Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Jag brukar vara ganska social av mig och har varit det typ hela graviditeten men i dag vet jag inte vad det är med mig, har nog vaknar på fel sida eller så spökar det i kroppen på mig.

Idag har vi vildsvinsjakt hemma hos oss i majsen och bara älskar att vara med men i dag fick jag bara ett obehag att nä jag vill inte träffa massa gubbar som glor på mig och min gigantiska mage :eek: aldrig känt så innan och det var himla lustigt. så i dag e jag OSOCIAL verkligen...

Jag brukar vara väldigt social, men de två senaste veckorna har jag nästan blivit eremit. Ett under att jag hängde med till Växjö i torsdags, men kände att det kanske var sista chansen för mig och sambon att bara vara själva innan Kotten anländer.

+B o R

Skönt att inte vara ensam. Det har kommit de 2 senaste veckorna här också och jag har för mig att jag kände typ samma förra gången. Min familj och mina vänner är tack och lov så bra att de låter mig vara och jag slipper frågor om bebisen kommit ännu. Det är skönt.

Ja passa på att ta kort nu för snart försvinner ju din mage och då ångrar man sig att man inte tog mer kort hehe =)

vilken söt sambo du har, min säger att jag ser stor ut men det skall han säga nu haha han har gått upp himla mycket själv nu och ser lite gravid ut så jag frågar han alltid när han har BF haha :rofl:

Jag har faktiskt inte ett enda kort från förra gången jag var höggravid, och det är inget jag ångrar, om jag ska vara ärlig. Det är illa nog med korten som är tagna efter förlossningen, de räcker gott som påminnelse om hur eländigt det såg ut. :D

Fy vilken natt jag har haft. Vaknade strax innan ett med magknip som hette duga minst sagt. Ungefär så som jag reagerar när jag ätit choklad vilket jag inte tål. Fick springa på toa två ggr sen låg jag vaken i två timmar med molvärk. Så det blev lite mycket sömn inatt och sen har jag fått ont om jag legat på sidan. Vet inte om Kotten tryckt på tarmarna eller nåt. Nu känns det bättre efter lite rörelse och besök i stallet samt frukost. Nu ska jag bara överleva dagens tandläkarbesök!

Apropå stall...

Hästen fungerar inte hos foderägaren så jag ska få hem honom igen :crazy:
Så nu ska jag hitta en ny stallplats någorlunda i närheten och med full service som inte kostar 5000 i månaden, hej då mamma penning :):mad:
Tack och lov förstår foderägaren att hon sätter mig i en ganska knivig sits så han får stå kvar till månadskiftet nov/dec. Men jag känner just nu att fuck it det är bättre att ta hem honom på en gång nu när jag inte har en liten bebis.

Nej, din stackare :( Det där är inte en rolig överraskning när man är höggravid. Jag förstår hur det känns, ungefär, för jag hittade mitt sto i hagen med akut fång när jag var på BF+3. Då gick de på lösdrift och jag var tvungen att ordna med två vettiga boxplatser (hade bara en box), veterinärbesök och backup som kunde medicinera när jag var inne och födde barn. Vi blev ju inne i flera dagar dessutom, så det var inte roligt. Dessutom var det första vintern och -20 till -25, så vattnet i stallet hade självklart frusit.

Så jag byggde boxar som höggravid på "övertid".

Hoppas att det löser sig för dig.

Fel sida stan just nu.. vill du ha box eller lösdrift? Tror Ekeby har en rätt billig lösdrift med tillsyn.

Visst suger det!

Jag skickade iväg honom just för att jag inte ville ha alla överraskningar som det innebär att ha häst...
Men det sjuka är att jag faktiskt är glad på ett plan :o Jag har saknat honom så otroligt mycket!
Har varit så orkeslös för att jag inte har haft honom att sticka in näsan i manen på när allt bara har varit jobbigt.
Han är den punkten i mitt liv som ger mig energi, även fast han suger mycket också. Men jag har insett under den här "pausen" att jag inte vill vara utan honom :love:

Jag vill helst ha box :) Han trivs när han får gå in och sova/vila.

Vet du något stall så får du gärna hojta till :D

Några småstall i området har jag tyvärr inte koll på längre. Prova dock att lägga in en annons på hastnet/blocket/buke och kanske rent av sätt upp i butiker, för det finns ju massa ministall överallt där. Många stallägare vill inte sätta upp annonser om lediga stallplatser, de är rädda för att synas för mycket och vips så är en sadel borta.

Kanske kan vara värt att kolla upp Ekeby också. Har för mig att de ska vara förhållandevis billiga och med tanke på storleken så bör det ju finnas någon där i alla stall som har möjlighet till helservice.

Lycka till! :)

Hoppas att det löser sig med stallplats och allt som hör till. Jag har ju mina pållar 100 meter från husknuten och det är ju bara två små ponnier som har några ryttare som kommer ut titt som tätt och pysslar.

Sambon kom hem med 39,5 i feber :( Inte kul! Han som aldrig blir sjuk ligger och skakar som ett asplöv i sängen nu efter att jag tvingat honom samt stoppat i honom alvedon. Får hoppas att min Kotte är snäll och stannar någon dag till därinne i min mage liksom att jag inte får skiten heller.

Men nej vad jobbigt! :(

Det finns inget värre än sjuka män, och att behöva hantera det när man är gravid kan inte vara roligt :crazy:

inget kul att sambon e sjuk, hoppas han piggnar till innan lilla kotten kommer.

Men nu har vi inte hört av heartstring på länge........:eek: Undra om hon fått bebis ännu? jag har inte fått något sms om att det kommit något men såg att hon var inne igår vid 14 tiden, gud man sitter här på andra sidan skärmen och är jätte nervös över hur det går för henne och så.

Ja förövrigt så har man lite små ont i magen ännu men i dag och igår har jag fått så himla ont i ljumskarna att det bara hugger till och känns som hela benet skall gå av och kan inte stå med all vikt på det på några sekunder så mina fogar spökar nog och bebis trycker med huvudet på nån nerv..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka