Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Inte meningen att lura er här nu att man e på BB =)

Bebis är kvar i magen ännu och kommer den nog vara ett tag till. Har bara lite mer sammandragningar nu och lite ont i magen till och från.

Har varit inne och läst men inte orkat skriva något då jag varit så himla trött på kvällarna (jagat vildsvin i några kvällar i rad nu) men i natt fick jag sova från 23-08 utan att vakna och det var som en dröm så nu e man lite mer utvilad igen hehe kan kanske behövas :p

Ja detta med shoppa och vara gravid tycker jag inte om alls, går bra om man är själv men inte annars.

Skulle försöka oss på det i dag jag sambon och dottern men slutade med att jag lämnade både dotter och sambo i affären och gick ut och var så arg att jag grät.

Så jobbigt att ha dessa humörsvängningar och gå i affärer med en 3 åring som inte lyssnar för 5 öre och springer och drar i allt och blir arg då hon inte får som hon vill och när hon springer i väg kan jag inte springa efter för det känns som ljumskarna skall spricka på mig och då får man ropa på sambo som är på jakt efter henne. Och sambo som påpekar vad man köper och då kom bara tårarna och hjälp vad knäpp i huvudet man känner sig...

Så om det skall handlas något mer nu åker den gravida själv :rofl:

Här är det lugnt. Lite gladare då min tandhygienist ringde upp och sa att min tandläkare tar emot mig på måndagsförmiddagen. Ett ljus i mörkret. Nu försöker jag städa lite här hemma, får besök ikväll. Det är dock frusterande att behöva ta en paus efter dammsugningen och sedan skura golvet för att sedan ta en paus igen. Hunden har jag slängt ut så hon sitter och spanar på trappan ut över ängen.

Haha ja då har vi båda samma problem.
Håller på att stor städa här hemma och det går la som det går.
Damma gick bra men direkt när man skulle dammsuga så började dessa sammandragningar och man kunde inte börja sig utan att dom kom så pauser fick det bli, har dock hela nedervåningen kvar och en arg treåring i vägen då hon inte får glass så snart ger jag upp och ger henne det så att man kanske kan fortsätta.

Här är inga sammandragningar, bara kick mot revbenen som gäller när jag böjer mig eller så. Börjar faktiskt tro det bara är luft därinne. Men samtidigt vet jag många vänner som inte haft någon förkänning i form av sammandragningar/förvärkar och vips har bebisen varit på G ut.

Aj det gör ju så ont när dom klämmer/sparkar mot revbenen, det har min slutat med som tur är, känner bara ett tryck mot höger revben ibland när jag sitter lite framåt.

Ja precis så var det för mig förra gången. Hade inga förvärkar alls absolut inga och sammandragningarna var få räknade och en natt gick slemmis sedan pang bom så kom dom riktiga värkarna direkt så du behöver inte ha känningar alls utan det kan sätta igång direkt.

Haft ont i magen hela eftermiddagen och nu på kvällen till och från. Undra om det kan vara förvärkar? Aldrig känt så här innan.

404169_10151081858243295_1704778330_n.jpg

En livslevande Fraggelflodhäst :)

Fin du är :love: Vilken härlig mage!

Jag måste ta kort på mig själv också!
För 2 dagar sedan tyckte jag att det sa poff, och sen fick jag värsta preggomagen :o
Jag har hela tiden tyckt att jag har haft en liten mage, men inte nu längre.
Men det gör mig inget för när mannen säger att jag blir vackrare och vackrare för varje dag så kan jag stå ut med min jabba the hut kropps hydda :love:

Det var en snäll man! Min man är lite mer rättfram - han sa häromdagen när vi möttes att när man ser dig bakifrån ser du ju riktigt snygg ut, för då syns magen knappt! :)

Och det är ungefär så jag känner mig själv också, i det här skedet är det ju helt omöjligt att klä sig så man ser snygg ut, med den här jättemagen. Nu är min mage iofs inte så stor, men alldeles tillräckligt stor för min smak, och för vågen, för den delen. ;)

ja alla värkar få känningar på något set nu, samma sak i dag fast i dag har det inte varit lika mycket sammandragningar så vi får se.

Ja det är ju ett gäng bebisar som skall komma snart. hoppas man hehe

vilken fin mage, det var på tiden att vi fick se din mage.

Och gud vilken snygg tröja du hade, den passade bra ihop med magen. Jag har dock problem med att alla mina tröjor e lite korta vid magslutet så får dra ner dom hela tiden haha

Ja passa på att ta kort nu för snart försvinner ju din mage och då ångrar man sig att man inte tog mer kort hehe =)

vilken söt sambo du har, min säger att jag ser stor ut men det skall han säga nu haha han har gått upp himla mycket själv nu och ser lite gravid ut så jag frågar han alltid när han har BF haha :rofl:

Jag är stor. JÄTTEstor. Både magmått och viktmässigt. Det var jag sist också, men gick ner allt på 5 månader utan att banta eller träna. Det räckte nog med att jag kunde röra på mig och att jag hade ett extremt vaket barn. Jag hoppas att det går bra även denna gången. Vill absolut inte fota mig så som jag ser ut just nu, utan jag längtar bara efter att få gå ner igen.

Inte så mycket har satt sig i ansiktet och folk tror mig inte när jag säger vad jag gått upp, men det är inga smickrande siffror. Skulle min sambo säga att jag var vackrare nu än innan så skulle jag tro att det slagit slint i huvudet på honom. Däremot klandrar han mig inte när jag tar en bit choklad eller äter glass med sonen - trots viktuppgången. Han tycker att det kommer att lösa sig och att jag faktiskt kan vara värd en extra bit eller två så här i väntans tider :love:

Orkar faktiskt inte få dåligt samvete heller. Det får komma efter att allt lugnat sig med bebis och jag är motiverad som sjutton att komma i form, för att vara så här orörlig (Inte så mkt pga vikten, mer pga magstorlek, foglossningar och övriga smärtor samt trötthet) tvärvägrar jag att vara någon längre tid. Man har ju inget liv med dålig ork. Jag vill ut och promenera, gå i skogen, åka pulka med sonen osv. Orka med hästarna lite bättre och kanske ta mig upp och rida lite.

I övrigt - jag är inte heller på övertid. Har ju 5 dagar kvar. Klagar ändå, men mest inombords, för ingen blir ju gladare av att jag klagar ut högt. Var uppe 1½ timme inatt igen, men har sovit nu innan lunch då sambo + son åkt till stan.

Någon annan som är sjukt asocial? Ska iväg på kalas kl 17 med sonen och är så sjukt osugen. Jag vet att det mest är mina hjärnspöken, men jag känner mig alltid utstirrad så här i slutet och det kanske inte är så konstigt när någon som är bredare än lång kommer vaggandes. Sen är det ju alltid så fantastiskt att vara gravid enligt andra och så får man höra alla gulligullhistorier om deras graviditeter. Just nu känns det som jag hellre skjuter mig än är social, men jag vet ju att jag kommer gå dit och vara trevlig i vanlig ordning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka