Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lillstrumpa har senaste dagarna inte bajsat. Han har dock varit väldigt gasig så har använt windi - vilket släppt lös bajset. Hans bajs är typ tjockt och segt, som kola. Det är nästan som att det är för segt/tjockt för att komma ut. Igår kom det ut huuur mycket som helst, förstår att han varit skrikig med allt det bajset i tarmen. Är det normalt? :confused: Han har ju ont. :(

Ammar du eller får han ersättning? På bröstmjölk säger de att de inte ska kunna bli förstoppade men ersättning kan ju skapa det.

Vad är Windi för nåt?

@Matmissbrukaren, vi är fortf inlagda. Blir toktrött på situationen ibland. Men sen kommer det ljusglimmtar som gör att man får nya krafter. Imorgon är det en månad sen inskrivning.

Vågar inte ropa hej men igår fick vi för första gången klartecken till att prova att amma. Det tyckte bebis var så mysigt att hon i princip somnade direkt vid varje försök. Hon slickade bara lite på bröstvårtan som frikostigt delade ut mjölk utan arbete. Gott nog sa bebis och somnade. :D

Imorse kom hon dock på det! Och det blev en mkt lycklig bebis och en lycklig mamma! Känns som en stund som vi kan leva på länge!

Vad härligt att hon knäckte koden :bump:

Hur länge till tror dom att ni måste stanna? Mår du bättre nu? :)

Ni som blev igångsatta, hur går det till? Användes ballong eller dropp för att få igång värkarna? Tog det lång tid innan bebis kommit ut från inläggning?
Undrar om dem inte kan ha råkat göra fel som flyttade tillbaka mitt BF datum ca. 20 dagar. Då skulle jag ju egentligen inte ens vara i närheten av BF ännu heller. Kanske därför han stannat kvar? :p Dagarna går iaf. saaakta, ute och går med hunden så mycket jag orkar men dötiden där emellan :meh:

Lycka till @Linisen ! Du kommer före mig ändå ;) :D

Jag blev ju igångsatt med sonen. Jag låg ju inlagd några dagar innan dom satte igång mig (pga havandeskapsförgiftning och klåda) men dagen dom startade det så sattes en gel för att mjuka upp tappen. Första gången vid 10.00, andra dosen fick jag efter lunch runt 13.00.
Klockan 17.00 var det så pass moget att dom kunde ta vattnet, så det gjorde dom då.
Sedan avvaktade dom för att se om värkarna skulle starta av sig själv och CTGn visade att jag hade oregelbundna värkar som jag inte kände av. Så ca 18.30 satte dom värkstimulerande dropp som dom ökade uppåt i sakta takt och förlossningen startade aktivt klockan 19.00.
Sonen föddes sen 01.02.
Enligt bm så var det snabbt avklarat för att vara en igångsättning. Tydligen brukar det ta längre tid men det vågar jag inte uttala mig om. Det är väl olika för alla tänker jag.

@Allevo jag sattes igång med cytotec. Fick.. Eh.. 2-3 doser tror jag. Sen fick kroppen igång regelbundna värkar som jag fick "jobba upp styrkan på". Dvs jag fick gå lite promenader, sitta på en såndär boll osv så barnet skulle glida ner lite och vad man nu önskar. Framåt slutet, de sista timmarna, stod jag på knä lutad över huvudändan på sängen med lustgas i ena handen och huvudet vilande på den andra. Sov mellan värkarna medan kroppen skötte sitt. Så satt jag i flera timmar :D känslan när en sköterska så att jag skulle lägga mig på rygg för barnet var stressat var.. Ehm.. Ja alltså båda benen hade ju somnat såpass att jag knappt kunde röra dem, haha. tog ca 12 timmar från första dosen tills barnet var ute.

Fördelen med cytotec fick jag veta var att det går ur kroppen snabbt. Det är bra för mig som har kejsarsnitt i bagaget bland annat ifall påfrestningen blir för stor på livmodern. Jag upplevde heller inte pinvärkar på samma sätt som jag upplevde med dropp utan med cytotec hände det faktiskt mycket mer men det behöver ju inte vara en sanning för att det var så på mig på mina två förlossningar. Det kan lika gärna vara tvärt om nästa gång menar jag.

Ammar du eller får han ersättning? På bröstmjölk säger de att de inte ska kunna bli förstoppade men ersättning kan ju skapa det.

Vad är Windi för nåt?

Jag helammade min son och hade samma problem, seeegt bajs som man fick hjälpa på traven. Fick förklarat att det är lite av en myt att de inte kan bli förstoppad av bröstmjölk, dock lättare att bli med ersättning. Fick också en väldigt nöjd bebis efter lite hjälp på traven och det hände kanske två gånger :)

Ett foto från förra veckan

12141553_10156201795040061_8513046474245451138_n.jpg

Lika bra att hon vänjer sig vid att vara framför linsen :angel:

Besök hos bm idag. SF-måttet hade minskat lite och bm konstaterade att huvudet ligger väldigt långt ner. :) Har känt ett bra tryck nedåt senaste två dagarna och ibland kommer jag på mig själv med att spänna mig för att liksom hålla uppe bebis. Så onödigt, hon lär ju inte trilla ut, även om det känns så :p:D

Jag har också varit hos BM igen, mitt sf-mått hade bara krypit uppåt någon cm sedan förra besöket, men samtidigt så känner jag ett betydligt större tryck neråt mot tidigare så hon har nog halkat ner lite.
Vägde mig och vägde precis samma som för 14 dagar sedan så jag omfördelar nog bara vikten nu känns det som (bort från mig och över till bebisen typ :D )
Nästa besök är om 14 dagar, samma vecka som jag har bf :eek:
Ska bli spännande att se om hon tänker stanna där tills dess, efter eller komma ut innan. Livets lotteri.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 145
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 580
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar