Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Flixon

Vad trist med komplikationer men bra att dom kollade upp det så snabbt!
Krya på dig och hoppas du mår bättre snart :)

Tänk vad glad man kan bli av att få lite slem på pappret :D

Haft mycket förvärkar idag med och det kom ytterligare lite slempropp på pappret ikväll. Kroppen gör sig uppenbarligen redo :bump:

Har dock inte sagt något till min man för då flippar han väl ut :p
Det är på onsdag som han skulle iväg på den där grejen med jobbet så tills dess får hon allt hålla sig inne, men från helgen är hon välkommen när hon vill :love:

Gick in i vecka 38 idag och nu är det bara 20 dagar till bf!

Tack alla, nu sitter jag i sängen och ammar :love: stygnen är rätt irriterade där nere och jag har fått medicin för att livmodern ska dra ihop sig så den värker lite också, annars mår jag fint och är tacksam att det är upptäckt, ordnat och klart så jag inte behöver oroa mig för det!

@Pontevecchio ja, barnmorskan sa något om moderkakans utseende och kallade till och med in ett par extra ögon, men de bestämde sig för att det var normalt... :meh:

Spännande att det är flera som har känningar nu!

Tack alla, nu sitter jag i sängen och ammar :love: stygnen är rätt irriterade där nere och jag har fått medicin för att livmodern ska dra ihop sig så den värker lite också, annars mår jag fint och är tacksam att det är upptäckt, ordnat och klart så jag inte behöver oroa mig för det!

@Pontevecchio ja, barnmorskan sa något om moderkakans utseende och kallade till och med in ett par extra ögon, men de bestämde sig för att det var normalt... :meh:

Spännande att det är flera som har känningar nu!
Till mig sa de att de var osäkra och så att kroppen antagligen sköter det själv isf och när jag ska söka vård om det är något. Konstigt att de inte så något om det till dig, jag menar, då är det ju inte hela världen om de är osäkra bara de ger infon man behöver.

Till mig sa de att de var osäkra och så att kroppen antagligen sköter det själv isf och när jag ska söka vård om det är något. Konstigt att de inte så något om det till dig, jag menar, då är det ju inte hela världen om de är osäkra bara de ger infon man behöver.
Ja jättekonstigt. Hade det inte varit för att min man mer eller mindre tvingade mig att ta tempen och ringa förlossningen så hade jag förmodligen fortfarande varit hemma. Och det hade kanske inte varit så himla bra.

Då lagar vi tänder istället för att tycka att bebis ska komma... hade riktigt dålig dag igår. Idag är den bättre. Nog att en del av min lagning ramlade av vid frukost imorse. Så nu sitter jag hos tandläkaren. Imorgon så är det inskrivning å BB och träffa narkosläkaren. Sen åker vi hem. Tänkte åka via babyproffsen och kolla att vi fått basen ordentligt på plats och hur man spänner skyddet med bälte. Så heldag i uppsala imorgon.

Träff hos BM idag, alla värden var bra, bara mitt blodtryck som sjunkit lite. Skulle göra hinnsvepning men gick icke, mjuk och mogen tapp men inte öppen så hon kom inte åt ordentligt. Men det är väl ändå tecken på att det går åt rätt håll iaf.
Bokade tid på förlossningen den 25:e och har han inte kommit ut då så blir det igångsättning.

SF 37 (samma som sist)
Blodtryck 115/70 (har legat stadigt på 125/70 annars)
Hjärtslag 137/min

Här har vi kommit in i perioden Byta Kläder Ideligen. Dels så har jsg bra tryck i mjölkbaren och lilleman älskar att snutta så han får i sig för mycket och det kommer upp.

Sen har han även upptäckt njutningen i att kissa när blöjan tas bort.. Vi kissar ner skötbädden och kläder ett par ggr om dagen. Även om man ser att det är på G är det svårt att hålla för då den lilla rackaren påminner om en vild vattenspridare. Tips?

Håll för med blöjan eller bara knäpp upp tills han kissat klart och sen kasta den? Kanske tycker det är skönt att släppa på trycket när trycket runt midjan/magen släpper sas. :)

Här har vi kommit in i perioden Byta Kläder Ideligen. Dels så har jsg bra tryck i mjölkbaren och lilleman älskar att snutta så han får i sig för mycket och det kommer upp.

Sen har han även upptäckt njutningen i att kissa när blöjan tas bort.. Vi kissar ner skötbädden och kläder ett par ggr om dagen. Även om man ser att det är på G är det svårt att hålla för då den lilla rackaren påminner om en vild vattenspridare. Tips?

Ta av blöjan över toan och håll honom där tills han kissat? :)

Han väntar tills blöjan är borta, det är trycket på snoppis som försvinner som är det magiska. Ska det ner i toan får jag nog stoppa ned halva han, det är lite vild vattenspridare över det :D

Nu man förstår varför de dyra skötbordsunderläggen inte är i tyg och avtorkbara ;)

Han väntar tills blöjan är borta, det är trycket på snoppis som försvinner som är det magiska. Ska det ner i toan får jag nog stoppa ned halva han, det är lite vild vattenspridare över det :D

Nu man förstår varför de dyra skötbordsunderläggen inte är i tyg och avtorkbara ;)
Jag knäpper upp blöjan och lägger över en liten handduk direkt (har köpt massor små vita från Ikea, har alltid en ren under också) som fångar av katastrofer. Sambon slarvar med det och blir nedkissad med jämna mellanrum.

Inskrivningen på BB är gjord idag. Mkt väntan och bebis ligger ännu längre ner i säte nu så att den vänder sig är icke troligt. Nu hemma och vänta tills torsdag morgon. Ska vara i Uppsala klockan 7 så går väl upp runt 5 eller så.... Pust. Men inte många dagar kvar nu. Eller ja, vi kan snart räkna timmar.

Har det kommit några fler bebisar? Borde vara några före mig i kön. :)

Inskrivningen på BB är gjord idag. Mkt väntan och bebis ligger ännu längre ner i säte nu så att den vänder sig är icke troligt. Nu hemma och vänta tills torsdag morgon. Ska vara i Uppsala klockan 7 så går väl upp runt 5 eller så.... Pust. Men inte många dagar kvar nu. Eller ja, vi kan snart räkna timmar.

Har det kommit några fler bebisar? Borde vara några före mig i kön. :)
Spännande! Känns det mer okej nu då?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 580
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar