Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Du menar alltså att vi är något sent ute? ;)
Jag tycker att man hade så mycket tid och nu helt plötsligt.. Har man inte det längre :p

Jag vill också ha en bebis att titta på hela dagarna! :love: Istället får jag gå runt och vänta. Vänta, vänta, vänta... Och städa :grin:
Fast nu när BF är passerat känns det inte alls lika brått längre. Innan var man ju helt inställd på sitt datum och "nu måste det hända snart!", men nu har man redan passerat den magiska gränsen så nu är det mer "h*n kommer när h*n kommer, om inte annat blir det igångsättning". Men jag hoppas förstås att bebisen inte väntar så länge med att titta ut.

beror ju på hur mycket man vill stå i då ungen är ute ;) hehe
jag hade så lite att göra innan s det var lika bra att få det gjort :p

ja just, jag fick inga problem efteråt av min smärtlindring. dock var det jobbigt då jag skulle få den, inte på grund av att narkosläkaren inte hittade en "öppning" där han kunde gå in med sprutan utan det jobbiga var att ligga stilla då en värk kom, fyyy faaan hahah XD

Blir lugn av att läsa om din förlossning Zandrix precis vad jag behövde ikväll. Har haft lite sammandragningar och grejer ikväll och blev lite nervös :)

Haha känner igen mig i det du säger, precis när dom skulle lägga min spinal på mig så var det bara, nej vänta det kommer en väääääärk ajajaj och dom fick lugnt och stilla vänta tills den var över sedan fick dom allt passa på innan nästa kom för shit vad svårt det är att ligga helt still när värken kommer.

Det finns väldigt många som faktiskt föder utan bedövning och kommer du in med den inställningen och klarar dig utan så är det hur bra som helst och även om du skulle ge upp och ta något för smärtan är det inget fel heller.

Jag tycker verkligen du skall kämpa på med din inställning för det kommer man långt på än att åka in till förlossningen och tänka negativt.

Jaha din bebis får inte ligga och gosa kvar i magen längre. Vi vill ha en liten höstbebis till snart nämligen...så nu får du ta ett allvarligt snack med bebisen din :rofl::rofl::rofl:

själv så har jag huggningar och stickningar i ljumskarna typ hela tiden. Och sammandragningar skall man inte prata om, kommer hur många som helst varje dag och för minsta lilla jag gör, asså bara ligga still i soffan så kan det komma.

Skall dock till bm i mon så vi får se om han/hon har fixerat sig ännu för sist var huvudet ruckbart.

ja det var noga att man låg stilla då de väl skulle hålla på, så bm och sambon hjälpte mig att ligga stilla, men åååh, så jobbigt hehe :p
för värken tänkte ju inte på att anpassa sig efter narkosläkaren =P

oh, börjar det hända saker? ;P vilken vecka var du i nu?

Vecka 38, så det närmar sig. Hade sammandragningar på förmiddagen, men nu har det lugnat sig tror dessutom att Kotten fixerat sig helt nu för magen sjönk liksom ned idag. Stackars sambon fick samtal av en lite lätt hysterisk Fraggel...

Två veckor till BF idag. Egentligen känner jag att bebisen kan få komma ut vilken dag som, men efter att ha legat med 39 graders feber sedan i söndags natt får det gärna dröja så jag hinner återhämta mig igen!

samma här, tror inte min vill vara kvar så länge i magen faktist. var hos bm i dag och bebis hade redan fixerat sig helt så nu var inte huvudet ruckbart längre och på omföderskor brukar barnet fixera sig senare men inte alltid :D och går ju in i vecka 38 i dag (37+0)

Så jag gissar på att bebis kommer ut den 30sep/1okt medans sambon tror på den 25 sep så vi får se hur det blir hehe

Ja det skulle ju vara bra om du fick samla på dig alla krafter igen för en förlossning utan det kan nog vara rejält kämpigt.

Vi kanske ses på BB ;) Jag har beställt 1 oktober för då hinner jag gå på auktionen som hålls dagen innan här i byn. Sen brukar jag dock aldrig få min vilja igenom.

haha ja det skulle vara trevligt om man var där samtidigt för är rätt ensamt om sambon inte får vara kvar tills man får åka hem.

ja 1 okt tycker jag med att det låter bra så får ta ett snack med bebis i kväll om att komma på den dagen :rofl:

Vi har vadslagning i stallet om när jag ska föda! Jag har satsat på den 9 oktober, men jag hoppas att någon av de som satsat före BF vinner :)

Ja, det känns som att en förlossning tar nog på krafterna, man behöver inte vara utmattad i förtid. Annars är jag redo nu. Sängen är monterad och bäddad, babyskyddet inhandlat, väskan packad, barnvakt ordnad, hästvakt ordnad. Så till och med ett kontrollfreak som jag är avslappnad!

Ja det är himla skönt att ha allt fixat.

Här är hela bebis rummet klart med säng och allt.
Alla väskor är packade och står klara i bebisrummet.
Nu är det bara babyskyddet som skall sättas in i bilen men det kommer vi nog göra när vi skall åka hem från bb ifall man behöver ha den plasten till nån annan som åker med innan bebis kommer.

Men nu har vi bara en sak till att fundera över efter att bebis kommit.

Vart skall vi sätta alla i bilen?
Skall man ha båda barnen bak i bilen och vi vuxna fram?
Eller skall vi ha stora syster fram och bebis bak?

Jag åker ju mycket själv i bilen med barn/barnen eftersom sambon jobbar extremt mycket hemma så hinner han nästan aldrig åka med på saker så hur skal jag göra då?

Känns lite oroligt att ha bebis fram för man vill ju göra koncentrera sig på vägen men ändå är man orolig om barnen sitter helt själva bak.

Här är också allt fixat nu. Ska bara ha ned några mer kläder till mig i väskan, men som sagt jag har ju mina favoriter som jag använder så jag vill inte stoppa ned dom i väskan än. Köpte ett par ursköna mysbrallor! Babyskyddet är dock inte monterat, men det löser sig :) Tror sambon reder ut det.

Ja det får min sambo med fixa sen innan vi åker hem från bb.

Men vi skall ut nån dag här nu och sätta in det i bilen så vi vet hur det skall sitta med basen och allt så vi inte står på bb parkeringen som två blonda idioter som inte får ditt det sen utan mer som en träningsak så vi vte hur det skall vara och sedan ta in det igen.

Jo jag har med ett par byxor jag inte vill packa ner ännu utan dom vill jag gärna använda nu och sedan när det blir dags att åka in får vi packa ner dom då.

När var det du skulle till bm igen och kolla bebis?
Hoppas den ahr fixerat sig tills dess :D

Jag ska till BM på måndag. Skulle egentligen gått lite senare, men BM skulle ha semester så jag fick komma på hennes pappersarbetes tid. Ruckbar var den sist och det kanske bara blir så, men igår kändes det som om magen sjönk ned lite faktiskt.

*KL*

Är det nån annan än jag som har blivit sjukt illamående igen så här på slutet? Känner inte alls igen det från förra graviditeten. V.39 idag

Ja, jag har heller inget minne av att det var så förra gången, men den här gången är jag typ tillbaka till första månadernas illamående såhär på slutet. Är också i vecka 39 nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 138
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka