Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Men vi skall ut nån dag här nu och sätta in det i bilen så vi vet hur det skall sitta med basen och allt så vi inte står på bb parkeringen som två blonda idioter som inte får ditt det sen utan mer som en träningsak så vi vte hur det skall vara och sedan ta in det igen.

Ha, ha vi har också tänkt träna på det i förväg, känns ju inte som att man vill stå på parkeringen och dividera och kanske bli osams, trött lär man ju vara och kanske lite mer än vanligt förvirrad i "bebisruset"

Min man höll på att få spader när han satt och letade instruktioner på nätet om hur den skulle monteras. Det var inte precis några pedagogiska anvisningar :mad: men nu tror vi i alla fall att vi fått kläm på det.

Men vi ska testa att sätta fast den i bilen också innan det är skarpt läge :D

"skönt" att höra (missförstå mig rätt) att det inte bara är jag. Men ska det vara så här så lyckas i alla fall inte jag tanka energi inför förlossningen. Känner mig helt sliten igen.

Men du och jag hade/ har samma mål med förlossningen, eller smärtlindringen. Du lyckades klarade 95 % utan smärtlindring och det är inte illa! Jag kommer vara jätteglad och nöjd om jag klarar hela utan smärtlindring, men jag står ut så länge jag kan, behövs det starkare grejer än lustgasen så vet jag att den finns och jag kommer överväga att använda det. Som du :laugh:

Bed_of_Roses: Ja, det gör ju det! Och jag håller fast vid min målbild, med reservation för de förändringar som kan ske på vägen ;)
Jag försöker prata bebisen till rätta, men h*n lyssnar inte på mig! Olydig bebis! :mad:

Kl*
Var hos BM alldeles nyss.
Blodtryck är bra, hjärtljud är bra, urinprovet var superbra (inte ett litet yttespår av protein ens!) och ja, bebisen ligger (fortfarande) med huvudet nere i bäckenet. Riktigt långt ner till och med.
Hon frågade om jag ville att hon skulle känna om nått hänt med tappen, vilket jag givetvis ville! Sagt och gjort, hon kände. Och kände. Och kände.... Tyckte sig känna en kant, men var osäker och hämtade en annan BM som också fick känna.
Båda kände huvudet tydligt och lätt, så långt ner ligger den. Men livmodertappen pekar bakåt, så de kom inte ens åt den! :mad: Så, kort och gott vet jag inte mer nu än innan om huruvida den mjuknat, öppnat sig något osv... Jag blev så besviken! Jag hade ändå hoppats på att få veta att något hänt, men inte ens det.
Men, hur som, så har två BM:or varit där och rotat/ retat (fy vad obehagligt det var!!) så kanske, kanske, kanske blir det någon påverkan av det. Om inte annat så fick vi tid för bedömning och igångsättning iallafall. Men jag vill inte vänta så länge heller! :(
*Kom, snälla bebisen!*

Vad lustigt för det har jag med, Inte hela dagen men det kommer och går hela tiden på mig. Började för några dagar sen och är i vecka 38.

Jag trodde nästan jag var på väg att åka på någon magsjuka men då kanske det är lite vanligt att må illa i slutet av graviditeten. Kände inte av det på min förra grav så tyckte det var konstigt.

ja så tänkte vi med, jag har ju väldigt lätt att bli irriterad så vi skall allt träna hemma här nu så att det inte blir något onödigt bråk vid bb parkeringen sen haha.

Har precis städat klart vårat "lilla" skafferi. Är nästan lika stort som ett vanligt rum från all skit som samlas där fast man städar det ofta. Först ut med allt och sedan rensa och sedan bära in allt som skall vara där igen och gud vad ont i magen/ryggen man får. Känner mig stor som en elefant och sammandragningarna kommer allt mer och mer hela tiden och bebis verkar veta precis vad man skall riva och sparka för att det skall göra ont. Och inte nog med det så verkar det som att han e på väg att gräva sig ut ur muffen på mig :rofl:

vad frustrerar och besviken jag skulle bli om det hände mig. Menar att ligga där och låta folk gräva i underlivet på än och inte ens få reda på något om hur det är på g eller inte.

Städar och rensar lite här också. Bara bädda nytt i sängen är ju en speciell upplevelse. Flodhäst försöker få täckena i påslakan liksom...

Ja man känner sig inte smidig asså.

