Höstföräldrar 2014 del 2.

NU kommer jag ihåg varför jag sa att det inte är så kul att vara höggravid och ha en galen 1,5 åring... nu är jag inte gravid men jag blir helt slut av att springa efter tokfia ändå. Hur mycket kondis som helst, skriker NEJ NEJ NEJ om jag tar fram sjal eller sele, hon kan faktiskt gå själv, eller ja, springa då. Upp och ner, i trappor och stampa vattenpölar, full fart och tvärvänder. Allt ska undersökas och fort ska det gå om det inte blir tvärnit och så ska något studeras i detalj. Väldigt roligt om man har tid, mindre kul att ha med sig samma barn in för att handla kläder åt de större...

Trodde inte det skulle behövas mer vab den här terminen men så ska man aldrig tänka. Långhelgen byggdes på med en hemmadag. Det är bara en vanlig snorfest så väldigt lindrigt. Dock har hon haft tre nätter på raken med stora problem med uppstötningar så i morse var vi till vårdcentralen och fick remiss för utredning. Borde väl ha gjort det för länge sen men hennes besvär kommer så glest och oregelbundet.

Trodde inte det skulle behövas mer vab den här terminen men så ska man aldrig tänka. Långhelgen byggdes på med en hemmadag. Det är bara en vanlig snorfest så väldigt lindrigt. Dock har hon haft tre nätter på raken med stora problem med uppstötningar så i morse var vi till vårdcentralen och fick remiss för utredning. Borde väl ha gjort det för länge sen men hennes besvär kommer så glest och oregelbundet.
Håller tummarna för att hon kryar på sig :heart

I går sprang Bastian sitt första lopp. :eek:
250 meter orkade han springa själv, andra halvan fick jag springa med honom på armen.
Men, jag menar, han är 18 månader :love: Solklart yngst bland alla barnen och ivrigt påhejad av funktionärerna :)

13335683_10154298388233953_3063788903255505319_n.jpg

Bilden är tagen efter målgång :heart

Jag veeeet :p
Stolt som en tupp var han och det tog en del övervägande innan jag fick klartecken till att plocka bort nummerlappen igen. Nästa år ska han få prova Minivarvet (om han vill) medan pappa springer Göteborgsvarvet.

Jag njuter av att kunna springa med honom nu för han verkar brås på sin pappa i detta avseendet så jag vet inte hur länge till jag kommer kunna hålla samma fart. :o

Håller tummarna för att hon kryar på sig :heart

I går sprang Bastian sitt första lopp. :eek:
250 meter orkade han springa själv, andra halvan fick jag springa med honom på armen.
Men, jag menar, han är 18 månader :love: Solklart yngst bland alla barnen och ivrigt påhejad av funktionärerna :)

13335683_10154298388233953_3063788903255505319_n.jpg

Bilden är tagen efter målgång :heart
Åh vad är det för gulligt lopp för småttingar?

@TeamLundVer jag hoppas kunna springa tillsammans med H när hon blir större, eller att hon cyklar med när jag springer.

Idag fick vi kallelse till läkare för att kolla upp H:s reflux(?)besvär. Snabba ryck, remissen skrevs i förrgår! Skönt att det tas på allvar.

@TeamLundVer jag hoppas kunna springa tillsammans med H när hon blir större, eller att hon cyklar med när jag springer.

Idag fick vi kallelse till läkare för att kolla upp H:s reflux(?)besvär. Snabba ryck, remissen skrevs i förrgår! Skönt att det tas på allvar.
Jag är ju inte så snabb så jag får passa på nu istället

Hoho, hur går det för er alla?
Här är det antingen skratt eller tårar, inget mellanting.

Jag tror det är mycket som rör sig inom Bastian just nu. Han är blöjfri (har nattblöja dock men nästan alltid torr), han pratar mycket och det kommer nya ord varje dag, han förstår ännu mer (för två veckor sedan torkade han soffbordet när vi städade, han plockar undan efter sig och plockar t om bort sin tallrik) och vi kan ha riktiga diskussioner.

Samtidigt är det mycket bitande, skallande, smällar och frustrationsskrik. Jag upplever det som att det är mycket frustration övht just nu. Han vill mer än han fysiskt klarat helt enkelt.

Självklart jobbigt även för oss. I söndags var första gången någonsin som jag känt att jag behövde en brejk. Blev till att åka hemifrån ett par timmar för att orka med helt enkelt.

Ni andra då?

Oj, blöjfritt e vi lååångt ifrån, här visas inte ett dugg intresse för potta..:o:crazy:

Vi hade en riktigt läskig händelse förra veckan. Lillan blev förkyld o morgonen därpå tyckte vi att hon andades konstigt. Bokade tid på VC senare samma dag.
När det va dags att åka dit lät hon ännu sämre o när de va framme var det bara att ringa efter ambulans då hon inte fick nån luft längre. (sambon åkte själv med henne o jag va hemma med vår 4 dar gamla bebis)

Adrenalin o syrgas i ambulansen o en natt på barnakuten med Ventolin var tredje timme.

Snacka om jobbigt att inte få va med o kunna trösta o se hur hon hade det. Vi ville inte ta med lillebror pga smittorisken så jag satt hemma o grät hela kvällen

Nu e hon helt bra igen, vi har fått med en mask hem om det skulle inträffa igen så det känns ju lite tryggt.

Förmodligen förkylningsastma.

Annars e det full rulle här hemma med en dam som förkroppsligar ordet trots just nu...:grin:

Oj, blöjfritt e vi lååångt ifrån, här visas inte ett dugg intresse för potta..:o:crazy:

Vi hade en riktigt läskig händelse förra veckan. Lillan blev förkyld o morgonen därpå tyckte vi att hon andades konstigt. Bokade tid på VC senare samma dag.
När det va dags att åka dit lät hon ännu sämre o när de va framme var det bara att ringa efter ambulans då hon inte fick nån luft längre. (sambon åkte själv med henne o jag va hemma med vår 4 dar gamla bebis)

Adrenalin o syrgas i ambulansen o en natt på barnakuten med Ventolin var tredje timme.

Snacka om jobbigt att inte få va med o kunna trösta o se hur hon hade det. Vi ville inte ta med lillebror pga smittorisken så jag satt hemma o grät hela kvällen

Nu e hon helt bra igen, vi har fått med en mask hem om det skulle inträffa igen så det känns ju lite tryggt.

Förmodligen förkylningsastma.

Annars e det full rulle här hemma med en dam som förkroppsligar ordet trots just nu...:grin:
Åh vad hemskt det måste ha känts. :nailbiting: Jag hoppas vi slipper uppleva något sådant.

Vi har fått tjatat till oss en tid nu i slutet av augusti för utredning då Bastian är sjuk med över 40 graders feber minst var fjortonde dag (t om så att förskolan reagerade). Håller tummarna för att det inte finns ngn bakomliggande orsak men katastroftankarna kommer titt som tätt.

Förresten, är det ngn som har tips på var man kan hitta kalsonger i storlek 86? Var inne på PoP men de hade bara två par då de "inte säljer"

Här är det fullfart, lillebror vill göra allt som storebror gör, i går i badkaret tränade storebror (4,5 år) på att hålla huvudet under vattnet, lillebror härmade, men han vred huvudet så att bara örat låg mot vattnet :)
Mycket frustration just nu, vill kunna allt som storebror och kompisar kan, blir hemskt arg på ipaden som han inte kan manövrera, vill spela samma spel som storebror, inte enkla tittutspel.

Han är en mycket självständig gosse, stanna på den egna tomten, varför det? Vi har fått göra kravallstaket runt gården för han är så stor att han även öppnar ytterdörren.
En riktig liten rymmare, sommaren semester har inneburit att jaga en springande toddler, ut på nya äventyr ska han.

Just nu kastas det mat i parti och minut, och så roligt det är att ta munnen full med mjölk och låta det rinna ut igen. Köttbullar och bestick flyger runt i matrummet, golvet är ständigt ett potatismosklet eller fullt av torkad pasta.

Lite intresse av potta, men där har vi varit dåliga på att uppmuntra och få lite rutin.

Har varit lite dålig i magen till och från, men peppar peppar har det blivit bättre när vi börjat ge laktosfritt.

Har också haft några svängar med förkylningsastma, då även storebror har detta så @Carand förstår precis vad ni går igenom :(

Här är det fullfart, lillebror vill göra allt som storebror gör, i går i badkaret tränade storebror (4,5 år) på att hålla huvudet under vattnet, lillebror härmade, men han vred huvudet så att bara örat låg mot vattnet :)
Mycket frustration just nu, vill kunna allt som storebror och kompisar kan, blir hemskt arg på ipaden som han inte kan manövrera, vill spela samma spel som storebror, inte enkla tittutspel.

Han är en mycket självständig gosse, stanna på den egna tomten, varför det? Vi har fått göra kravallstaket runt gården för han är så stor att han även öppnar ytterdörren.
En riktig liten rymmare, sommaren semester har inneburit att jaga en springande toddler, ut på nya äventyr ska han.

Just nu kastas det mat i parti och minut, och så roligt det är att ta munnen full med mjölk och låta det rinna ut igen. Köttbullar och bestick flyger runt i matrummet, golvet är ständigt ett potatismosklet eller fullt av torkad pasta.

Lite intresse av potta, men där har vi varit dåliga på att uppmuntra och få lite rutin.

Har varit lite dålig i magen till och från, men peppar peppar har det blivit bättre när vi börjat ge laktosfritt.

Har också haft några svängar med förkylningsastma, då även storebror har detta så @Carand förstår precis vad ni går igenom :(

Skönt att läsa att Bastian inte är ensam med sin frustration. De är så söta när de härmar äldre barn. Bastians bästa kompis är nästkusinen på 4år som bl.a. Lärt honom hoppa :love:

Här har vi en till otroligt bestämd dam :banghead:
Hon pratar väldigt bra, så hon är mest frustrerande över att hon inte kan göra allt som sin storasyster kan kroppsligt. Och att hon inte får göra allt som hennes storasyster får...

Iris ska skolas in på dagis den 23/8. Jag kommer att vara med i två veckor för hon slutar andas när hon blir ledsen eller upprörd. Men jag tror det kommer att gå bra! Hon är väldigt framåt och kavat, och framför allt van att ta för sig :up:

Här går det också upp och ner. Hela familjen har varit dålig i olika konstiga åkommor hela våren och sommaren så nu när allt ska börja om känner jag mig rätt slut.

Ava har på eget initiativ blivit blöjfri dygnet runt. Ska bli spännande att se hur det fortsätter när hon börjar förskola (hon byter dessutom förskola). Hon är en bestämd dam i övrigt, väldigt glad i sin storasyster och djuren här hemma men kan bli väldigt arg också. Hon pratar fortfarande inte jättebra. Tvåordsmeningar men hon är bra på att göra sig förstådd och det kommer mer och mer. Så roligt att få följa utvecklingen. Se likheter och skillnader mot storasyster.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 240
Senast: Tantan
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat