Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dåså! Han föddes 10min innan bokad igångsättning. 3300 gr och 51cm lång. Förlossningen gick fort från ankomst vid 11 på kvällen i latensfasen 1cm öppen till första krystvärken som startade kl. 7.30, tittade ut kl. 7.50. Inget namn har fastnat än, inte en enda positiv reaktion när jag ger namnförslag till honom :P
Och så tackar jag gudarna för lustgas och EDA. Återkommer med en ordentlig förlossningsberättelse typ imorgon. Någon som sitter vid dator som vill uppdatera listan åt mig?

Stort grattis till pojken :bump:

Idag har jag bokat datum för dopet! 29/11 blir vår lille Lucas Zack Jacobsson döpt! :heart
Allt går bra här hemma, tjockisen äter, skiter, sover å skriker. Precis som d ska vara. :p
Han vägde 5,5kg sist vi va på BVC, när han var 1 månad gammal. Ska dit på torsdag igen. :) D e med liten klump i magen som jag börjar få plocka undan strl 62 i vissa kläder, d går aldeles för fort! Min lille kille börjar bli stor!

Han vägde 5,5kg sist vi va på BVC, när han var 1 månad gammal. Ska dit på torsdag igen. :) D e med liten klump i magen som jag börjar få plocka undan strl 62 i vissa kläder, d går aldeles för fort! Min lille kille börjar bli stor!

När jag läser sånt här (vilket är rätt ofta) så undrar jag hur min son är byggd egentligen O_o Han är 6,5 månad gammal, var för två veckor sen 67 cm lång och 7,3 kg tung. Han har fortfarande storlek 62. Inget i 62 är ännu för litet och han drunknar i storlek 68.

Han måste ha hög densitet eller ngt :p

Men d e ju jätteskönt! :up:
Jag tyckte att jag var smart som inte köpte så mycket i 56 å inget alls i 50. Utan köpte en massa i 62, för d har dom ju ändå ett tag. Men där hade jag fel.. :down:

Hade även fel i att allt gick bra här hemma, har fått feber å är ensam med barnen nu i två dagar! :banghead: Mannen jobbar 7-20, så åker 6 å e hemma 21. Yippie! Lyckat lixom! :turd:

När jag läser sånt här (vilket är rätt ofta) så undrar jag hur min son är byggd egentligen O_o Han är 6,5 månad gammal, var för två veckor sen 67 cm lång och 7,3 kg tung. Han har fortfarande storlek 62. Inget i 62 är ännu för litet och han drunknar i storlek 68.

Han måste ha hög densitet eller ngt :p
Haha samma här. Snart sju månader och glider runt i stl 56-62:D

Men d e ju jätteskönt! :up:
Jag tyckte att jag var smart som inte köpte så mycket i 56 å inget alls i 50. Utan köpte en massa i 62, för d har dom ju ändå ett tag. Men där hade jag fel.. :down:

Ja han har kunnat ha 62 länge så jag klagar inte :up: Men det är det där med att samma storlek är för liten på kortare och lättare bebisar som är så knäppt :D

Ja han har kunnat ha 62 länge så jag klagar inte :up: Men det är det där med att samma storlek är för liten på kortare och lättare bebisar som är så knäppt :D

Beror kanske lite på vad det är för märken på kläderna också? L har mest PoP för de passar hennes kroppsform (där har hon kvar enstaka plagg i 56, det mesta är dock i 62/68) medan t.ex. de från KappAhl är på tok för långsmala. Vi har även en del från Name it och där är det en del plagg i 68 som är bra på bredden men börjar bli för korta. Kan säga att hon är 67 cm och väger 7,7 kg.

För mig känns det som om något tungt liksom lutar sig framåt, neråt i nedre delen av magen samtidigt som man lite får känslan av att behöva gå bredbent :p

Haha coolt, något sånt har jag inte känt än.

Var hos bm idag, allt såg bra ut, bebis fortfarande fixerad (eller ja de kan väl knappast ofixera sig?) hjärtljudbra osv. Lite liten mage, lite under kurvan men inget farligt eller så. Ska tydligen skriva förlossningsbrev nästa gång om två veckor. Jag vet inte riktigt vad jag har för önskemål. Tycker det är svårt. Är inte minsta rädd eller orolig utan vet att min kropp grejar det galant ;) annars verkar förlossningsbrev mest handla om vad man är rädd för/inte vill ska hända. OBS detta baserar jag på att ha läst på familjeliv och folk där som lagt ut sina brev :angel:

Var hos bm idag, allt såg bra ut, bebis fortfarande fixerad (eller ja de kan väl knappast ofixera sig?) hjärtljudbra osv. Lite liten mage, lite under kurvan men inget farligt eller så. Ska tydligen skriva förlossningsbrev nästa gång om två veckor. Jag vet inte riktigt vad jag har för önskemål. Tycker det är svårt. Är inte minsta rädd eller orolig utan vet att min kropp grejar det galant ;) annars verkar förlossningsbrev mest handla om vad man är rädd för/inte vill ska hända. OBS detta baserar jag på att ha läst på familjeliv och folk där som lagt ut sina brev :angel:
Jag hade inte mycket i mitt förlossningsbrev alls. Mest att jag var öppen för all typ av smärtlindring om det skulle behövas.

Hade inget förlossningsbrev alls med dom andra två. Skrev bara i journalen vilken smärtlindring jag kunde tänka mig, det var allt.

Denna gången är i princip samma förutom att jag inte vill ha värkstimulerande dropp om det inte hänger på liv och död, och isf vill jag ha EDA innan dom kopplar in det.
Nu när jag vet hur min kropp reagerar på medlet så är det lättare att komma med önskemål. Får jag ingen EDA innan så kan dom köra upp medlet i sin egna röv. Totalvägrar utan EDA före. Å det vill jag ha nedskrivet innan vi kommer in för med värkar så orkar man inte diskutera sånt där och då.

Trött idag. Ville ha ponnyn klippt innan bebis kommer för det är ett litet projekt att klippa honom så det vill jag inte behöva göra med en nyfödd. Så jag klippte honom igår och sen var kroppen slut!
Måste sett roligt ut när en höggravid med gigantisk mage står på alla fyra och försöker klippa under magen på en C-ponny :p

Men nu är det gjort och vi kan komma igång igen tillsammans så fort bebis har kommit. Tanken är alltså arbete från marken/löshoppning först, hade inte tänkt rida dagen efter förlossningen ;)

10 dagar kvar till bf :bump:

Min man vill hemskt gärna att bebis kommer denna veckan eftersom han är hemma och ledig medans svärmor bad mig knipa då dom är bortresta till torsdag och sen hade mycket att göra på fredag. Själv vill jag ha en novemberbebis så jag hoppas på tidigast nästa vecka :p

Har inga känningar direkt. Mer förvärkar som dessutom är starkare och håller i något längre så kroppen förbereder sig. Lite mer kletiga flytningar som gör att jag misstänker att slemproppen håller på att lösa upp sig lite i smyg så att säga.

Jag skrev inte så mycket, att jag var öppen för olika typer av smärtlindring, att vi ville ha kontinuerlig information om vad som händer och varför, att jag ville vara ifred med amningen i början. Typ så. Tror det är att skjuta sig själv i foten lite att ha skrivit en hel uppsats.

Beror kanske lite på vad det är för märken på kläderna också? L har mest PoP för de passar hennes kroppsform (där har hon kvar enstaka plagg i 56, det mesta är dock i 62/68) medan t.ex. de från KappAhl är på tok för långsmala. Vi har även en del från Name it och där är det en del plagg i 68 som är bra på bredden men börjar bli för korta. Kan säga att hon är 67 cm och väger 7,7 kg.

Hehe sonen har två bodys från Name it i 62, de sitter perfekt både på längd och bredd. Några från Kappahl/Newbie som är bra på längden och stora på bredden. En från Kappahl/Kax som är bra på bredden men börjarbli lite kort. Han har fortfarande en pyjamas från Åhléns i 50/56 som är rymlig.

I byxor har han börjat ha mjukisbyxor i 68 för jag tycker det är bra med stora mjuka byxor när han åker sele, men 62 passar också.

Hans kroppshydda fortsätter vara ett mysterium :p (och jag kanske ska sluta spamma fel tråd med detta :D )

Tycker också det är svårt att ha önskemål om något jag varken har gjort eller riktigt kan föreställa mig.
Det enda bm har skrivit i min journal är att jag upplevt graviditeten som enkel och att jag vill klara mig utan medicinsk smärtlindring i den mån det går. Vill inte måla in mig mentalt i ett hörn genom fastare föreställningar om hur jag vill att förlossningen ska bli.

Förutom min spruträdsla så skrev jag tex att vi ville åka hem tidigt, att jag hade barnvana men inte min sambo. Vilket de agerade väldigt bra på, de gav honom tips på hur man lyfter/bär och byter blöjor utan att vara påflugna men jag fick klara mig själv mer.

5,5 vid 1 månad? Det tror jag inte H kommer nå fast han var stor när han kom.

Det händer mycket nu, H kopplar ljud och synintryck ihop på ett annat sätt nu och inatt väckte han mamma varannan timme. Snaaaark!
Hoppas han inte tänker göra om det ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 145
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 580
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar