Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag håller med om att det går lite sakta samtidigt som det går fort. Tycker det var 3 v nyss, nu är det mindre än 2 v. Igår möblerade vi om lite och har nu babykorgen bredvid sängen och har ställt skötbordet där det kommer stå. Jag och sambon har bytt sida i sängen också så att jag och korgen är på samma sida närmast dörren, är lite trångt från andra hållet att gå runt så vi tänkte det var smidigast.
Nu kan den få komma liksom. :p

Känner med digoch håller med superstar om att du borde ringa in och fråga dig för.

OT. Ditt hår alltså :love: har samma längd men inte alls den fylligheten!
Sorry om jag inte fick kolla din Insta. :o

Men tack :)

Hade jag inte velat ha något snokande på min insta så skulle jag kanske inte länkat filmen ;) :p
Så kika på bara :)

Tycker det här börjar bli långtråkigt nu :p men är glad för att jag fortfarande helt sluppit ont av foglossning, inga bristningar osv. Tror det är 36 dagar kvar nu. Idag ska vi på födelsedagsfirande så ska äta massa tårta :D skitbra med gravidbyxor då, kan äta hur mkt som helst utan att det blir tight ;)

Har bara 2 jobb-pass kvar. Skulle egentligen jobbat lör-sön denna vecka men sov bara nån timme/natt och började morgonen med att spy en masse. Lika kul varje gång. Så jag skippade det, hade ingen lust att jobba och behöva springa och kräkas flera gånger i timmen.

Vi har äntligen fått hem vårt babyskydd + isofixbas till det, var längre väntetid på det än på vagnen. Blev ett cybex aton q. Såå fint, även om jag fortfarande tycker att vi lagt galet mycket pengar på bebis hittills, snart 30tusen :eek::yuck: Och vi har fortfarande lite saker kvar att köpa typ blöjhink och småsaker.

September
1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet, pojke - Gabriel född med akutsnitt, 29/8 kl 15.22. 3235 g, 50 cm lång.
13/9 - Quickstep, Halland. 2:a barnet, pojke - Född 17/9 kl 05:47. 4600 g, 52 cm lång.
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet, flicka - Född 14/9 kl 17.26. 3500 g, 51 cm lång.
17/9 - krambanan, Skåne, 1:a barnet, flicka
21/9 - westerngirl- Småland 2:a barnet, flicka
21/9 - pontevecchio, Sthlm, 1:a barnet, pojke Född 2/10 kl 02,22. 4495 g, 54 cm
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka - Ebba född med planerat snitt 15/9 08.34 4000 gram 50 cm.

Oktober
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
6/10 - Flixon, Skåne, 1:a barnet, flicka - Född 9/10 kl 06:22. 3384 g, 49 cm lång.
10/10 Allevo, Östergötland, 1:a barnet, pojke
15/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet, pojke Född 9/10 kl 12.19. 3520 g, 52 cm lång.
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a barnet
29/10 Linisen, Uppland 1:a barnet, troligtvis pojke

November
6/11 - Sedna , Stockholm 1:a barnet, flicka
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet, flicka
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet, flicka
12/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet, flicka
15/11 - Saigon, Skåne, 1:a barnet
19/11 - Mulles_matte, Småland, 4:e barnet, flicka
23/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet, okänt kön
31/11 - Bernt, Göteborg, 1:a barnet

Ja, jag håller med om att det går lite sakta samtidigt som det går fort. Tycker det var 3 v nyss, nu är det mindre än 2 v. Igår möblerade vi om lite och har nu babykorgen bredvid sängen och har ställt skötbordet där det kommer stå. Jag och sambon har bytt sida i sängen också så att jag och korgen är på samma sida närmast dörren, är lite trångt från andra hållet att gå runt så vi tänkte det var smidigast.
Nu kan den få komma liksom. :p

Vi ska också byta sida på sängen, men har inte tagit steget än. Så stor förändring :p:D Men installerade babyskyddet i bilen igår i alla fall.

Tyckte tiden gick fort fram till i tisdags och sedan slog det om totalt. Har varit hemma sedan mitten av september och det börjar bli bra långtråkigt. Jag har inget att göra. Fönsterna är putsade, frysen full till bristningsgränsen och krukväxterna omplanterade. Det som skulle behöva göras är att byta däck på bilarna, men där går gränsen. :p

Nä det är ju skönt att slippa, men för mig har det blivit värre ju längre ner bebisen hamnat tror jag. Nu går det bra efter att jag gått några steg, men gör ont precis när jag reser mig upp. Sedan känns det som bebisen hänger nere i bäckenet och när jag gått ett tag så börjar det stråla åt lite olika håll samtidigt som det värker i ljumskar och bäcken och känns framtungt. Då kände jag ingenting innan liksom, så det kan gå fort. Men jag tänker att det är positivt, då har mitt bäcken förberett sig för att ungen ska ut den vägen :p

@Sedna
Jag har lite projekt kvar som jag skulle kunna pyssla med, men det är så tråkigt (städa på vindsförrådet, putsa fönstren..) så det känns som jag kommer skjuta upp det på obestämd framtid (iaf förrådet).

Möte med förlossningsläkaren idag då. CTG-kurva och allt annat såg bra ut, normalt med plats för bebis med tanke på försening av leveransen.
Vräkning på tisdag om det inte händer ett under! :angel:

Känner sig lite snuvad/besviken för att det inte startar på normal väg, men samtidigt inte. Ska bli rätt skönt att få träffa den lilla då. :D

Nä det är ju skönt att slippa, men för mig har det blivit värre ju längre ner bebisen hamnat tror jag. Nu går det bra efter att jag gått några steg, men gör ont precis när jag reser mig upp. Sedan känns det som bebisen hänger nere i bäckenet och när jag gått ett tag så börjar det stråla åt lite olika håll samtidigt som det värker i ljumskar och bäcken och känns framtungt. Då kände jag ingenting innan liksom, så det kan gå fort. Men jag tänker att det är positivt, då har mitt bäcken förberett sig för att ungen ska ut den vägen :p

Det är verkligen olika hur det blir. För mig har det varit precis tvärtom. Jag började känna av foglossning i mitten av maj och har känt av det lite till och från sedan dess, men när bebis sjönk ner i bäckenet blev det bättre. Känns som att bebis stabiliserar bäckenet.

Möte med förlossningsläkaren idag då. CTG-kurva och allt annat såg bra ut, normalt med plats för bebis med tanke på försening av leveransen.
Vräkning på tisdag om det inte händer ett under! :angel:

Känner sig lite snuvad/besviken för att det inte startar på normal väg, men samtidigt inte. Ska bli rätt skönt att få träffa den lilla då. :D

Förstår att du är övervänt till tusen. Skönt att allt såg bra ut. Nu är det nära! :)

Det är verkligen olika hur det blir. För mig har det varit precis tvärtom. Jag började känna av foglossning i mitten av maj och har känt av det lite till och från sedan dess, men när bebis sjönk ner i bäckenet blev det bättre. Känns som att bebis stabiliserar bäckenet.

Jag tror det är så gott om plats i mitt bäcken att det inte blir stabilt, bebis är fortfarande ruckbar dessutom, så det kanske inte ens blir någon fixering.

Jag tror det är så gott om plats i mitt bäcken att det inte blir stabilt, bebis är fortfarande ruckbar dessutom, så det kanske inte ens blir någon fixering.

Jag går in i vecka 37 imorgon och bebis ligger med huvudet neråt, men är inte det minsta fixerad. Enligt bm är det ganska vanligt att de inte fixeras även om det är första barnet.

September
1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet, pojke - Gabriel född med akutsnitt, 29/8 kl 15.22. 3235 g, 50 cm lång.
13/9 - Quickstep, Halland. 2:a barnet, pojke - Född 17/9 kl 05:47. 4600 g, 52 cm lång.
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet, flicka - Född 14/9 kl 17.26. 3500 g, 51 cm lång.
17/9 - krambanan, Skåne, 1:a barnet, flicka
21/9 - westerngirl- Småland 2:a barnet, flicka
21/9 - pontevecchio, Sthlm, 1:a barnet, pojke Född 2/10 kl 02,22. 4495 g, 54 cm
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka - Ebba född med planerat snitt 15/9 08.34 4000 gram 50 cm.

Oktober
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
6/10 - Flixon, Skåne, 1:a barnet, flicka - Född 9/10 kl 06:22. 3384 g, 49 cm lång.
10/10 Allevo, Östergötland, 1:a barnet, pojke
15/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet, pojke Född 9/10 kl 12.19. 3520 g, 52 cm lång.
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a barnet
29/10 Linisen, Uppland 1:a barnet, troligtvis pojke

November
6/11 - Sedna , Stockholm 1:a barnet, flicka
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet, flicka
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet, flicka
12/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet, flicka
15/11 - Saigon, Skåne, 1:a barnet. Född 24/9, kl 08.32, 49 cm, 2,4 kg, flick
19/11 - Mulles_matte, Småland, 4:e barnet, flicka
23/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet, okänt kön
31/11 - Bernt, Göteborg, 1:a barnet

Vad härligt att hon knäckte koden :bump:

Hur länge till tror dom att ni måste stanna? Mår du bättre nu? :)

Hade jag svarat i förrgår hade jag svarat att vi skulle få komma hem imorgon om allt går som planerat. Nu gjorde det inte det så nu vet jag inte. Nytt fel på tarmarna har uppstått så nya undersökningar imorgon. Skulle tro att det nu är oundvikligt med en operation. Men vi får se. Ont gör det i mammahjärtat att det aldrig tar slut på eländet för henne.

Hade jag svarat i förrgår hade jag svarat att vi skulle få komma hem imorgon om allt går som planerat. Nu gjorde det inte det så nu vet jag inte. Nytt fel på tarmarna har uppstått så nya undersökningar imorgon. Skulle tro att det nu är oundvikligt med en operation. Men vi får se. Ont gör det i mammahjärtat att det aldrig tar slut på eländet för henne.

Nä, fy vad ledsamt :(
Hoppas allt går bra iaf, kram till er!

Usch vad jobbigt för er, jag håller alla tummar jag har för att allt går bra och att ni får komma hem snart!

Jag går in i vecka 37 imorgon och bebis ligger med huvudet neråt, men är inte det minsta fixerad. Enligt bm är det ganska vanligt att de inte fixeras även om det är första barnet.

Jag är i v 39 nu, min BM har inte sagt något om vad som är vanligt men jag har själv tänkt att det borde kvitta vilket, bara de är på rätt köl :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 580
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar