Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

ja älgjakten är ju i flera veckor men sambon brukar bara vara med på premiärdagen och nån dag då och då senare på vintern.

Så om bebis kommer innan dess har jag inget imot att han går ut några timmar och jagar då det är han stora intresse och självklart vill jag ha köttet i frysboxen hemma.

Hade det varit att han var tvungen att åka iväg 1 vecka och jaga på annan ort hade han inte gjort det.

Jag tycker ni har kommit på en smart lösning med de 10 första dagarna!

Och så tycker jag att om du tycker det är okej att din sambo är borta några timmar så är väl det hur bra som helst!

Varför måste ni andra ifrågasätta och lägga er i så mycket i andras liv hela tiden?

Och så tycker jag att om du tycker det är okej att din sambo är borta några timmar så är väl det hur bra som helst!

Varför måste ni andra ifrågasätta och lägga er i så mycket i andras liv hela tiden?

Detta med pappa dagarna tycker jag med att vi löst bra för sambon får ju ändå ta hand om djuren fast han tar ut dom och lägsta nivå av pengar är inte mycket så vi gav dom till min mamma som kommer 30 mil för att umgås med 3åringen så att hon med får lite extra roligt under dom jobbiga första dagarna. Att mormor bara kommer till henne tjatar hon om hela tiden och dom åker iväg och hittar på saker bara dom två kommer bli jätte bra för oss att lugna ner sig efter förlossning och lära känna barnet utan att jämt ha en trotsig tre åring som skriker så fort hon inte får som hon vill :D

Ja fast man nyligen blivit förälder så tar det så himla mycket på krafterna och man behöver faktist ha lite "egen tid" fast dom är så himla små för att ladda batterierna igen, och när sambon är ute och jagar får jag extra tid att vara helt själv med bebis och knyta band och sedan får självklart sambon med ha egen tid med barnet så jag kanske jagar två tre timmar en dag eller åker och handlar för mig själv.

Det är ju upp till var och en och göra det bästa av situationen :)

Nu är det värsta höstrusket här. Galet vad det regnar nu. Skönt att man
har tak över huvudet minst sagt.

Lägga er mycket i andras liv hela tiden? Efter en fråga till en person? Alltså, det är ju ett diskussionsforum detta, då får man nog leva med att bli ifrågasatt ibland. :) Det blir jag också, jag lovar. Poängen med att vara här är ju just att man vill att andra ska kommentera ens liv, annars skriver man väl inte, om man inte vill ha några svar?

Fick förresten en rolig kommentar idag! En i stallet sa att hon trodde det var långt kvar, för jag såg så pigg och fräsch ut! Visste inte att man såg sliten ut innan förlossningen, men det var ju trevligt att höra att man ser fräsch ut, känner mig inte så pigg!

Fast jag tycker det har varit en näsvis ton till och från i den här tråden.

Och nej jag tycker inte att man ska behöva bli ifrågasatt och försvara sig.
Tex. med det här senaste nu, hon kommer göra så som hon skrev. Det passar henne och hennes familj, varför ska hon behöva försvara det?

En person? Idag fick ju jag höra av dig att jag och min sambo inte var lämpliga föräldrar och rent av inte borde skaffa barn, eftersom vi inte kommer lösa föräldraledigheten på ett sätt som du anser är korrekt.

Lämnar diskussionen här med den kommentaren.

Kl

Följer alla med spänning i bakgrunden och håller tummarna för er nu när det är dags för er att kläcka. Lycka till allihopa.:banana:

:eek: Jag är lite lätt hysterisk. Tror bestämt Kotten vände sig igårkväll och ligger inte åt rätt håll längre. Rörelserna är helt annorlunda och när det hände igår så kändes det som om hela magen vändes. :eek:

Ah en datoriserad telefonkö. De ska ringa upp 08:20. Angående konstiga rörelser det är ju inte så att de har avtagit utan det har nog blivit mer bök och stök i magen sen igår.

Fick tid idag vid 10:30 hos en av barnmorskorna. Får se om hon kan känna hur Kotten ligger annars blir det in till FL för ultraljud. Hoppas verkligen att Kotten ligger rätt och att det bara var ett gympapass igår.

Hoppsan! Hoppas verkligen att den bara hade lite extra gymnastik igår.

BF för mig idag, men jag är inte ett dugg förvånad över att det är tvärlugnt. Räknar inte med bebis än på en vecka eller två. Orkar inte ens hoppas längre. Biter ihop och försöker le när det gör ont. Längtar så efter att få tappa lite vikt också och ha kläder som sitter normalt. Är superavis på alla som inte gått upp så mycket och på alla vältränade icke-gravida.

Otroligt nog har jag ett par dagar fått höra att jag både ser superpigg ut och att jag är fräsch och strålar. Jag vet inte om världen behöver glasögon, för inget av det stämmer. Jag har gått upp 42% av min gamla vikt och jag är ingen låg-BMI:are från början (men helt klart normal). Jag ser ut som ett vaggande slagskepp när jag kommer. *klag klag*

Oj! Hoppas verkligen inte att den vände sig! Fast OM den vände sig ger det mig lite hopp om att min plutt också kan göra det ;)

Fast nu har jag ställt in mig på att det blir snitt så det skulle också kännas lite konstigt...

Dessutom har vi bestämt att min mamma kommer hit och passar vovven när vi är på BB och eftersom det är rätt lång resa är det ju praktiskt att veta när det blir ;)

Ja, det är fördelen med planerade snitt, mycket lättare att planera!

Fraggel: Jag kände precis som dig för någon vecka sedan, det knölade runt REJÄLT, och sedan kändes hela magen annorlunda. Men bebis låg kvar med huvudet ner, hade bara haft ett ordentligt gympapass därinne :D Jag håller tummarna för att det är så för dig med!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur