Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Blä vaknade vid tre när sambon var uppe och traskade runt och blev klarvaken minst sagt. En god nyhet är att FK godkänt min sjukskrivning under september. En stor sten har lättat om man säger så. Nu ska jag bara fatta hur man fyller i föräldraledigheten för det får jag börja med att ha nu.

Igår gick jag nog lite för mycket, för f*ttfogen har protesterat mer än rejält inatt. Gjort riktigt ont när jag vänt mig i sängen, och när jag gått till toan.

Hoppas att Heartsring har sin lilla bebis här snart!

Har ÄNTLIGEN fått ett sms från Heartstring.

Igår kväll runt 20:30 kom en liten Ronja till världen. 52cm lång & 5640g och allt gick bra och alla tre mår bra. :love::love::love:

Stort GRATTIS :banana:

Åh, stort grattis till familjen heartstring! Ronja har vi också haft som namnförslag, men här lutar det åt att det blir en Saga :) 5640 g, det måste varit en rejäl bebis det!

Skulle hon inte sättas igång till helgen? Och bebisen var jättestor och kom först måndag morgon? Roligt att alla överlevde såklart, men jag hoppas hon mår ok nu, och det inte var alltför tufft.

5640'?????????????!!!!!!!!!! oh harre min gud, wilma väger typ 5,5 nu 7 veckor gammal!!

Aj....

Grattis Heartstring!!

ååh, äntligen!!! jag som kollat in denna tråden varje dag för att se om det kommit en liten, fast nu blev det ju en stor en :D
längtar efter en förlossningsberättelse efter detta!
och bild såklart :D

uppd lite om min lilla, var hos bvc igår, Ian har gått upp till 4kg nu, stora killen :D fast ändå så liten hehe ^^
fortfarande 52cm lång.

jag passade på att ställa mig på vågen själv och såg då att jag gått ner 8kg totalt sen graviditeten. gick ju upp 5kg under grav och nu-8, det känns helt ok, en bra start för fortsatt viktminskning. ^^

Ja jag har med varit inne och kollat hela tiden om hon hade skrivit något men så fick jag ett sms i dag och då sprang jag till datorn och skrev till er här inne för man har varit lite orolig när man inte hört något från henne på flera dagar.

Ja hon var allt en stor tjej och längtar tills man får se henne.

Indra vägde bara 3240g när hon föddes och bm, tror denna kommer väga lite mer enligt kurvan och hon chansade på kanske 3500-3700. Dock vägde min bror 5,8 kg när han föddes så hoppas inte denna blir s¨å stor hehe

deet gjorde du rätt i ;)

jag är glad iaf att Ian var så liten hehe :p
liten och frisk, nu ligger han och bara tjuter hehe

Nu börjar jag ana ugglor i mossen. Sambon är feberfri sedan igår och brukar rusa till sitt företag. Tänkte imorse att nu åker han, men icke. Tror nästan han inte vågar lämna mig själv...fast han skulle aldrig erkänna det!

Nää vad gulligt! :love:

Min vill inte heller gå till jobbet på morgonen.
Och om dom missar ett samtal på jobbet så ringer han direkt upp mig och undrar om det var jag som ringde :love:
Det kommer kännas konstigt sen när man har vant sig att få såhär mycket uppmärksamhet :angel:

Fördelen är att han är så pass pigg att jag kan sätta honom lite i arbete :angel: Har fått upp mina boklister nu till Kottens rum och även lampan. Hehe ska se om jag kan få honom att sätta upp en hylla också.

003.JPG

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka