått medicin för att livmodern ska dra ihop sig så den värker lite också, annars mår jag fint och är tacksam att det är upptäckt, ordnat och klart så jag inte behöver oroa mig för det!
@Pontevecchio ja, barnmorskan sa något om moderkakans utseende och kallade till och med in ett par extra ögon, men de bestämde sig för att det var normalt...
Spännande att det är flera som har känningar nu!
Ja jättekonstigt. Hade det inte varit för att min man mer eller mindre tvingade mig att ta tempen och ringa förlossningen så hade jag förmodligen fortfarande varit hemma. Och det hade kanske inte varit så himla bra.Till mig sa de att de var osäkra och så att kroppen antagligen sköter det själv isf och när jag ska söka vård om det är något. Konstigt att de inte så något om det till dig, jag menar, då är det ju inte hela världen om de är osäkra bara de ger infon man behöver.
Tips?
Här har vi kommit in i perioden Byta Kläder Ideligen. Dels så har jsg bra tryck i mjölkbaren och lilleman älskar att snutta så han får i sig för mycket och det kommer upp.
Sen har han även upptäckt njutningen i att kissa när blöjan tas bort.. Vi kissar ner skötbädden och kläder ett par ggr om dagen. Även om man ser att det är på G är det svårt att hålla för då den lilla rackaren påminner om en vild vattenspridare. Tips?
Jag knäpper upp blöjan och lägger över en liten handduk direkt (har köpt massor små vita från Ikea, har alltid en ren under också) som fångar av katastrofer. Sambon slarvar med det och blir nedkissad med jämna mellanrum.Han väntar tills blöjan är borta, det är trycket på snoppis som försvinner som är det magiska. Ska det ner i toan får jag nog stoppa ned halva han, det är lite vild vattenspridare över det
Nu man förstår varför de dyra skötbordsunderläggen inte är i tyg och avtorkbara
Spännande! Känns det mer okej nu då?Inskrivningen på BB är gjord idag. Mkt väntan och bebis ligger ännu längre ner i säte nu så att den vänder sig är icke troligt. Nu hemma och vänta tills torsdag morgon. Ska vara i Uppsala klockan 7 så går väl upp runt 5 eller så.... Pust. Men inte många dagar kvar nu. Eller ja, vi kan snart räkna timmar.
Har det kommit några fler bebisar? Borde vara några före mig i kön.
Spännande! Känns det mer okej nu då?
Nja det vet jag inte. Lite bättre kanske. Men bröt ihop en gång under dagen. Fortfarande jobbigt men mer okej iaf.