R
Raderad medlem 19815
Sv: Höstföräldrar 2012
Ibland undrar jag om du gör dig trögare än vad du är.
Jag har inga som helst problem att förstå vad heartstring menar. Hur kan du tolka in det som att hon är orolig för att hennes förlossning inte ska bli tillräckligt smärtsam?
Allt hon vill är att personalen hellre ska peppa henne till att klara sig utan eda än att övertala henne om det inte är det bästa med tanke på hennes eller barnets hälsa. Jag hade samma inställning och det gick hur bra som helst.
Är det så svårt att förstå att man kan resonera på det viset?
Varken mina barnmorskor eller personalen på förlossningen hade några som helst problem att förstå vad jag menade.
Håller med det andra skrivit att det verkar som att du fått en lite sned bild av hur förlossningar går till, att man smärtöindrar på rutin och i onödan. Så går det absolut inte till, man får den smärtlindring man kan få ifall man vill. Oftast när man frågar efter den. Rent rutinmässigt läggs ingen smärtlindring alks av något slag, först när du vill ha det, eller om personalen ser att situationen håller på att bli ohållbar går man in med smärtlindring. Det troligaste är att du får gott om tid att känna på exakt hur mycket smärta du står ut med, vet inget annat tillfälle i ården där patienterna har så ont och får så lite smärtlindring som i förlossningsvården. Jag kan nästan lova att du kommer få ditt absoluta lystmäte av smärta, det behöver du inte alls oroa dig för!
Jag måste erkänna att du är den första jag hört talas om som oroar sig för att förlossningen inte ska bli tillräckligt smärtsam, och jag skulle säga att det högst troligt är en obefogad oro.
Ibland undrar jag om du gör dig trögare än vad du är.
Jag har inga som helst problem att förstå vad heartstring menar. Hur kan du tolka in det som att hon är orolig för att hennes förlossning inte ska bli tillräckligt smärtsam?
Allt hon vill är att personalen hellre ska peppa henne till att klara sig utan eda än att övertala henne om det inte är det bästa med tanke på hennes eller barnets hälsa. Jag hade samma inställning och det gick hur bra som helst.
Är det så svårt att förstå att man kan resonera på det viset?
Varken mina barnmorskor eller personalen på förlossningen hade några som helst problem att förstå vad jag menade.