Miks
Trådstartare
Går det att "soväta" honom? Dvs att han fortsätter sova och ni låter honom ligga kvar och flaskar honom där han ligger. För oss funkade det om vi tog en flaska med ganska generösa hål så sonen slapp jobba för maten. Då fick vi in ett extra mål mat så att han kunde fortsätta sova.Funderar lite på hur vi ska göra ikväll med Bastian. Han har de senaste 3 veckorna ätit 03:00, 09:00, 16:00 och 21:00 (+/- 30min). Han har med ett matuppehåll vid 3 sovit från 21:30 till ca 07:00. Ganska skönt kan sägas
Nu verkar det dock som om han tänkte byta sovvanor lite och jag undrar om man ev. ska hjälpa honom så att han inte vänder på dygnet? I morse vaknade han inte förrän 06:45 och ville ha mat nämligen (03- målet hoppades alltså över). Givetvis åt han då inte klockan 09 heller utan det blev inte förrän vid 12':30.
Han borde alltså vilja ha mat någon gång vid 18-19 och sedan vid? Ska man kanske ge honom ett mål vid 23-snåret oavsett som han sedan kan sova på eller ska man överlåta det helt åt honom. Inatt blir det inte så stor skillnad (tror jag) men om han fortsätter äta med det intervall han kört med idag så lär han vända på dygnet alternativt bara äta 3ggr/ dag och det tycker jag är lite väl lite
Mvh Miks