Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

ja man e inte den vigaste just nu haha, skall bli skönt att snart slippa denna magen :D Känner samma jag med då jag har himla problem med att göra allt med djuren här med, lixom kan inte springa in i kalvgömmorna länge då jag inte kna börja mig så långt ner och krypa i koskiten har man ingen lust med haha

Nej, det är ju en vecka kvar innan hag gått två veckor över tiden. Ska till mvc på tisdag, sen kommer de ringa förlossningen och boka planeringssamtal, och sen blir det nånting nästa fredag, när jag gått 42 hela veckor.

Är lite skeptisk till igångsättning, iom att värkstimulerande inte funkade på mig förra gången, blev bara jättestarka pinvärkar och sen akutsnitt. Så jag har ju en väldigt misslyckad igångsättning i bagaget, och skulle hellre ha ett planerat snitt än att riskera ett akutsnitt till. Men vi får se vad de säger på förlossningen.

kl

Tänkte slänga in en bild på Ian, fyller snart en månad, shit vad tiden går =O

ian-isbjorn-2_506f27efddf2b329a3001cf2.jpg

Jag sitter här varje dag och väntar på fler bebs, var är dem? :p

VAAAAAAAA snart redan 1 månad....vart tar tiden vägen???

Så himla fin han är din pojk, man blir så bebis sjuk av att se han.

Ja här inne verkar det inte blir mer bebisar :D alla ligger kvar och gottar sig i dom varma magarna och bara stället till det för morsan med förvärkar och allt jobbigt :rofl:

Åh, vilken sötnos!

Såhär ser jag ut i vecka 41, alldeles för pigg och fräsch för att det ska vara dags ;)
41.jpg

Ja det är sjukt, tur att han fortfarande är så liiten, hehe ;D
man kollar att han fortfarande har samma storlek på kläder och blöjor hehe ^^
Det är då man får byta till 2or och inte kan ha storlek 50 längre, då märker man hur han växer :p

Fy din stackare. Förstår inte varför kroppen plågar med pinvärkar. Hoppas verkligen att det antingen lugnar ner sig eller drar igång på riktigt.

Sitter själv med milda förvärkar, men misstänker att det är falsklarm. Känns inte riktigt som att det är på g, men hur sjutton ska man veta? Fick höra att som omföderska kan man drabbas av rejält mycket mer förvärkar och att det är jättevanligt att man åker in för att man tror att allt startat, fast inget har hänt. Min tanke är bara - tänk om man då inte åker in i tid för att man tror att det bara är ytterligare några förvärkar i raden?

Känns konstant som att jag ska skita ut en basketboll när jag går på toa, men det har det gjort den senaste veckan. Dessutom bråkar framfogen/blygdbensfogen med mig en massa. Har jättesvårt att ligga ner överhuvudtaget. Sitta bakåtlutad i soffa funkar hyggligt. Ligga gör ont den första halvtimmen. Sen går det rätt bra, men kan knappt resa mig. Lägg på ischias i båda skinkorna sen så har ni bilden. Tänk om man hade en startknapp...

Riktiga värkar är regelbundna, lika onda varje gång, och täta, har jag förstått det som när jag läste på igår. Plus att de oftast gör såpass ont att man inte kan prata eller göra något annat samtidigt.

När vi åkte in igår så var vi välkomna när min man ringde och jag bara låg och skrek i bakgrunden och inte kunde prata längre.

På min förlossningsklinik så är regeln för när man bör åka in när smärtan är såpass stark att man behöver ha hjälp med smärtlindring, och det är en rätt bra regel, tycker jag. Kändes absolut inte som att vi åkte in i onödan, det var värt hur mycket som helst att få den där sovdosen. Så otroligt skönt när smärtan släppte, kände först då hur trött jag egentligen var, och somnade som en stock. Nån förlossning var ju ändå inte på gång, så fler värkar av samma sort hade bara lett till att jag blev tröttare.

Låter inget kul att ha så ont på slutet, hoppas du kommer igång snart!

Så var mina värkar först runt 5-6 cm öppen sist. Regelbundna, nja, men visst var det nån slags logik i det. Det har kommit igång mer nu, men inte värre än att jag går och står. Ska duscha och se vad som händer. En kompis är förvarnad och mina föräldrar som ska komma hit och ta lillen likaså, men de har närmare 40 mil hit, så kompisen får ta första passet. Får se om det släpper med en alvedon och en dusch.

Hoppas det är förlossning på gång! Fast det är lite störigt att det alltid ska dra igång när man hade behövt gå och lägga sig. Jobbigt att ha barnvakten 40 mil bort, bara...

Jag har aldrig haft riktiga värkar, bara pinvärkar, så jag har inget att jämföra med riktigt. Har fattat det som att pinvärkar gör lika ont som riktiga iaf, folk som har haft bägge säger att de inte kan skilja på dem.

Ja då kan man ju verkligen inte veta. Tycker du är tuff som stannade hemma så länge ändå om du hade så ont. Smärta är ju så subjektivt också, och avhängigt hur ens smärtbanor är kopplade och hur många smärtreceptorer man har.
Jag minns sist, då ringde jag in vid 17.15 och 17 40 satt vi i bilen, trots att de tyckte jag skulle stannat hemma några timmar till. Var ju 6-7 cm öppen vid kollen och då hade jag bara haft ont sen 15 ungefär. Så sist öppnade jag mig skitfort.

Kompisen vi har är väl lämpad som barnvakt, men blir det flera dagar som jag ligger inne så vill jag gärna att han är med mormor och morfar i stället. De kan alla rutiner och är bra på att improvisera. Sen har vi en granne 500 meter bort ifall det blir bråttom.

Fortfarande "värkar", rätt regelbundet, men de är korta än så länge. Runt 40 sek ungefär och kanske med 5-10 minuters mellanrum. Kan inte sova, men ger mig sjutton på att det klingar av lagom tills det är dags att kliva upp igen :cool:

Vaknade vid tre-snåret. Helt omöjligt att somna om, hunnit se en tråkig film och nu hamnade jag vid datorn. Märkligt detta, men det är väl kroppen som gör sig redo för kommande vakna nätter.

Värkar behöver INTE vara regelbundna!!! Ingen av mina förlossningar har haft regelbundna, och en timme innan Wilma kom ut varierade de mellan 2-10 minuter mellan!

Så söt han är lilla Ian =) Och blöjorna ja... wilma hade ettor i knappt två veckor. Nu blir hon 2 månader den 11e och har treor...! Stora lilla tjejen!

Hon har även börjat härmas, så när man räcker ut tungan gör hon det med, supermys! Hon är en så glad tjeje, och senaste dagarna har hon även haft en glad mamma, hon har nämligen SOVIT mer än varit vaken de senaste två dagarna - skönt!

01,26 kom hon efter mindre än en timme på förlossningen. 51,5cm och 3520g. Vi är redan hemma :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka