Här händer det grejer läser jag. Jag är numera en högst sporadisk besökare av buke, men det kanske ändras när jag börjar jobba
.
Alice skulle startat inskolningen imorgon, men eftersom storebror spydde igår fm så avvaktar vi till tisdag för säkerhets skull, så det inte smittar. Tror dock han blivit matförgiftad, men det visar sig snart
.
A är blöjfri och har gått utan blöja hela sommaren. Var lite olyckor då och då, men senaste veckorna har det knappt varit några. Hon missade det där med att man måste ju dra ner byxorna, även om man är ute och kan kissa på gräset
. Planerar hur som hur att lämna på dagis utan blöjor.
Hon drar 86 i de flesta kläder. Något enstaka plagg i 92, men de är allt lite stora. Vi har köpt trosor på Lindex och POP. Hon har ganska mycket babyhull kvar, men det försvinner så småningom. Hon är ett riktigt litet yrväder som pratar som mest med fyraordsmeningar, men gör sig nästan alltid förstådd. Hon gillar att bygga duplo, leka med dockor, sjunga (hon kan massor med hela sånger) dansa, gosa med hästarna
, spela spel-kolla bilder-kolla youtube på ipaden, hoppa studsmatta. Hon är bättre än sin storebror på att sysselsätta sig själv och just nu älskar hon att slå igen alla dörrar i huset
.
Jag har fått nytt jobb och kommer att vara på ett litet landsbygdsapotek som inte har öppet kvällar och helger. Det betyder även att barnen kommer få kortare och mycket jämnare dagar på dagis
. Det känns riktigt bra. Får jag schemat jag fick önska
, kommer jag sluta 13,30 3 dagar i veckan, vilket vore bättre än jag kan drömma om
.
vi kan även höja statistiken för de icke sjuka barnen i tråden. A har varit så oförskämt frisk så jag lär väl få vabba hela hösten...
@TeamLundVer jag har en kompis vars barn var sjuk som ditt från inskolning till i våras. Trots diverse utredningar så hittades inget "fel" på honom. De valde att plocka bort honom från dagis (alla vabdagar var slut och de var tvungna att skicka massa läkarintyg till försäkringskassan). Nu ska de skola in igen efter sommaren på annat dagis. Förhoppningsvis ska detta fungera bättre (mindre dagis) och han ska nu ha kunnat läka ut alla infektioner och samlat på sig lite styrka. Ville bara säga att det kan vara såhär, utan att det är något fel på barnet. Hoppas utredningarna går bra