Vilket Emmaljunga chassi är det som har stora svängbara lufthjul? Själv är jag väldigt sugen på Emmaljunga mondial de luxe med tillhörande chassi. Mannen är dock inte lika övertygad om hur snygg den är.Det blir en emmaljunga edge med sportchassi då jag är så lång och föredrar det. Dom har ju utgått nu och går inte att köpa nya längre, så denna har jag isf.tänkt ha som plan att spara, just in case liksom att den behövs om några år. Och så blir det deras nya chassi med stora svängbara lufthjul till sommaren är tanken.
Jag gillar emmaljunga, stora att packa in i bilen, men dotterns babyjogger finns kvar så den går att ha som bilvagn senare.
Vi har funderat kring det här med fasta hjul vs svängbara. Bor på en mindre villaort (drygt 5000 invånare) ett stenkast utanför stan. Det mesta här är asfalt men skogen ligger halvvägs inne i orten och vi går till havet också med hunden. Sen bor min mor på landet så den måste gå att köra på grus och helst ska den med liggdel på vara riktigt hög då vi är ganska långa bägge två (185cm). Och liggdel /sittdel måste vara ganska stora då jag var ett långt barn (verkar gå igenom i alla generationer).
Lite körning inne på Icanära ska också gå. Tips?