Det lustiga är att med indra i magen kunde jag göra allt som innan även som hög gravid men nu känner jag min helt ovig och klumpig så är inget kul alls.

guuud vad skönt jag sover om nätterna nu om man ska jämföra med hur man sov under graviditeten ^^

Just nu idag känns det som min Kotte lär dröja, men man vet ju aldrig. Går bara runt och blir nervös. Vill snart ha det överstökat istället och bli mer smidig i mina rörelser. Tänkte ikväll när vi var ute på promenad med hunden, att kanske om sådär 20 dagar så kan jag liksom röra mig smidigare och komma iväg på lite längre promenader...

Det är något jag verkligen saknar!

Att kunna gå långa och RASKA!!! hundpromenader igen :bump:
Det är tur att mina kan vara lösa ute för dom koppelpromenaderna jag erbjuder just nu är inget att hurra för...

Ja, det är inte ihållande hela dagen, men en stor del av dagen går åt till att må illa. Lite lustigt att vi är 3 som inte hade det förra graviditeten, men har det nu.

Har åkt på en rejäl förkylning igen, så imorse hostade jag upp en massa hårda slemklumpar. Hoppas det ger sig snart. Nu ska jag ju inte jobba mer i alla fall, utan det är bara nedräkning för hela slanten.

Apropå jobb, hur många är det som jobbar fortfarande, av er som ska ha den närmaste tiden? Hur går det, tycker ni?

Nu gjorde jag ju min sista dag igår, men själva jobbet har inte varit några problem för mig. Däremot har jag tyckt att det varit jobbigt att komma hem efter jobbet och köra full fart med sonen, matlagning osv. Det känns att man behöver lite fler pauser än vanligt.

Nä, det var inget kul alls. Både jag och min sambo blev väldigt besvikna, båda räknade med att få hör något iallafall.
Speciellt eftersom vår BM (och den andra med sen då) kände ett veck som hon trodde var en kant, men det var inte något annat än ett jäkla veck som bara skulle försöra :mad:
Först trodde hon, som hon sa efteråt, att jag var en av väldigt få som gått o blivit typ 3-4 cm öppen och fasen vad kul det hade varit! Men så kan de inte säga något alls, mer än att huvudet ligger mycket långt ner. Men det visste jag ju redan, det känns på rörelserna.

Så sa hon att det kan ju komma igång nu när vi varit och rotat lite där inne, men det är så mycket mer som ska klaffa med bebisens hormoner, min kropps hormoner etc att det inte var "bara att pilla igång det", men man kunde ju hoppas!
Jag hade lite molvärk, tror jag (kan man sluta märka av dem om man vänjer sig vid dem?), men det har inte hänt mer än vanligt. Jag som hoppades på att det skulle sätta igång nån reaktion, men icke.

Just idag känner jag mig lite ledsen, lite deppig. Nu har jag tid för igångsättning den 30 September, så jag vet ju att då om inte annat lär det ju hända saker. Men jag vill inte vänta tills dess. Jag vill inte bli igångsatt. Jag vill att bebis ska komma nu. Av sig själv.
Men istället känns det som att den aldrig någonsin lär komma ut, det känns som att den kommer ligga där inne för resten av livet.

Och allt detta tjat från folk!
"Har den kommit än?", "Men något måste du väl känna?", "Hallå, jag vill ju mysa bebis nu!".... Jag har lust att säga till dem att klämma ut en ungjäkel själva då om det nu är så viktigt för dem med bebismys.
Hormonmonster, jag?
Samma sak på FB, senast igår skrev en kompis att "Men Malin, nu har du inte skrivit något på länge, man misstänker ju att något är på G!???"
Vad skriver man? Förlåt att jag inte börjat med nån vana att uppdatera var dag senaste tiden, för er skull?
Hör man inte av sig, då är man liksom automatiskt och föder barn. Ringer man så ringer man för att säga att man har fått barn. Svarar man inte i telefonen för att man tex är på toa - ja då är man defenitivt och föder barn!
Jag förstår att folk väntar, men för helvete, det går inte fortare för att man tjatar. Tror de inte att jag hade klämt ut bebisen redan om jag kunnat bestämma själv?

Nu blev det en massa klag, förlåt för det. Men jag börjar känna mig lite uppgiven faktiskt.
Att igångsättningen sker den 30 gör det inte bättre heller. Då lär den ju bergis födas den i Oktober. Nu menar jag givetvis inte att Oktober är en dålig månad att födas i, men jag vill inte ha någon Oktoberbebis. Jag har ju ställt in mig på att åtminstonde få en Septemberbebis! Men inget blir väl som man tänkt sig, så Oktober lär det väl bli. Efter 100 års försök med igångsättning som säkert inte lär funka i första taget.
Det slutar väl med snitt bara för att min kropp vägrar klämma ut ungen eller nått. Bara för att jävlas.

Ja, idag är jag positiv. Väldigt positiv. Kanske är det lika bra att bara gå o lägga sig igen?

BM sa btw att "det kan ju vara skönt att slippa molvärken" när jag sa att det avtagit sen sist då det var väldigt mycket sådant. "Det kan ju vara skönt att få vila/ sova och slippa ha ont".
För det första, så ont gjorde det inte. För det andra: Sova har jag inga problem med, har inte haft nån gång under graviditeten, och molvärken störde mig inte. Det var ett tecken på att något hände. Och nu är det.. ingentign? "Bara" sammandragningar, men jag vill ju ha förvärkar, jag vill att något ska hända.
I want my pain! Jag vill ha superont och föda bebis. Inte gå här och dra och bara vänta på något som inte kommer.
Blä.

På tal om annat förresten. Är det bara jag som packat ner toapapper i BB-väskan? :p Pappret på sådana där ställen brukar ju vara sånt där rivjärnspapper som man inte blir torr av ens, så jag packade ner en rulle med mjukt o skönt papper ^^ Det känns som det kan vara skönt när muffen ömmar :D Hehe.

Det är många som säger typ varje dag till mig "Snart är det dags". Börjar nästan tappa hoppet om att det är snart. Känns ju som en hel evighet och jag känner mig så tjock och klumpig. Ska tröstshoppa ikväll! Dessutom önskar jag att FK kunde få tummen ur och tala om hur det blev min sjukskrivning om den godkändes eller inte!

Förstår att det känns drygt att vänta, men om du inte har alltför ont och så, så att varje dygn är en plåga, försök att kanske se det lite som semester istället? De där dagarna man går över, det finns ju typ ingen period i livet som man har så fullständigt frikort att göra ingenting, lata sig, läsa böcker, se filmer, eller vad det nu är, som då. Kalendern är tom (oftast, eftersom man riktat in sig på att kanske ligga på BB), ingen väntar sig att man ska jobba eller göra nånting, och det är heller inte läge att dra igång större projekt, eftersom man kanske behöver avbryta närsomhelst. Du kan med fullkomligt gott samvete tillbringa dagarna på soffan med pralinasken inom räckhåll, eller för den delen pyssla i stallet, baka, eller nån av de andra grejorna man gillar att göra, men aldrig riktigt har tid och samvete för i vardagen.

Sen är det enerverande om folk tjatar, och en del är ju verkligen värre än andra. Men jag tror ärligt talat att folk frågar för att de inte kommer på nåt bättre att säga. Utan att tänka på att det är en fråga som väldigt fort blir väldigt tråkig. Nä, det har inte kommit nån bebis, det syns väl?

För egen del har jag börjat hoppas på att jag kommer gå över tiden, är beräknad tills nästa fredag egentligen, och som det ser ut nu kommer jag behöva jobba åtminstone till tisdag. Skulle hemskt gärna vilja få några dagar att vila mig, hämta igen lite sömn och hinna släppa jobbet mentalt, innan det är dags för förlossning och dygnet-runt-service av liten bebo. Vill ju inte gå över så mycket att jag behöver riskera igångsättning, förståss, men upp till en vecka vore perfekt!

Senast ändrad:

Ett lite elakt men som jag tycker helt befogat svar till folk som tjatar är säga att de nog lär få veta när bebisen kommit, att de inte behöver fråga hela tiden.

Det är drygt nog att vänta utan att höra folks tjat ovanpå det.

Men även om det är drygt att vänta så har det nog aldrig hänt att en bebis stannat i magen för evigt så den kommer garanterat att komma ut på ena eller andra sättet.
Det är ju mer än en vecka till sista september så du kommer säkert föda innan dess och få din septemberbebis :)

Dessutom, Mabuses råd om att ta det lugnt och lata sig är jättebra, du kommer liksom inte att ha möjlighet till det på vääääldigt länge när bebisen väl kommit ut ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 138
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka