@Cocos Men åh! Då har jag inga mer idéer
Jag hoppas att du kommer på en lösning snart (eller att våren kommer!), så att ni slipper problemet med kalla händer!
Min stortjej ratar också vantar, tills hon inser att man blir iskall utan och gråter för att hon är kall och får ont >< DÅ kan man få på henne vantar, men det känns ju liksom lite sent. Men då åker de inte av på en gång iallafall.
Haha, det är inte bara min bebis som har veck lite överallt alltså!?
Här får vi också lyfta på/ dra ut skinnet under armhålorna för att få ordentligt torrt. Och dubbelhakorna! Haha, det är små veck även på sidorna av halsen
Här hade vi iallafall lite klegg och var röd under ena armhålan när bebis var yngre, då torkade jag rent med vatten, torrt med handduk och sen pudrade jag på lite potatismjöl! Rena husmorskuren, men det funkade. Bara att byta ut mjölet lite då och då och nu har det varit fint sen dess. Har däremot upptäckt lite rött och kletigt i ett veck på sidan av halsen, så får väl köra på med lite potatismjöl där med.
Min bebis har plötsligt fått sånna där riktigt goa små tjockislår nu med!
Och riktiga michelingubbe-armar! Det är ju för gulligt!
Alltså, jag har inget emot snö, men måste det blåsa så!? Jag velar över om jag ska gå till öppna förskolan i halvstormen eller om jag "bara" ska åka till affären..? Vi ska på simskola med stortjejen ikväll med, så det kanske räcker så för idag?