Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har haft fyra barn och aldrig uppmärksammat den förändringen.@Tora, tydligen hör det till det här utvecklingssteget att de börjar blanda in konsonanter i jollret, ex nanana, men H håller sigfortfarande till bara vokalerna.
Och jag som bara har ett barn känner att jag måste aktivera mig för att inte bli tokig av allt stillasittande i soffan med sovande bebis på armen
Nu blir H fyra månader om ett par dagar. Igår var vi på bvc och mätte, vägde, tog sista dosen rotavaccin och pratade mat. H är nu 64 cm och väger 5835 g, dvs fortsatt lång och smal. Hon har strl 62 eller 62/68 i kläder (förutom i PoP där 56 fortfarande passar) och vi har precis gått upp till strl 3 i blöjor (Pampers strl 2 passar fortfarande men jag föredrar Libero). Hon vänder sig från rygg till mage mest hela tiden och ligger sedan där och sprattlar, så vi har börjat lägga henne direkt på golvet utan filt så att hon får krypträna. Vi ska börja med smakportioner i dagarna, det ska bli intressant.
H har varit i en lååång kinkperiod, sedan veckan innan jul. Det har varit ganska påfrestande men jag upplever att hon nu äntligen börjar bli lite gladare och vi kan pricka av varenda ny förmåga utom en (konsonanter) kopplad till fjärde utvecklingssprånget. Fortfarande sover hon väldigt mycket och det utnyttjar jag till långa barnvagnspromenader, ca två timmar per dag. I tisdags var vi för första gången på babymassagekurs och nästa vecka ska vi också börja med mamma-baby-yoga.
Jag har en app som heter Wonder Weeks men det finns en del på nätet också om du söker på utvecklingssprång eller leap.Finns det någonstans där man kan läsa om de olika utvecklingsstadierna?