Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Tack alla!
Ja, det gick väldigt fort. Första krystkänningarna (inte fulla värkar) kom innan jag hann in på rummet. 35-40 min i salen :) Det gick undan! Och allt gick bra!

Värkar behöver INTE vara regelbundna!!! Ingen av mina förlossningar har haft regelbundna, och en timme innan Wilma kom ut varierade de mellan 2-10 minuter mellan!

Så söt han är lilla Ian =) Och blöjorna ja... wilma hade ettor i knappt två veckor. Nu blir hon 2 månader den 11e och har treor...! Stora lilla tjejen!

Hon har även börjat härmas, så när man räcker ut tungan gör hon det med, supermys! Hon är en så glad tjeje, och senaste dagarna har hon även haft en glad mamma, hon har nämligen SOVIT mer än varit vaken de senaste två dagarna - skönt!

ja lilla Ian är typ 4 veckor nu och har haft ettor hela tiden, nu fick han 2or då ettorna vi hade tagit slut :p
tvåorna passar precis så de får han växa i, lilla killen ^^

Kl*
Grattis till flickan, Dee!

Och tack för alla gratulationer jag fått!
Det känns helt ofattbart att man är mamma nu, att man har sin lilla bebis hos sig :love: Och vem visste att hjärtat kunde svämma över så av all denna kärlek man har till sitt lilla knyte?
Ni ska få ta del av bild och förlossningsberättelse, men det kanske dröjer lite. Helt plötsligt har man ju något annat som tar upp ens tid så man hinner inte med saker som internet.
Men nu vet ni att jag lever och att vi har det bra!

Och bara för att ni ska få en liten sneakpeak så klarade jag det med bara lustgasen och ackupunktur! *stolt*

Kan tänka mig att det känns ofattbart. Själv har jag två dagar kvar nu och undrar om inte Kotten kan vara snäll och komma ut snart...

*KL*
Tack igen alla! Ja, visst känns det ofattbart, trots att man varit med en gång förut. Det är inte alls självklart nånting med nummer två.

Smärtlindring? Ja, det blev bara lustgas. Bilresan in var det jävligaste jag gjort ever, men vad ska man göra? Fick en blödning vid 23.20 ungefär och förstod att det inte var förvärkar. Gick väl 5 min till innan jag spydde som en gris och vi ringde in barnvakten. Bilen packades och vi åkte härifrån runt 00.10 - ca 40 min senare var vi inne på förlossningen och 01.26 var hon född.

Knappt 4½ timme efter första (vad jag trodde var) förvärken.

Sen var vi hemma igår vid 10.00 - så allt som allt var vi inte hemifrån ens i 10 timmar. Det har gått så vansinnigt fort att vi nog inte riktigt hängde med på vad som hände. Trots BF+2 (knappt) så hade vi inte räknat med att träffa henne på en-två veckor till.

Det mest fantastiska - förutom revanschen och att förlossningen gick så himla lätt, var att i hissen upp till akuten blev vi uppmötta av den BM jag hade varit på förlossningssamtal med på Viktoriagruppen. Vi hade en sån makalös tur att hon jobbade denna natten och tog hand om oss. En sån BM förtjänar ALLA kvinnor som ska föda barn. Vilken klippa! Borde faktiskt skicka en bukett blommor till henne, för maken till bra människa har jag knappt varit med om. :bow: :bow:

Nu hoppas jag att ni andra på övertid och ni som ska föda i dagarna, snart får träffa era småttingar. Lycka till!

Har också fått min bebis nu, det gick bra, och vi är kvar på bb några dagar för att vila upp oss efter en jobbig vecka med mycket smärta och lite sömn. Lilla bebisen är också en tröttmössa och sover mycket, så det var nog rätt jobbigt för honom också!

oj, vlken babyboom det känns som att det blev helt plötsligt, grattis!!!

nu längtar jag efter många bilder :D

(jobbigt att skriva med en hand, håller en sovande Ian i den andra)

Grattis !
Jag hoppas att denna förlossning var mycket bättre än den förra !

Ja, den blev otroligt mycket bättre, slutade med en okomplicerad vaginal förlossning. Epidural is da shit! Plus superbra barnmorska med örnkoll. Det går inte att jämföra den här förlossningen med den förra, det är som natt och dag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka