Alltså, det där med EC, det funkar inte här. Jag ser inga signaler (eller jo, när hon ammar och ska bajsa så blir hon liksom lite stel och blank i ögonen precis innan det kommer i blöjan, men jag har inte velat "rycka bort" henne från tutten när hon äter. Och hittar jag väl en signal annars så kniper hon tills blöjan åker på igen. Det känns svårt att leta signaler när storasyster kräver uppmärksamhet också och man inte har någon vana av detta sen tidigare.
Sen försöker jag få storasyster blöjfri om dagarna nu samtidigt, det kanske är det? Haha, men det vore skönt om hon kunde slippa blöjan snart.
På tal om TV, min stora tjej älskar frost och shrek just nu och vill nog helst ha dem på repeat hela dagarna.. Jag kan dem utantill nu och inga andra filmer duger, då tjatar hon bara om "fimm", "sheck" och "gubben" (snögubben i frost).
Usch, det här med sjukor, jag tycker att jag ser (på fb) vänners barn som är sjuka i det ena och det andra hela tiden; RS-virus, lunginflammation etc. Här är barnen förkylda (igen)
Enligt planen så ska M få sin första vaccination om nån vecka, men är hon inte frisk då så får vi vänta med den. Jag vill inte ge hennes immunförsvar ännu mer att tänka på innan den är klar med förkylningen.
Jag har inte varit på öppna förskolan på ett par, tre veckor nu, men med allt RS-virus och nu en förkyld bebis så känns det inte jättelockande att gå dit och umgås med andra barn och baciller heller.
Ang hästar så sålde jag min häst när storasyster var några månader gammal. Jag hade vare sig ork eller lust med häst då så det var för bådas bästa. Det är något jag får ta upp så småningom helt enkelt. Men det känns jättekonstigt att jag inte ridit sedan april -12 och då var det ännu längre sen jag red ett ordentligt ridpass (läs: dressyr/ hoppning etc) eftersom han var grön och under igångsättning efter lång vila efter skada. Jösses, jag skulle väl knappt komma upp på en häst nu, än mindre AV när musklerna man en gång hade aktiverade vaknat till liv igen efter x antal år i vila xD
För övrigt känner jag mig bara himla glad just nu ändå, jag har kommit på vad jag vill med livet, vad jag ska utbilda mig till när mammaledigheten är klar (jag är trött på att gå på timmar som uska och aldrig komma längre), jag har två underbara flickor och känner mig nöjd med det (inget sug efter fler barn längre, för tillfället iallafall
), jag har en make som jag älskar... Kan det bli mkt bättre? Jo, det skulle ju vara att det visade sig att min kära väns hund är dräktig och vi blir med valp i vår då, men det dröjer ett tag till innan vi vet det. Tyvärr! Otålig som en jag vet inte vad, det är jag det xD
Och ni, förresten. Jag funderar och funderar över det här med preventivmedel. Det verkar som att spiral är alternativet för mig, men då är frågan; hormonspiral eller koppar?
Jag har ju funkat lite olika med olika p-piller innan och är rädd att hormonspiralen ska ha negativ effekt med, då känns det ju inte askul att ha lagt ut massa pengar på den, om man ändå får ta ut den snart igen. Fördelen är ju om man slipper mensen.
Kopparspiralen, där är ju nackdelen helt klart att man ofta får ökad mens och mensvärk. Det har jag liksom redan nog av. Och jag läste att man kan få kopparförgiftning av den med, men å andra sidan så kostar den inte alls lika mycket och då känns det ju inte alls lika illa om man måste ta ut den igen för att det inte funkar.
Någon med erfarenheter? (Jag försöker att inte tänka på att skiten ska in också... Det känns inte jättekul, men det är ju en gång och sen kan den ju vara där i x antal år förhoppningsvis.)