Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var hos BM igår. Bebis ligger tydligen i favoritpossition, huvudet tryckt mot mina revben. Så imorgon kl 8 åker vi in till Akademiska i Uppsala och gör ett vändningsförsök. Annars så sover jag bra rassligt. Uppstressad, ont i framfogen och vänder mig inte i sömnen så vaknar rätt många gånger per natt. Drömde dessutom att jag varit ute och jobbat inatt... Känner att det är väldigt skönt att jag inte jobbat på 2 månader. Vill inte den lilla vända sig så blir det snitt om 4 veckor. :nailbiting: Inte min tanke alls då jag verkligen inte vill snittas. Men vad gör man inte...

Var hos BM igår. Bebis ligger tydligen i favoritpossition, huvudet tryckt mot mina revben. Så imorgon kl 8 åker vi in till Akademiska i Uppsala och gör ett vändningsförsök. Annars så sover jag bra rassligt. Uppstressad, ont i framfogen och vänder mig inte i sömnen så vaknar rätt många gånger per natt. Drömde dessutom att jag varit ute och jobbat inatt... Känner att det är väldigt skönt att jag inte jobbat på 2 månader. Vill inte den lilla vända sig så blir det snitt om 4 veckor. :nailbiting: Inte min tanke alls då jag verkligen inte vill snittas. Men vad gör man inte...

Bm har inte ens kollat åt vilket håll bebis ligger än. Bara åtta veckor kvar... När börjar de kika på sånt?

Oj jag kommer inte riktigt ihåg, men var det för två veckor sen?! Men då var det inte så viktigt hur den låg, men nu blir det tydligen vändningsförsök 35+0

Oj jag kommer inte riktigt ihåg, men var det för två veckor sen?! Men då var det inte så viktigt hur den låg, men nu blir det tydligen vändningsförsök 35+0

Kanske blir imorgon då. Från nästa vecka ska jag hänga på hos dem en gång i veckan och ta blodtryck, något som känns lite halvt onödigt när blodtrycket var på 120/80 förra gången.

Bm har inte ens kollat åt vilket håll bebis ligger än. Bara åtta veckor kvar... När börjar de kika på sånt?

Bm kollade första gången förra gången jag var där, i vecka 31. Då var det bara för att se så allt var som det skulle och ett konstaterande att bebis låg med huvudet neråt just då. Hon kände inte efter om bebis var rörlig, ruckbar eller fixerad utan kände bara efter snabbt.
Jag ska på koll igen nästa vecka då jag är i vecka 35 och skulle bebis ha huvudet uppåt då så vet jag att jag kommer få komma på en extrakoll inom någon vecka för att se om den vänt sig eller inte så dom kan boka in vändningsförsök.
Så jag skulle säga att dom gärna ser att bebis ligger med huvudet neråt senast vecka 36 och om inte får man extra koller, vändningsförsök och bokat snitt om det inte funkar.
Jag vet dock en tjej som fick bokat snitt för att dom inte lyckades vända bebisen men sen så gjorde den det själv strax innan det planerade snittet och då kunde hon föda vaginalt istället.
På en del sjukhus får man föda med sätesbjudning om man vill, men jag tror dom är få eftersom det är mer komplicerat.

Äntligen har tösen tagit bröstet igen, utan amningsnapp :banana:
Varit helt knäckt några dagar för att hon efter ett dygn med den där (jäkla) nappen vägrade ta bröstet utan den...
Visst, jag var så sårig så jag blödde men hade jag vetat hur bökigt det skulle bli hade jag hellre handmjölkat och koppat henne ett dygn. Värt att tänka på!

Äntligen har tösen tagit bröstet igen, utan amningsnapp :banana:
Varit helt knäckt några dagar för att hon efter ett dygn med den där (jäkla) nappen vägrade ta bröstet utan den...
Visst, jag var så sårig så jag blödde men hade jag vetat hur bökigt det skulle bli hade jag hellre handmjölkat och koppat henne ett dygn. Värt att tänka på!
Man ska verkligen tänka sig för en extra gång innan man tar till den, eller åtminstone informeras om hur svår den är att bli av med! Min dotter är drygt 2 månader och jag håller fortfarande på att träna bort den, efter att ha blivit "tvingad" att använda den av en rabiat barnmorska...

Man ska verkligen tänka sig för en extra gång innan man tar till den, eller åtminstone informeras om hur svår den är att bli av med! Min dotter är drygt 2 månader och jag håller fortfarande på att träna bort den, efter att ha blivit "tvingad" att använda den av en rabiat barnmorska...

Jag hade inte en tanke på att det kunde bli så bökigt. Pratade bara löst med BB om det, det var innan jag fick sår. När jag sen fick klippa bort hudslamsor från brösten såg jag ingen annan utväg.
Visst hjälpte den också, annars kanske amningen havererat helt. Nu tog det bara några dagar att bli av med den för min del, fick ta ett stadigt ganska smärtsamt hamburgergrepp och stålsätta mig mot skrikandet en stund, men mitt i hormonsvallet var det jobbigt när man kände sig misslyckad... :down:

Men blä Saigon, hoppas det reder ut sig! Vilken vecka är du i?

Jag var också hos BM. Lågt blodsocker, högt järnvärde så kropp och bebis mår tydligen strålande.
Ny tid om en vecka, hoppas slippa den! Vi pratade om besök efter förlossning och i samband med det rekommenderade BM att vänta med ridning i 6 månader(!!) nja, 6v går jag med på om allt gått bra ;)

Sen vägde jag in på lätt tungvikt :O
6 månader?! Pfft, det köper jag inte. Visst är det bra att ta det lugnt i början och inte fresta på kroppen i onödan, men 6 månader? O_o

KL
Trist att det är fler som sover dåligt. Det blev inte bättre inatt, har börjat få ont i ryggen nästan hur jag än ligger. Åh vad jag längtar efter att ha bebis på utsidan! Lider med er som redan gått över, hoppas det sätter igång för er snart :)

Jag är lite dålig på att vara aktiv här, så först och främst stort grattis till er som redan fått era bebisar!

Jag är så less på att vara gravid nu, så det är nästan så jag önskar att hon kommer ut inom en vecka. Har 8 veckor kvar och är lika stor nu som jag var när dottern föddes för 2 år sen. Vågar inte ens tänka på hur stor man är vid bf :S

Och krambanan!!! Kommer det bebis?

Tror de började kolla hur bebis låg i v 33 typ.

Blir lite rädd när jag läser era amningsstories, går det lätt för nån?

Och krambanan!!! Kommer det bebis?

Tror de började kolla hur bebis låg i v 33 typ.

Blir lite rädd när jag läser era amningsstories, går det lätt för nån?

Jodå, vissa går det lätt för. Jag och mina fyra syskon är alla ammade utan problem. Min svärgeska ammade sitt barn problemfritt i ett år och jag vet fler som aldrig haft några problem.

Dessvärre räknar jag med att få problem som vanligt. Jag får mjölk direkt efter förlossningen och det funkar att amma i typ en månad. Sen dör min produktion helt. Det är därför mina fått övergå till ersättning.
Produktionen tar slut bara sådär.
Några andra problem med själva amningen har jag aldrig haft, som svamp, onda brösttårtor m.m. men det är ju ett rätt rejält problem i sig när man inte får någon mjölk..
Hade det inte varit för det så hade jag inte haft några problem med att amma.

Men jag är ingen mjölkko direkt och är inställd på samma igen :(
Det har ju varit så två ggr nu så varför skulle det vara skillnad denna gången.

Nu har jag börjat få världens halsbränna så måste fixa något mot det imorgon.

Någon annan med halsbränna, och vad tar du mot det och hur tycker du det funkar?

Bebis har haft maraton i magen senaste dagarna och idag så har det varit ovanligt lugnt, eller om det är som det var innan maratonet? Vilodag idag kanske :D
Jag känner ju av henne så avvaktar och ser om hon blir piggare snart igen :)

Haft det tillochfrån, kör på
Novalucol och tänker på vad jag äter så rättar det till sig.

Det var alla trasiga bröst man blir rädd av. Förstår att det är tråkigt om produktionen dör men att det skulle vara total smärta förvånade mig.

Haft det tillochfrån, kör på
Novalucol och tänker på vad jag äter så rättar det till sig.

Det var alla trasiga bröst man blir rädd av. Förstår att det är tråkigt om produktionen dör men att det skulle vara total smärta förvånade mig.

Det är det jag tagit dom andra gångerna, får kanske bli det igen. Upplevde det bara som att jag knarkade dom men det finns kanske inte så många andra alternativ på marknaden.

Ja, den där smärtan har jag lyckligtvis ingen erfarenhet av och hoppas det förblir så. Det låter inte roligt med blodiga bröst som gör ont :crazy:

Är den bökig eller varför vill ni ha bort den?
(även till @Zewz)

Är den bökig eller varför vill ni ha bort den?
(även till @Zewz)

Ja, delvis. Inte katastrofalt men man måste ju alltid ha dem med sig, de ska tvättas och nattetid är det alltid lättare att bara slänga fram tutten liksom...
Dessutom är det lite jobbigare för bebis att äta med amningsnapp. Min blev trött fort, somnade, men var långt ifrån mätt. Hon lyckades aldrig tömma böstet helt och amningstillfällena tog över en timme.
Icke hållbart med en tvååring hemma :D

@Pontevecchio
Var inte meningen att skrämmas :angel: Förra gången gick amningen helt av sig själv!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 134
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 567
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30