Åh vad längesen det var jag kikade in här! Så tråkigt att läsa att flera av er har sådana besvär bara
Jag går in i v. 25 imorgon (var tar tiden vägen!?) och mår bra. Får kramp i benen till och från (mest nattetid), har lite pirrningar i benen/ fötterna men de är inte synligt svullna än och tålamodet är ju inte det bästa, men annars har jag inget att klaga över än. Får någon typ låsning i vänster höft/ bäckendel ibland och hoppas innerligt att det inte är någon foglossning på gång, men det går över rätt snabbt oftast.
Angående barnvagnar så är det ju skitsvårt! Till dottern köpte vi en cango begagnat för knappa 500-lappen och den är toppen, men nu behövs det en syskonvagn.
Vi ska ha en med svängbara, dock låsbara, rejäla hjul (inga kundvagnshjul här inte!), den ska passa oss långa föräldrar, barnet ska inte ligga nere "på marken", vara smidigt att fälla ihop och helst inte ta en massa massa plats ihopfälld.. Och inte vara snordyr. Plättlätt va?
Är det någon här som vet hur det fungerar med havandeskapspenning? Jag tog ut lite sånt när jag gick med dottern, men så sa någon att de dagarna togs från föräldradagarna? Stämmer det?
Jag har schema till i början av augusti och kommer ev att vara tvungen att ta ut havandeskapepeng from då till vebis kommer (bf 21 oktober) och då är det ju inte askul om det är så att de tar de dagarna från föräldradagarna :/ någon som vet nått?
Angående namn så har vi lätt för pojknamn, men tjejnamn är ju halvt omöjligt! Vi har två pojknamn och ett tjejnamn "i parentes", men det är det enda förslaget so far.. :P