Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag tvättat bebiskläder, blev nästan ett helt torkskåp så nu känns det rätt bra. Köpte lite begagnat i helgen och så har jag en del nytt, plus att mamma har plockat ihop från när jag var liten som jag ska titta igenom.

I morgon ska jag till bm igen, får se om bebis lagt sig på något annat vis än sist, tror det själv. Ska även på gravidmassage igen. :)
Jobbar denna vecka också, har lagt på 4 pass. Får se hur det känns. Kände av framfogen efter att jag slagit på en tappsko på en häst som hängde på mig så lagom ansträngning är nog bäst :p

Har också börjat tvätta upp lite kläder nu och så rotade jag reda på barnens babyfiltar och ska tvätta dom med. Jag har inte hittat den rätta till bebisen än men det blir säkert en med kaniner på, verkar vara denna bebisens tema :p

Till sonen hade vi mycket lejon och tösen hade Mumin.

Jag har koll hos min bm nästa vecka. Har haft en 4-5 veckor emellan men efter denna kollen tror jag att jag går ca varannan vecka :)

Känner mig rätt säker på att värkarna har börjat nu också... Kanske dags att ringa in nu då?

Korta och lite halregelbundna värkar från 1-3. Och mycket slemmiga blodiga flytningar. Lyckades sova 3-4 mha tens. Lite längre och starkare vid 4 så vid 5 ringde jag förlossningen. Hon tyckte allt lät normalt och eftersom jag kunde prata mig igenom värkarna så tyckte hon jag kunde avvakta i och med första barnet. Kl 6-11.30 lyckades jag halvsova mha tensen. Lite sporadiska värkar väckte mig. Sen avstannade allt...

På eftermiddagen har det sakta satt igång lite igen. Längre och lite starkare men rätt sporadiska värkar. Känns som det ökar på väldigt sakta nu. Inte som i natt när det kom mer pang bom. Så kommer nog dröja lite till känns det som.

Korta och lite halregelbundna värkar från 1-3. Och mycket slemmiga blodiga flytningar. Lyckades sova 3-4 mha tens. Lite längre och starkare vid 4 så vid 5 ringde jag förlossningen. Hon tyckte allt lät normalt och eftersom jag kunde prata mig igenom värkarna så tyckte hon jag kunde avvakta i och med första barnet. Kl 6-11.30 lyckades jag halvsova mha tensen. Lite sporadiska värkar väckte mig. Sen avstannade allt...

På eftermiddagen har det sakta satt igång lite igen. Längre och lite starkare men rätt sporadiska värkar. Känns som det ökar på väldigt sakta nu. Inte som i natt när det kom mer pang bom. Så kommer nog dröja lite till känns det som.

Du håller säkert på att öppna dig sakta men säkert :)

Sen har jag för mig att man kan ha lite värkar så som du har haft nu, sen har det lugnat sig lite innan det dragit igång på riktigt.

Med gud, bebis har seriösa utbrytningsförsök för sig idag. Magen rör sig som hela havet stormar där inne :p

Tack för alla tips allihopa! Ska nog lyckas plocka ihop något vettigt "sjukvårds-kit" :)

Var hos barnmorskan igår, två gånger... Vi åkte dit på morgonen för min sambo var övertygad om att det var 0830 men visade sig vara kl 14 haha. Så ja, hem igen då. Tar bara 5 min dit med bil så gjorde ju inget.

Vi gjorde iaf ett extra ultraljud, för att vi ville det, sjukt häftigt. Är ju v 31 nu så man såg väldigt mycket och ganska detaljerat. Och det var 100% en tjej så nu kan folk säga att det är en pojke bäst de vill. Bm kunde se att det var en tjej med mycket hår på huvudet också :p

Var även på sista delen av föräldrakursen igår. Jag vet inte men det kändes väldigt mycket som att föreläsaren ville trycka på hur tråkigt och jobbigt och omständigt det är att vara föräldraledig och hur man inte kommer hinna eller orka med nååååååågot annat. Ungefär som att man ska va i hus-arrest i nått år.

Haft superont i magen i några dagar runt naveln och så (inte dålig i magen utan det gör bara ont). Såpass att jag inte kunde sova inatt så sjukanmälde från jobbet imorse. Sög lite.

Även jag har varit hos BM idag. Men det var inte så kul. Har fått högt blodtryck och lite äggvita i urinen. Har även huvudvärk men är förkyld så det är svårt att avgöra vad som beror på vad. Ska iaf till förlossningen imorgon och träffa läkare pga misstanken om havandeskapsförgiftning. Blir ev också sjukskriven vilket i sig stressar mig mkt eftersom jag har så mkt kvar att göra på jobbet innan jag "kan" bli ledig. Så just nu känns allt lite pecka. :(

Tråkigt Saigon :(

Jag var hos BM jag med och hade bra på allting, lågt blodtryck och inget blodsocker heller knappt (åt frukost så sent så det hade inte hunnit stiga ens) och allt såg bra ut. Fortfarande under kurvan på magen, men bebisen har iaf lagt sig med huvudet neråt nu. :)

• Gilla
Reactions: MM
Vad jobbigt, @Saigon :( Håller tummarna för att det inte är någon fara!

kl
Var på första föräldraföreläsningen idag, det handlade mest om förlossningen. Mycket matnyttig och bra info! :up:
Mindre kul är att jag har så himla svårt att sova på natten nu, igår låg jag vaken i två timmar innan jag gav upp. Klev upp och plockade lite och grejade, tror jag till slut somnade vid halv tre. Är som en zombie nu.

Men blä Saigon, hoppas det reder ut sig! Vilken vecka är du i?

Jag var också hos BM. Lågt blodsocker, högt järnvärde så kropp och bebis mår tydligen strålande.
Ny tid om en vecka, hoppas slippa den! Vi pratade om besök efter förlossning och i samband med det rekommenderade BM att vänta med ridning i 6 månader(!!) nja, 6v går jag med på om allt gått bra ;)

Sen vägde jag in på lätt tungvikt :O

Men blä Saigon, hoppas det reder ut sig! Vilken vecka är du i?

Jag var också hos BM. Lågt blodsocker, högt järnvärde så kropp och bebis mår tydligen strålande.
Ny tid om en vecka, hoppas slippa den! Vi pratade om besök efter förlossning och i samband med det rekommenderade BM att vänta med ridning i 6 månader(!!) nja, 6v går jag med på om allt gått bra ;)

Sen vägde jag in på lätt tungvikt :O

6 månader :eek:

6 veckor låter helt klart mer realistiskt :D
Iaf om allt gått bra och man känner sig okej :)

Jag väntade själv 5 månader efter sonens förlossning men med knäckt svanskota vill man inte rida, eller sitta ner alls faktiskt :crazy:

Hoppas du slipper sista samtalet hos bm :bump:

Vad jobbigt, @Saigon :( Håller tummarna för att det inte är någon fara!

kl
Var på första föräldraföreläsningen idag, det handlade mest om förlossningen. Mycket matnyttig och bra info! :up:
Mindre kul är att jag har så himla svårt att sova på natten nu, igår låg jag vaken i två timmar innan jag gav upp. Klev upp och plockade lite och grejade, tror jag till slut somnade vid halv tre. Är som en zombie nu.

Känner igen mig. Har sovit kasst dom senaste nätterna. Mycket vrida och vända och man är ju så smidig med magen :meh:
Så det har blivit att jag vilat när ungarna är i skolan fastän jag velat fixa med annat. Men måendet för kropp och knopp går före!

Även jag har varit hos BM idag. Men det var inte så kul. Har fått högt blodtryck och lite äggvita i urinen. Har även huvudvärk men är förkyld så det är svårt att avgöra vad som beror på vad. Ska iaf till förlossningen imorgon och träffa läkare pga misstanken om havandeskapsförgiftning. Blir ev också sjukskriven vilket i sig stressar mig mkt eftersom jag har så mkt kvar att göra på jobbet innan jag "kan" bli ledig. Så just nu känns allt lite pecka. :(

Men vilket skit!

Hoppas det bara är förkylningen som spökar i kroppen!

Förstår att det känns drygt med sjukskrivning men hälsan går före, du får se det som att det är för ditt och bebisens bästa.

Vi valde fel bf dag tydligen westerngirl! Jag har som lite resfeber, förväntansfull och vill att det sker nu!! Samtidigt fattar man inte det när folk ringer och frågar om det är på g.. Vaddå på g liksom :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 566
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon