Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Promenader räcker inte alltid som aktivering. Visst får de motion och komma ut, men det stimulerar inte hjärnkontoret tillräckligt.
Det beror ju helt och hållet på hund visserligen, men allt som oftast kräver de mer än långa promenader.

Vissa hundar utvecklar dock oönskade beteenden lättare än andra och det är också lättare att få bort på vissa än andra. Om man inte lyckas lägga ner den energi/ tid som det tar (av olika anledningar) så får man ju helt enkelt fundera ut andra lösningar. Som tyvärr kan vara att tex ta bort hunden.

Ja detta problem har ju inte kommit fram för för att hon bor ute utan så här var hon även när hon var liten och hon flyttade inte ut fören hon var ett år. Så hon måste ha fått denna "störning" sen hon var valp ålder och inte aktiverades då och så sitter det kvar ännu.

Ja sen är det många jägare som har sina hundar ute året runt, är faktiskt lagligt om det följer alla regler om storlek och utevistelse utanför hundgården. För det kollade länsstyrelsen på våran hundgård när dom hade gårdskontroll här.

Men nog pratat om det för detta är ju ändå min sambo som får ta sig i kragen nu och komma till insikt att jag menar allvar.

påtal om graviditeten så har det börjar ömma i underlivet på mig, speciellt när när man torkar sig efter man varit på toan. kanske är vanligt men hade inte det förra gången och det är jobbigt att det gör så.

Alltså.. Hur gör ni för att få in bilderna här från facebook/ blogg.se!? Jag tycker mig ha försökt, men jag fattar ingenting. Teknik och jag alltså....

Så.. En liten lektion i detta vore uppskattat! :D
Från fb har jag verkligen ingen aning, om jag inte ska länka till hela albumet, men jag vill ju visa bild för bild?
Och från bloggen.... Ja, jag har ingen aning där heller :p

Ni får kalla mig trög, det är lugnt ;) Men ni får gärna hjälpa mig också, om ni vill se några bilder från mig vill säga..! ^^ :D

Får väl hoppas det löser sig med anknytning. Visst blir jag orolig och så när jag inte känner rörelser och planerar klädköp med mera. Sen blev jag lite sur idag för bebisen har ju varit ruckbar hela tiden. Var hos BM och idag sa hon att den inte är fixerad heller. 15 dagar kvar till BF...BLä jag vill ha det här överstökat!

:) Ja, nog är man värd de där rosa glasögonen efter en förlossning.

Kul att höra olika personers upplevelser. Jag mådde oförskämt bra trots allt efter förlossningen, men det kanske också var en illusion - för de fotona som togs är inga jag glatt visar upp för vem som helst :crazy:

Ja detta problem har ju inte kommit fram för för att hon bor ute utan så här var hon även när hon var liten och hon flyttade inte ut fören hon var ett år. Så hon måste ha fått denna "störning" sen hon var valp ålder och inte aktiverades då och så sitter det kvar ännu.

Ja sen är det många jägare som har sina hundar ute året runt, är faktiskt lagligt om det följer alla regler om storlek och utevistelse utanför hundgården. För det kollade länsstyrelsen på våran hundgård när dom hade gårdskontroll här.

Men nog pratat om det för detta är ju ändå min sambo som får ta sig i kragen nu och komma till insikt att jag menar allvar.

påtal om graviditeten så har det börjar ömma i underlivet på mig, speciellt när när man torkar sig efter man varit på toan. kanske är vanligt men hade inte det förra gången och det är jobbigt att det gör så.

Att det är lagligt betyder väl inte att det är bra? Jag tycker nog att man som djurägare bör ha lite högre ribba för djurhållningen än att man håller sig inom lagens ramar för vad som inte är direkt vanvård. Hundar är ju olika, och uppenbart funkar det inte särskilt bra för den här hunden att bo i en hundgård. Det är ju inte helt ovanligt att hundar som bor i en hundgård blir skälliga, så det är ju ett mentalt ganska tufft liv för en hund, som kanske inte passar alla.

Men du är inte trög, jag tyckte det var svårt första gången med.

Om du lägger in en bild på fb och klickar på den så du ser en stor bild. Klicka sedan på bilden med högerknappen nere vid musen du vet och där klickar du på bildinfo och när du kommer in när står det adress och massa skit bakom som http://................. kopiera in den länken här inne på bildlänken sen kommer det in här inne..

gud jag e ju trög på att förklara med haha

En del hundar utvecklar ju beteenden utan att man ser anledning till det.
Och ja, det är ju lagligt, även om jag inte riktigt förstår mig på det. Om man nu kollar vilka lagar och regler som finns om hunden bor inne VS i hundgård, men det är ju en annan femma.

Det låter inget trevligt att ha ont i muffen. Man springer ju på toa rätt mycket (jag har börjat göra senaste dagarna) så det är ju inte kul när något gör det ännu mer obekvämt att ta sig dit.

Jag har börjat få ont i svanskotan nu, det kom igår kväll :crazy: Jag vet inte, det har väl med att göra att allt luckras upp antar jag, men det är inte så bekvämt det heller. Så jag är öm i svansen och venusberget (fogen där ömmar jäkel!).
Men foglossningen jag hade vid ena höften är som bortblåst. Har inte hört talas om att det försvunnit innan, men tydligen så kan det bli så. Det flyttades fram istället, men det gör mig inget för nu kan jag gå och röra mig i princip som vanligt igen.

Men vet du att jag tror faktiskt att det gör det.

Till och med jag som hade ett barn som skrek jämt (och jag menar verkligen jämt, inte några timmar på natten, utan hela jävla dygnet i 2 månader och sen minst halva dygnet i 4 månader till) klarade av att knyta an och känna kärlek till den lilla.

Häng inte upp dig på fixeringen heller. Min första var inte fixerad vid något BM-besök. Jag misstänker att han faktiskt kanske fixerade sig kvällen innan det hela drog igång, för magen sjönk, men är de inte fixerade så löser det sig vid förlossningen. Nu är bebisen garanterat så stor att om du inte har extremt gott om plats och sjukt mycket fostervatten så kan den inte vända sig.

Den här gången har bebis varit fixerad i över en månad och det är väldigt mycket mer obehagligt, gör mer ont, mer värk i musen och blygdbensfogen, mer konstiga rörelser nere vid ljumskarna och jag kan faktiskt inte säga något som är positivt med att den är fixerad. Det var mycket lättare att gå de sista veckorna med sonen.

Glöm alla konstiga skräcktrådar om vad som kan hända om barnet inte fixerats. ALLA BM som jag träffat, både innan sonen kom och nu efter har sagt att det är helt irrelevant. Det finns inget som går snett pga en ruckbar bebis. När värkarna drar igång så löser det sig.

Nä visst det håller jag med om, jag skulle ju inte ha mina hundar ute så men eftersom det är sambons djur så bestämmer då han. Fast jag skulle inte vilja ha den yngre inne ändå eftersom hon river hela huset och inte lyssnar ett dugg, men nu startade ju inte hennes problem med att hon fick sitta ute, utan detta började långt innan med skällandet m,m och då bodde hon ju inne så hur han än väljer att göra skall det bli tyst på gården innan barnet kommer.

Allt blir ju så extra jobbigt med dessa hormoner och bråka med sambon e ju det minsta man vill när det är såpass nära utgång nu.

Men du, ta ett allvarligt snack med bebis nu. Det är ju dags att komma! Lider med dig, minns att det var skittrist att gå och vänta. Jag hade tid hos BM på onsdagen minns jag. På tisdag morgon förstod jag att det var på G och han kom precis efter midnatt på onsdagen - så det blev +12 dagar. Vi skulle också planera in en bedömning om huruvida jag behövde sättas igång, men deadlinen var faktiskt på julafton! Jag är glad att han kom ut några dagar tidigare på eget bevåg.

Fast det är väl ändå bättre att bråka nu, än när ni har en liten bebis att ta hand om? Jag hade nog inte kunnat hålla tand för tunga utan tagit upp det direkt, både för att djurhållningen är dålig, och för att hunden stör dig och eventuella stackars grannar. Jag skulle bli tokig om mina grannar höll hund på det viset. Att maken skulle göra det finns inte på kartan, vi har gemensamt ansvar för alla djur som bor under vårt tak, och då är det inte ok med en hund som lever så som du beskriver den här hunden.

Det är ju inte precis ett nytt problem heller, ifall det varit såhär i ett år? Och inget tyder ju heller på att det kommer bli bättre av sig själv, den där hunden lär väl skälla i tio år till om ni inte ändrar på hur den lever. Vad är det för ras på den? Går det kanske att omplacera den via uppfödaren eller nån rasförening?

Nu så, ska vi se om jag lyckas med detta!
Jag tänkte att ni skulle få se lite hur magen utvecklats på vägen :laugh:

Vi börjar med den första magbilden, v. 14+4, taget knappt en vecka efter VULet vi gjorde. Den första chocken har lagt sig ;)
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/544540_431671010181701_2139969888_n.jpg

v. 17+4: Här har vi börjat känna de första små sparkarna utanpå magen :love:
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/545830_438309382851197_1576759284_n.jpg

v. 27+2: Tänk att man tyckte här att man började bli stor!
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/206140_487222364626565_660814697_n.jpg

v. 35+6 Bebis är fixerad och "klar". Jag har just precis börjat få mina fina tigerränder på magen, jag som trodde att jag skulle klara mig utan dem, men icke ;) Men det gör mig inget!
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd....0x720/542472_516799208335547_1622039661_n.jpg

v. 40+3 (idag är det 40+9): Det här är den sista magbilden jag tar. Jag vägrar ta fler känner jag! Magen ändras inte mycket nu, den har sjunkit så långt det går utan att bebisen ploppar ut, den har blivit lite mera randig.. Ja, nu får det vara nog helt enkelt. Nästa bild får bli på förlossningen! ;)
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd....0x720/388922_533468720001929_1262105438_n.jpg

Bjussar på denna med, tagen 1 månad innan BF av min kära vän Iza:
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd....0x720/300843_516798621668939_1418863896_n.jpg

Ursäkta bildbomb.... :angel:

Men åh, det blev ju inte alls sådär fint med bilder och allt :(:mad:
Jag hoppas att ni orkar klicka på länkarna istället för att se bilderna, men nu blev det inte alls som jag tänkt.. Men man ser väl magens utveckling iallafall, hoppas jag.

*lite ledsen blev jag för att jag inte lyckades*

Här kommer en bild (länk :() till babynestet jag gjort med.
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd....20x720/303189_532123516803116_837749377_n.jpg
Färgerna på bilden är inte alls så fina som de är egentligen, men ni ser lite hur det ser ut iallafall. Jag hoppas att bebisen kommer att trivas där i, när h*n väl kommer ut.

dee79: Jag försöker tala bebis till rätta var dag, men h*n lyssnar inte! Olydig och envis är vad h*n är, redan innan födseln! Vad säger man om det?
För att inte tala om efterfesten som pågick kl 6 imorse - det var världens party i magen!
Efterfest en måndagsmorgon - det verkar väl lovande inför tiden som tonåring!? Men jag tog min discokula och la mig en timme till innan vi gick upp för dagen, då hann det lugna sig igen :D

Men bebis ligger riktigt långt ner nu. Jag har inte vaknat om nätterna för att kissa innan, men nu senaste 2-3 nätterna har jag fått gå upp och kissa. Med molvärk som följd, men det håller inte i sig så värst. Tyvärr.
Och jag har fått börja springa och kissa typ hela tiden för att bebis trycker på blåsan - även detta ett nytt fenomen för min del. Så jag antar att det går åt rätt håll åtminstonde, även om det inte går fort.

Jag har faktiskt också oroat mig lite med anknytningen till bebis.
Eller jag vet att jag kommer älska den över allt annat, men jag har i perioder varit rädd att bebisen ska vara ful :o
Det har verkligen varit jätte jobbigt till och från, medans min sambo tycker jag är skit töntig!
Han säger att med våra gener kan det inte bli annat än super fint. Han har inte lyckats övertyga mig när jag har varit hormonknäpp...

kl. ang hunden som skäller hela tiden, jag skulle bli TOKIG!
Den hunden hade fått flytta eller avlivas illa kvickt! :mad:
Min svärmor hade en sådan hund förut, och jag blev tokig när jag var där ute, hur skjutton klarar man att leva med en sådan?

Tack Imnir! Jag är helnöjd med den - inte minst för att det är år och dar sedan jag sydde senast! Och jag och symaskiner brukar inte funka ihop - de gör aldrig som jag ber dem om! Men nu så lyckades jag allt och jag är stolt över det! :D
Det funkade fint när jag fick låna hem mammas supergamla husqvarna - en grön sak som inte kan annat än rak- och sicksacksöm. Lagom avancerat med andra ord! ;)

Ang anknytning så har jag funderat lite på det till och från, men tanken att jag inte skulle knyta an till den lilla bebisen har nog inte slagit mig.
Jag hoppas verkligen inte att jag kommer att få problem med det, men det känns inte som att jag kommer att få det heller.

Har en god vän som hade problem med detta när hon fick sitt första barn, det har vi pratat om. Men hon hade en mindre kul förlossning med diverse komplikationer och förlossningsdepression som följd, men det med förlossningsdepressionen visste hon inte då, det var ingen som pratade med henne om det. Det var väl inte lika accepterat då som det är nu, tyvärr.
Men hon knöt an så småningom och älskar honom lika mycket som de andra barnen nu, men det är klart att det kan ta ett tag om man är med om något som gör att man inte riktigt orkar. Eller kanske rent av "beskyller" bebisen för, men det känns fortfarande lite som något som man inte pratar om.

Att bebisen ska vara ful har inte heller slagit mig så, men å andra sidan så är det ju inte många nyfödda bebisar som lyckas med konsten att vara supersöta. Missförstå mig rätt, men de är ju som sagt lite mosiga och medtagna av att bli utklämda. Men efter nån vecka brukar de flesta vara supersöta, inte minst för föräldrarna ;)

Han säger att med våra gener kan det inte bli annat än super fint. Han har inte lyckats övertyga mig när jag har varit hormonknäpp...

Angående ert blivande barn så kan det ju inte bli annat än ett jättesött litet troll, om man ska utgå från din avatar! :love:

För alla har ju bilder av sig själva på avataren, väl? Eller? :angel::D

i längden klarar man inte av det. Och tålamodet blev ännu värre när man blev gravid.

En av mina förra hundar var precis lika dan, hon bodde inne och fick gå ut flera gånger om dagen och tränade spår med henne då jag ville ha henne som eftersökshund men hur mycket man än gjorde med henne skällde hon hela tiden och rev sönder allt i min lägenhet. man klarar inte av det tillslut. Och denna hunden är ju precis lika dan och problemet började ju inte för att hon fick bo ute utan detta började när hon bodde inne. Så även om hon kommer till nån som har henne inne kommer dom få problem med henne.

Men ringde upp han som jagar med henne och även försökt ha henne hemma hos honom och sa att om han inte vill ha henne mer så tar vi bort henne vilken dag som helst och han skulle testa igen ett tag (längre tid denna gången) och se hur det blev med skällandet inne och med bitande på möbler och skor och allt så funkar det inte där heller fast hon bor inne så avlivas hon.

Nu skall det bli tyst och skönt på gården igen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 138
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka