Ujuj, jag har varit på en veckas tält-semester med familjen.. Själva tältandet var faktiskt väldigt mysigt och alla sov toppenbra (tom dottern sov hela nätter utan något vaknande), men det där att ta sig in och ut till madrassen..! Smidigare kunde man ju vara
På min förra förlossning hade jag inte tillgång till bad, men duschen blev min bästa vän! Duschade så varmt som bara gick (tom maken tyckte att vattnet var supervarmt och han duschar varmast av alla hemma) och jag blev sååå besviken och arg när de satte en skalpelektrod på bebisen och sa att "nu får du inte duscha mer!". Hade de sagt det innan så hade jag nog tackat nej till elektroden..
Annars gillade jag att stå lutad mot sängen och vagga med höfterna, det tyckte jag hjälpte mycket.
Jag hade gärna stått mot ryggen på sängen under krystfasen, men det kom så plötsligt att jag inte hann med riktigt och det blev gynställning, tyvärr. Den här gången hoppas jag att jag är med bättre.
Angående syskonvagnar så är det ju jättesvårt! Dottern är också ganska storväxt för sin ålder, men frågan är ju hur mycket de växer och hur noga det är med viktgränsen. De brukar ju ta till med x antal kilon utöver den gränsen som de sätter menar jag. Knepigt värre.
Annars tar värmen kål på mig snart, tror jag! Jag svettas värre än en klimakterietant typ hela tiden!
Jag har fortfarande lite sura uppstötningar/ början till halsbränna men det är liksom bara där. Böjer jag mig eller så så kommer det ju ordentligt, eller om jag inte har ätit (!?)/ ätit för mycket, men annars så är det liksom bara där på lur. Väldigt retligt.
Jag har börjat känna av ischiasnerven och lite foglossning också, samt lite ryggvärk och det känns inte så roligt. Jag vill ju inte gärna ha en massa ont, det är ju ändå tre månader kvar och är det då redan på gång så känns det ju mindre roligt :/
Hur stora är era magar förresten? Min mage är redan som den var med dottern i typ v 33 eller nått (går in i v 29 snart) och jag undrar hur stor jag kommer att bli egentligen.. Jag kommer behöva ett flak att köra magen på snart
(Lååångt inlägg, men jag har nog skriv-abstinens tror jag ^^ )