Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bebis ville inte vända sig. Läkaren fick inte upp bebis ur bäckenet. Men jag fick beröm att jag slappnade av bra iaf. Visst det kändes och gjorde lite ont, men helt klart uthärdligt och ställer mig inte till den skaran med skräckhistorier ang vändning. Synd att det inte lyckades.

Snitt planerat till 22/10, alltså om 4 veckor. Jag har gråtit och brutit ihop flertalet gånger idag. Känns som jag blir snuvad på halva grejen att skaffa barn. Dock vill jag inte föda i säte. Och ev om det skulle gå kan det vara så att det inte är en läkare på plats som har kompentens till att förlösa i säte så då blir det snitt iaf. Så då vill jag hellre ha planerat. Men jag känner mig misslyckad på något sätt. Jag hade sett fram emot en vanlig förlossning.

@Linisen
Det händer att de vrider sig ändå, så hoppas det blir så för dig :) Förstår din besvikelse angående att inte få föda normalt, jag vill inte heller ha snitt så jag hade blivit lika förkrossad som du.

Vad tråkigt att det inte gick att vända, @Linisen! Jag förstår också att du är besviken, jag håller tummarna för att bebis vänder sig själv innan det är dags!

@Linisen

Vad tråkigt att det inte gick att vända men jag vet som sagt en tjej som fick planerat snitt för att dom inte kunde vända bebisen men sen vände den sig själv innan snittet och så födde hon vaginalt ändå. Så än finns det hopp!
Sen var det en i sommartråden som var med om samma sak, kanske kan hon komma med några tankar nu i efterhand om hur det kändes då och hur det känns nu :)
Tror det var @Rosen-Knoppen

@Matmissbrukaren Jag kör på Novalucol, det är det enda som funkar för mig. Har testat Gaviscon och så nån till med längre verkningstid men de hjälper inte alls.

Hoppas du blir hemsläppt igen, @Saigon! Och att bebis håller sig inne en stund till förstås!

Gaviscon har jag för mig att jag testade när jag väntade sonen men den hjälpte inte som du säger.

Har inte orkat åka till apoteket idag så får köpa imorgon. Än så länge ingen halsbränna idag men det brukar komma på kvällen mest.

Gaviscon har jag för mig att jag testade när jag väntade sonen men den hjälpte inte som du säger.

Har inte orkat åka till apoteket idag så får köpa imorgon. Än så länge ingen halsbränna idag men det brukar komma på kvällen mest.
Jag har också bara på kvällen, oftast inte förrän jag ska sova så det är ju fullt hanterbart (om än störigt).

Gud vad jag längtar efter att vara mig själv igen! Jag är inte alls van vid att ha olika krämpor, det är ju jättebökigt :p 12 dagar kvar till BF... Så i allra värsta fall är det 26 dagar tills vi har lilla fröken på utsidan :love:

Jag har också bara på kvällen, oftast inte förrän jag ska sova så det är ju fullt hanterbart (om än störigt).

Gud vad jag längtar efter att vara mig själv igen! Jag är inte alls van vid att ha olika krämpor, det är ju jättebökigt :p 12 dagar kvar till BF... Så i allra värsta fall är det 26 dagar tills vi har lilla fröken på utsidan :love:

Bara 12 dagar kvar? Då fyller ju min unge år snart :nailbiting:
Vilket betyder att jag måste planera kalas :arghh:

Nej, jag är inte helt sugen på ett gäng galna ungar här hemma för tillfället :p

Så för din skull hoppas jag tiden går snabbt nu men för egen del får det gärna ta en evighet innan hon fyller :p

Bara 12 dagar kvar? Då fyller ju min unge år snart :nailbiting:
Vilket betyder att jag måste planera kalas :arghh:

Nej, jag är inte helt sugen på ett gäng galna ungar här hemma för tillfället :p

Så för din skull hoppas jag tiden går snabbt nu men för egen del får det gärna ta en evighet innan hon fyller :p
:rofl: Jag kan seriöst inte tänka mig något värre än ett hus fullt med galna ungar just nu, jag lider med dig!

@Linisen Hoppar in från sommartråden. Min bebis låg också i säte och födde med kejsarsnitt. Dock ett akut, det upptäckte i v.39+0. Sen kom han i 39+2.. För oss var det för sent att vända och det upptäcktes att han hade lite fostervatten och ojämn hjärtrytm, därav akutsnitt.
Jag var fruktansvärt ledsen över att behöva genomgå snitt.. Jag var helt förkrossad! Det var inte alls vad jag ställt in mig på!
Men! Såhär i efterhand så är jag oerhört nöjd med mitt snitt, det var betydligt skönare än vad jag tänkt mig, så harmoniskt och lugnt. Jag har knappt haft nått problem med snittet efteråt. Hade ont dagen efter men det onda gick över snabbt och två dagar efter snittet gick vi en promenad runt sjukhuset med lånad vagn av BB.
Jag förstår verkligen känslan, men jag tror ändå att ett planerat snitt kan vara oerhört positivt. Du hinner förberedda dig, läsa på och längta. Du vet när du kommer få träffa din bebis. Slipper gå över tiden och bara vänta vänta vänta.
Tillåt dig bryta ihop, gråt när du behöver gråta. Det är okej! Huvudsaken är att du får träffa din bebis, och jag lovar, det är lika underbart även när den kommer med snitt. Så fort bebisen är ute glömmer man bort hur den kom ut. Man är så full av kärlek!
Ställ gärna frågor om det är nåt du undrar över om själva snittet!
Det kommer gå bra! Kram!

Kroppen ville annat än jag. Jag fick imorse sammandragningar. De försökte få stopp på dem men tyvärr gick det inte. Och när bebisens puls plötsligt började sjunka blev det akut...

Så med akut snitt så kom världens finaste lilla flicka till världen! Visst, jag känner mig också snuvad på att inte få uppleva en vaginal förlossning men tacksamheten över att hon överlevde, trots det kritiska läget, gör att jag snabbt kom över det.

Trots att hon bara är i v 33 så är hon ändå 49 cm lång och 2,4 kg tung! Behövde syrgas till en början men har sen em klarat att syresätta själv till 100%. Ska dock få syre till och från under natten.

Själv har jag precis varit uppe och gått för första gången. Gjorde ont men fungerade. Mina värden ser halvbra ut men hoppas på att de blir bättre under närmaste dagarna. Vi kommer dock troligen få stanna under ca 2 v.

Kroppen ville annat än jag. Jag fick imorse sammandragningar. De försökte få stopp på dem men tyvärr gick det inte. Och när bebisens puls plötsligt började sjunka blev det akut...

Så med akut snitt så kom världens finaste lilla flicka till världen! Visst, jag känner mig också snuvad på att inte få uppleva en vaginal förlossning men tacksamheten över att hon överlevde, trots det kritiska läget, gör att jag snabbt kom över det.

Trots att hon bara är i v 33 så är hon ändå 49 cm lång och 2,4 kg tung! Behövde syrgas till en början men har sen em klarat att syresätta själv till 100%. Ska dock få syre till och från under natten.

Själv har jag precis varit uppe och gått för första gången. Gjorde ont men fungerade. Mina värden ser halvbra ut men hoppas på att de blir bättre under närmaste dagarna. Vi kommer dock troligen få stanna under ca 2 v.

Ogilla på hur det var tvunget att sluta men stort grattis till lilltjejen och skönt att höra att ni mår bra :love: :bump: :banana: :bump:

Stort grattis! Skönt att allt gick bra även fast d blev akut. :heart

Grattis till dottern!
Vad skönt att allt ändå gått bra och att hon är så rejäl. Hoppas nu att dina värden bättrar sig snabbt, jag antar att det var havandeskapsförgiftning som du drabbades av - då borde det ju snabbt ändra sig när bebisen är ute.

Tack alla! :heart

Ja, det har varit en chockartad dag. Först blev jag väldigt, väldigt rädd när det blev en sådan otrolig dramatik och de sprang med vagnen i full fart i korridorerna. Och hundra tusen människor som förberedde en inne i op-salen samtidigt som de försäkrade mig om att allt skulle gå bra.

När jag sen hade vaknat och fått besked om att hon mådde bra så var jag så medtagen att jag bara sov och sov och sov. Det är först nu som jag börjar bli någorlunda pigg och börjar inse att jag faktiskt har fått barn. Att det verkligen är mitt och ingen annans. :love::love::love:

Stort grattis! :D Och vad skönt att det gick bra trots allt!

Ja det låter som att hon är en "stor" liten tjej för att vara så tidigt född. Borde vara goda förutsättningar för bra utveckling :up: Min son föddes i v 38 (37+2) och var 48 cm och 2,4 kg, vilken skillnad det kan vara!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 134
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 568
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar