Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Får man klaga lite? Då gör jag det! Suck, nu är jag trött på det här. Det ska bli underbart när liten tittar ut, men att vara gravid är verkligen inte min grej...Jag känner mig tung och otymplig, jag har ont i ryggen, jag har sammandragningar, jag kan inte sova, jag är ständigt trött. På pappret är min graviditet exemplarisk, perfekta värden överallt och bara 6 kg upp, men i verkligheten är det dryyyygt!9 dagar till BF, och varje dag känns som en evighet, så går man säkert över lite också...

/Tina, Preggo & Neggo

Ja det är bara att klaga, det gör jag varje gång här hemma när det känns jävligt. Ja jag älskar att vara gravid men denna gången är det inte lika roligt mot slutet när det börjar kännas. Är tung och ont i ryggen och huggningar i ljumskarna och detta eviga skit humör.

Man får hoppas att din bebis vill komma i tid och inte vill stanna kavar längre.
Jag går på helspänn varje dag och hoppas att det skall sätta igång, det kan lixom komma i dag ända tills om 4 veckor och skulle jag behöva gå över två veckor blir jag galen.

Tänkte på en annan sak, Hur har ni andra bäddat era barnvagnar??

Vi har bäddat med fårskin, liten kudde och täcke.

Åh vilket fint tyg du hade till babynestet!
Finns det någon bra beskrivning någonstans på hur man gör en sån?
Och var har du köpt tyget?

Jag har bäddat barnvagnen med en vinteråkpåse och kudde :laugh:
Jag tror det kommer behövas när min lilla tittar ut i november!

Ja det är bara att klaga, det gör jag varje gång här hemma när det känns jävligt. Ja jag älskar att vara gravid men denna gången är det inte lika roligt mot slutet när det börjar kännas. Är tung och ont i ryggen och huggningar i ljumskarna och detta eviga skit humör.

Man får hoppas att din bebis vill komma i tid och inte vill stanna kavar längre.
Jag går på helspänn varje dag och hoppas att det skall sätta igång, det kan lixom komma i dag ända tills om 4 veckor och skulle jag behöva gå över två veckor blir jag galen.

Tänkte på en annan sak, Hur har ni andra bäddat era barnvagnar??

Vi har bäddat med fårskin, liten kudde och täcke.

Ont i f*ttan med! Om man gör för akrobatiska rörelser och liksom bresar lite, då känns det i den fogen!Som tur är har min dotter gått från att vara ett litet monster :devil: till att vara världens goaste gullunge:love:

Jag har 9 dagar till BF idag, men det kan ju som sagt dröja längre. Igår trodde jag faktiskt att det var något på gång, får ett par gånger i timmen blev hela magen hård och var det en rätt bra stund. Men i morse när jag vaknade var allt som vanligt...

Jag har bäddat som du har :)

herre gud, Lilla Ian har haft sitt lilla skrik maraton här hemma, matar och han skriker, så man undrar ju vad som är felet, man försöker med allt så visar det sig att han fortfarande var hungrig, så nu sover han som en stock, så nu ska man själv passa på att sova innan det är time för matning igen :p

tänk att bröstmjölk ska vara bra för allt, var hos bvc idag, pratade om alla fördelar med bröstmjölk och de sa att blir de täppt i näsan så använd bröstmjölk som näsdroppar.... nog ser jag förvånad ut!

Samma sak, pratade med en annan pappa idag, han sa det om de får problem med ögonen, ta lite bröstmjölk och badda ögonen med, så blir de bra.. ser lika förvånad ut där haha :rofl:

omg, det fungerar ju, testade med hans ögon då han haft lite problem med dem, typ första gången han vaknar utan skit i ögonen :eek:
svårt att tro på det först, undra om det var tillfällighet eller om det verkligen är värsta "dunder medicinen" :p

Haha jag skall nog pumpa ut lite här hemma sen och frysa ner ifall någon av oss andra blir sjuka :rofl: verkar ju funka på allt :rofl:

Haft lite mensvärks känsla i hela magen i dag fast mest nedre delen av magen. Men inte så att man ha fått skit ont utan bara lite obehagligt. Plus att jag i dag varit himla dålig i magen och har inte ätit något jag inte gjort annars så om mensvärken är för att magen krånglar eller något annat vet jag ej. Men läste att man kunde bli orolig/dålig mage några dar innan förlossningen börjar :confused::confused:

Men har 14 dagar kvar i dag till bf så den kanske vill komma tidigare :eek:

Haha nä få sånt gillar vi inte, skall prata med bebis om detta i kväll.

Men känns så himla lustigt i kroppen i dag imot vad det har gjort innan.
När man inte ätit mat på länge kan man ju få lite ont/obehag i övredelen av magen så känns det till och från fast i nedredelen av magen i dag och upp mot höfterna. och ihållande småvärk i ländryggen.

Så himla svårt att veta vad det är för min första grav kände jag inte något av detta allt. Inte ett små ont fören själva riktiga värkarna kom.

Sen vill jag inte ha ett september barn :D har ju en dotter som är född 12 okt redan och skulle vilja att detta med höll sig till okt. För har för många i min familj som fýller år i sep.

kl.

usch nu är det min tur att klaga lite!

Den här dagen har verkligen varit riktigt dålig :mad:
Jag har haft sammandragningar och små ont i magen så fort jag har ansträngt mig.
Jag har även kommit in i en dipp när jag inte alls känner för att bli mamma och gå hemma hela mamma ledigheten, jag är redan OTROLIGT less på att inte jobba!
Min man är den med fast jobb så han kan inte ta ut någon pappa ledighet mer än de 30 dubbeldagarna som finns, det går inte ihop sig ekonomiskt tyvärr.

Sen så saknar jag min häst som jag skickade iväg på foder för några veckor sedan :cry:
Det är jätte skönt att vara hästfri och jag kommer nog uppskatta det ännu mera när vi har en liten, men det är så tomt!
Jag har haft honom i 4 år och helt plötsligt så finns inte stallet och all positiv energi jag får där ifrån :(

Nu har jag gnällt färdigt och det känns faktiskt lite bättre :p
Hoppas jag inte förstörde eran kväll med detta depp inlägg...

Man får ha såna dagar när man gnäller loss. Satt själv idag och fantiserade om att börja arbeta tidigare. Fick sms att det var kaos idag på arbetet, värsta sjukstugan.

Haha nä klaga på du, det har du rätt i.

Efter en sån här seg dag med magont och sammandragningar så skall jag lägga mig på soffan och vräka i mig chips och fanta och få veckans härligaste skratt till svenska hollywood fruar (beroende av dessa blonda nötter) så jag blir på bra humör igen.

Det är faktist inte fel att tänka så som du gör för är man van att jobba och ha en fritid med häst m,m blir det en stor omställning när man helt plötsligt inte gör något av det längre.
Jag kan själv bli jätte deprimerad av att gå hemma men försöker att tänka och göra andra saker för att inte bli en segboll på soffan. Visst nu har ju jag ändå mitt jobb här hemma på gården och är mycket att göra men kan ändå känna mig ledsen att jag inte kan göra allt jag kunde innan för att det är en mage ivägen och kan inte lyfta tunga saker längre och får inte vara med inne bland djuren jämt när vissa saker skall göras.

Utan får stå och glo på istället och det är jobbig.

*KL*

Jag tycker allt att det klagas väldigt lite i den här tråden. Om ni är så tappra så tycker jag att ni gör ett bra jobb. Jag låter bli att öppna munnen och säga vad jag känner, för jag lovar att alla skulle tro att jag var ett rejält mentalfall om de visste vad jag egentligen tänkte och tyckte.

Det enda som håller mitt mod uppe är att jag vet att det här är övergående och att om bebis inte kommit om 3 veckor blir det kontroll och bedömning för igångsättning. Mer än en månad kan det inte dröja nu...

Var hos BM idag och hur jag tog mig i och ur bilen är fortfarande ett mysterium för mig. Hon önskade mig lycka till och sa att hon inte räknar med att se mig på länge, men blir det som sist så dyker jag allt upp på nästa möte också. Vilket jag sa. Men jag hoppas också att jag slipper. 9 dagar till mitt datum.

kl.

usch nu är det min tur att klaga lite!

Den här dagen har verkligen varit riktigt dålig :mad:
Jag har haft sammandragningar och små ont i magen så fort jag har ansträngt mig.
Jag har även kommit in i en dipp när jag inte alls känner för att bli mamma och gå hemma hela mamma ledigheten, jag är redan OTROLIGT less på att inte jobba!
Min man är den med fast jobb så han kan inte ta ut någon pappa ledighet mer än de 30 dubbeldagarna som finns, det går inte ihop sig ekonomiskt tyvärr.

Sen så saknar jag min häst som jag skickade iväg på foder för några veckor sedan :cry:
Det är jätte skönt att vara hästfri och jag kommer nog uppskatta det ännu mera när vi har en liten, men det är så tomt!
Jag har haft honom i 4 år och helt plötsligt så finns inte stallet och all positiv energi jag får där ifrån :(

Nu har jag gnällt färdigt och det känns faktiskt lite bättre :p
Hoppas jag inte förstörde eran kväll med detta depp inlägg...

Jag förstår dig, under de förutsättningarna - ingen ridning och hela föräldraledigheten själv - hade jag nog inte ens skaffat barn, ska erkännas.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 138
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka