Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Nej, det är väl ungefär som att ta på sig en blå tröja, det skadar inte, men det påverkar heller inte förlossningen. Det finns nog väldigt många saker man kan göra som inte skadar, men som heller inte påverkar förlossningen tror jag.

Nä, nu vill jag inte vara Heffaklump längre :) Vi tog en shoppingtur jag och sambon idag och bara haft en dag för oss själva. God mat och mys runt i Växjö några timmar. Så skönt! Är på så mycket bättre humör nu!

Vad mysigt!

Jag och min man tog också en shoppingtur nu på kvällen, men det slutade med att jag blev på ännu sämre humör än jag var innan...
Man ska inte blanda psykogravidhormoner med en trött grinig gubbe som har jobbat hela dagen!
Ingenting bra kommer ut av det :devil:

Förövrigt så är jag jäkligt less på att vara gravid nu.
Nu börjar det bli tungt och min rörlighet är kraftigt försämrad och jag är bara i v.34 :mad:
Och det blir inte bättre när jag träffar min vän med en 3 månaders att pussa på.
Jag vill ha min bebis NU!!!!!!

Vänta du bara till v 39, man liksom vaggar fram som en anka ;) Sista veckan har jag helt ärligt blivit riktigt osmidig. Telefonen ringde igår när jag låg i soffan och jag var som en sprattlande skalbagge när jag skulle ta mig upp ur soffan...* En syn för gudarna *

Känner igen det där med att vara en skalbagge på rygg :D

Men nu är det mindre än två veckor kvar så det känns lite mysigt ändå på nåt sätt.
Vem vet jag kanske aldrig mer kommer att bli gravid igen, är så glad att jag får uppleva det här, jag hade ju nästan räknat bort möjligheten att få egna barn, och jag har ju faktiskt haft en väldigt enkel graviditet så här långt...

Vaknade vid halvelva av sjukt smärtsamma sammandragningar. Kved till mannen att jag ville ha ett till kejsarsnitt. Två alvedon och ett varmt bad senare kändes det mycket bättre, så det var väl ett falsklarm. Dock kommer sammandragningarna tillbaka så fort jag lägger mig i sängen, inte lika starka, men tillräckligt för att jag inte ska kunna ligga kvar. Håller tummarna för att det kickar igång under natten, får nog försöka lägga mig igen.

ÅH, håller självklart tummarna för dig.

Vaknade för en stund sen av gruvliga smärtor, men det är INTE några förvärkar eller sammandragningar. Bara smärta av samma kaliber, så just nu sitter jag i soffan en stund och väntar på bättre tider. Vilken natt i ordningen det här är vet jag inte, men det lär bli många till. Är hel övertygad om att jag åtminstone kommer att träffa min BM vid ett tillfälle till och nästa är ju om 1½ vecka.

Typiskt, det bidde ingen bebis... Med tanke på hur ont jag hade hade jag verkligen förtjänat att få föda en bebis inatt!

Usch, inte kul att vakna och ha ont, lider med dig. Hoppas du får föda snart.

Tråkigt med falsk alarm :( Själv är jag sjukt förbannad. En lagning i en tand pajade igår sist var i februari samma jäkla tand. Ringde tandläkarn som inte va där och inte nästa vecka heller. Dock ska min tandhygienist förbarma sig på måndag, men jag vet inte om hon kan göra så mycket. Ligga i tandläkarstol med den här magen känns inte kul!

Nej fy, ligga hos tandläkaren med bamsemagen känns inte lockande. Hoppas tandhygienisten kan fixa till det något.

Kollade hennes profil, hon var inloggad i går kväll. Men hon har inte skrivit på ett tag, hon kanske bara har kikat lite från mobilen? Spännande!

Heartstring har inte heller skrivit sedan i onsdags, kanske kan vara något på gång där?

Senast ändrad:

+dee79 Irriterande med falsklarmen, man kunde ju tycka att om det ändå inte är nån bebis på väg så kunde man ju få sova ifred åtminstone, utan behöva ha ont...

Vad surt att det inte kom igång.

+ Mabuse:
Ja man vill ju gärna få vila upp sig och sova om bebisen ändå inte tänkt komma ut. Nu räknar jag ju visserligen inte med att den ska komma, trots att jag är i v 39+1, men ändå. Dessutom vaknar sonen 6 imorse och sambon är redan på jobbet. Pigg och glad idag :crazy:

Jaa, tänk på mig så är det inte så illa sen ;) Nädå, jag mår ju faktiskt bra i min graviditet för övrigt så jag ska väl inte klaga. Men det suger att gå på övertid såhär pass!
Jag trodde ju att jag skulle få bebisen tidigare än sagt med all molvärk jag haft, men icke..

Kl*
Har precis kommit hem från läkaren. Låg med CTG i 30 minuter som sa att bebisen mår prima där inne i magen och det var skönt att höra! Inte för att jag förväntat mig något annat med tanke på allt liv som är där inne, men det är ändå skönt att få det bekräftat.
Sambon "klagade" tom häromkvällen när bebis sparkade honom i ryggen (jag håller om honom på kvällarna oftast), för det gjorde nästan lite ont på honom. Ja, det säger väl ändå lite om hur det känns i min mage då!? Magen är öm i sig självt och så lever bebis rövare.. Det känns ju sådär när man helt plötsligt skriker "AJ!" för att bebisen kickat till en. Och då sparks h*n inte ens på revben eller sånt som ska göra ont, utan det är bara rakt ut på magen liksom.

Iallafall - CTG och blodtryck var bra och så kände läkaren efter om nått hänt för att se vilken metod som är bäst för igångsättningen på söndag.
Well, livmodertappen är fortfarande så pass bakåtriktad att han inte kunde nå den. Yay.
Han sa att "eftersom jag inte kan nå den så vet jag inte hur det ser ut och det får vi betrakta på samma sätt som att den är oförändrad, även om det känns mjukt det jag känner".
Kul då. Jag hoppas verkligen att de kan säga på söndag att det visst hänt något - jag menar, ska jag ha gått med molvärk i sisådär 6 veckor utan att det gett något alls? Det känns ju lagom kul. Men vissa tar det ju tid för, så ja..
Det känns ju inte som det kommer hända något innan söndag så ja, hör ni inget av mig så vet ni iallafall att på söndag är jag och föder barn, mer eller mindre.

Det är skönt att veta att nu, snart, har vi vår bebis! Även om det inte blev riktigt som tänkt. Men, nu är operation vräka bebis på G :devil: Men så illa blir det ju inte - han vräks ut ur värmen, rakt in i föräldrarnas väntande, varma famn <3
Men jag måste erkänna att jag är lite nervös nu, stundtals. Men överlag så känns det ändå bra.

OT
På tal om något helt annat.
Jag tog in min häst igår för lite ompyssling och fixande av box (de kommer in på söndag). Stallet har bestämt att vi inte ska ha halm i år (wtf!?), utan torvbädd. Gärna blandad med lite spån och så lite halmpellets uppepå.
Fine, jag bäddade som jag skulle.
Problemet var ju bara att min kära dumhäst ÅT ett par halmpellets! Resultatet av det? Jo, givetvis en lättare foderstrupsförstoppning. Lyckligtvis släppte det efter att vi gått lite med honom så att han fick hosta upp allt, men fan alltså! Det blir till att åka ut idag eller imorgon och plocka bort pelletsarna igen, för jag tänker inte riskera att han gör om samma sak en gång till.
Usch vad rädd man blir när de gör sådär.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka