Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Vänta bara tills värkarna tar i ordentligt!

Mellan värkarna= Kom igen, bring it on!
Under värkarna= jag åberopar ångerrätten!

:D

Hoppas verkligen det drar igång för dig snart, övertid ska visst vara en pina (jag tyckte aldrig det trots 12 dar över, men de flesta verkar tycka så ;) )

Ja nä gå över tiden är inte kul, både jag och fraggel_tess har BF i dag och ingen av oss verkar få bebis i dag. Blääääää jag vill inte gå över denna gången med som med indra, fast då var det ju bara 7 dagar men dom dagarna var en pina att vänta...

Och indra fyller ju 3 år på fredag så skulle vara roligt om bebis ville komma innan dess och iinte på den dagaen så vi inte är hemma och firar henne då det ända hon tjatar om nu e att på fredag skall jag ha tårta och pressenter för jag fyller tre år :love:

Vänta bara tills värkarna tar i ordentligt!

Mellan värkarna= Kom igen, bring it on!
Under värkarna= jag åberopar ångerrätten!

:D

Hoppas verkligen det drar igång för dig snart, övertid ska visst vara en pina (jag tyckte aldrig det trots 12 dar över, men de flesta verkar tycka så ;) )

Haha, känner igen det där trots att jag inte fött barn! Hade falsklarm för nästan 2 veckor sedan, förvärkar som var så starka att vi trodde det var dags. När jag låg där i badet och led kved jag till maken "jag vill ha ett till kejsarsnitt"!

För övrigt BF+6 idag. Klart det är drygt, man vill ju ha ut bebis nu, men jobbigast är nästan alla kommentarer...
  • Känner du något?
  • Har du inte fött än?
  • Nä, nu får du ta och klämma ut den där ungen!

Dödar snart någon...

En vän som inte brytt sig överhuvudtaget tidigare hörde av sig om det inte var på tiden nu, frågade inte hur jag mådde bara om jag trodde det var på G.

När vi fick Tuva var det fullt pådrag hemma hos oss samma dag som vi kom hem, när de gick var jag helt slut! Då sa vi att nästa gång säger vi stopp, vi vill landa först. Denna gången kommer det vara så sorgligt tomt, så jag önskar att det kunde vara fullt pådrag igen!

Jag funderar över om man vill stanna ett dygn på BB eller inte. Å ena sidan skönt att få komma igång med amningen i lugn och ro, å andra sidan vill jag hem till min lilla skrutta! Man får väl ta det som det kommer, se hur förlossningen blir och så. Om den någonsin startar!

Jag fördriver tiden med kroppsvård, lägger ansiktsmask, tar långa bad, gör hårinpackning, rakar benen, målar tånaglarna. Haha, jag är fräschare än någonsin förr!

Ja det är självklar man vill vara ifred, man vill lära känna barnet man fött och sedan vila upp sig rejält innan det blir översvämning med massa folk hemma hos sig som vill mysa och träffa bebis.

Fick en sådan störande kommentar när jag lämnade min dotter på dagis i dag.
" men dig vill vi inte se här"

jag bara asså varför inte?

"du skall ju se till att trycka ut bebisen i dag på bf dagen"

MORRRRRRRRRR så sur man blir, fattar inte folk att man inte kan ploppa ut den på beställning bara så där för att folk vill. för då hade jag redan gjort det

Jag är kluven hur länge man ska stanna, givetvis tills allt är bra med Kotten och en själv. Men jag är en tväräkta hemma-människa och tror jag inte alls kommer trivas i annat än min säng.

Det bästa är nog att ta det som det kommer. Med Tuva hade jag gärna åkt hem dagen efter, jag mådde prima och amningen fungerade perfekt. Men eftersom det var kejsarsnitt ville de att vi skulle stanna 2 dygn. Om det har varit en jobbig förlossning eller om amningen inte kommer igång kan jag tänka mig att man vill stanna längre.

Jag tycker inte alls att det är självklart att man vill vara ifred.

Jag älskade att ha besök när mina barn var nya.

BF borde förbjudas....! Det var den längta dan i mitt liv sen gick jag åtta dgr över men det var nästan bra för jag blev bara mer motiverad att föda..! ;)

Jag åkte hem samma dag som dottern föddes. Det passade mig, dottern och mannen. Jag hade tänkt åka direkt från förlossningen men de vill ju göra en massa kontroller av bebis o så. Nu är hon född tidigt på morgonen så det klaffade.

Det e nog bäst att ta det som det kommer. Är allt bra och allt har gått bra
så kan man ju få värsta energikicken av att föda barn men det kan ju vara en pärs också (även om allt går bra).

Spänannde att följa den här tråden nu... Hoppas ni får träffa era guldklimpar snart... Själv har jag BF 1/4 och en solstråle på 1,5 .. ;)

Vi hade bestämt att vi skulle vara ifred och landa men allt gick så bra oh jag var (är) så stolt över underverket att vi tog emot första besöket (hemma) innan bebis ens var ett dygn! ;)

Man vet aldrig hur man kommer reagera och känna. :) det är häftigt!

Envisa bebisar!

Jag hoppas verkligen att min har bråttom ut när det börjar närma sig för jag är redan dödstrött på att vara gravid!!!:mad:

Samma här, med stora var jag mer eller mindre halvdöd, men stoltheten över dottern och viljan att visa upp henne för familjen vägde mer :)

Nu med andra var jag lika pgg dagen eftre som dagen innan

Jag låg iofs väldigt länge på BB bägge gångerna och då hade jag verkligen börjat längta efter min familj och vänner, dessutom var jag ju så stolt och glad att allt gått bra till sist.

Som sagt det är väldigt olika och man vet ju aldrig hur det kommer att kännas.

KL:

Idag är sista dagen som gravid, för den här gången i alla fall ;)

Passade på att göra vuxengrejer som att gå på stan och äta lunch med en kompis och hälsa på några andra kompisar för jag antar att det kommer att dröja innan man får chansen att prata ostört igen...

Unnade mig ett rött läppglans också för att kunna sätta lite färg på mig när sömnbristen slår till :D och handlade upp mig på lite gott att ha med till bb också, frukt, nötter, smothisar, kex och sånt.

Känns verkligen helt konstigt att veta att imorgon kommer jag att bli mamma, vid den här tiden imorgon är vi tre i familjen. Skräckblandad förtjusning är nog det som bäst beskriver hur det känns, tror inte att det kommer att bli så mycket sömn i natt...

6.30 ska vi infinna oss på förlossningen för tvättning och förberedelser.
Håll gärna en tumme för oss då :)

När vi fick Tuva var det fullt pådrag hemma hos oss samma dag som vi kom hem, när de gick var jag helt slut! Då sa vi att nästa gång säger vi stopp, vi vill landa först. Denna gången kommer det vara så sorgligt tomt, så jag önskar att det kunde vara fullt pådrag igen!

Jag funderar över om man vill stanna ett dygn på BB eller inte. Å ena sidan skönt att få komma igång med amningen i lugn och ro, å andra sidan vill jag hem till min lilla skrutta! Man får väl ta det som det kommer, se hur förlossningen blir och så. Om den någonsin startar!

Jag fördriver tiden med kroppsvård, lägger ansiktsmask, tar långa bad, gör hårinpackning, rakar benen, målar tånaglarna. Haha, jag är fräschare än någonsin förr!

Ett dygn är väl absolut minimum, som jag ser det. Dels är man ju lite mör efter förlossningen oavsett, sen tycker jag det tagit mer än ett dygn innan amningen är helt etablerad. Vi stannade en vecka efter första förlossningen, och tre dagar denna gång, beroende på hur förlossningen gått. Önskar absolut inte att vi åkt hem tidigare någon av gångerna, är ju guld värt att ha tillgång till smärtstillande efteråt, praktiska sjukhusprylar för slask och barnskötsel, plus lite tid att landa och känna hur man egentligen mår efter första dagens eufori. Jag tror man har igen det sen ifall man tar det lite piano i början.

Ett dygn är väl absolut minimum, som jag ser det. Dels är man ju lite mör efter förlossningen oavsett, sen tycker jag det tagit mer än ett dygn innan amningen är helt etablerad. Vi stannade en vecka efter första förlossningen, och tre dagar denna gång, beroende på hur förlossningen gått. Önskar absolut inte att vi åkt hem tidigare någon av gångerna, är ju guld värt att ha tillgång till smärtstillande efteråt, praktiska sjukhusprylar för slask och barnskötsel, plus lite tid att landa och känna hur man egentligen mår efter första dagens eufori. Jag tror man har igen det sen ifall man tar det lite piano i början.

Fast det är säkert jätteindividuellt. Nu har ju inte jag genomgått en vaginal förlossning, men efter mitt kejsarsnitt mådde jag toppen, jag fick/tog inget starkare smärtstillande än vad jag hade kunnat köpa på apoteket. Jo förresten, på kvällen direkt efter snittet fick jag två sprutor (snittades inte förrän klockan 15). Fast jag tyckte att det gjorde så ont att ta sprutorna att jag hellre tog tabletter. Amningen hade jag inga problem med, men jag tyckte nog ändå att jag fick bättre kläm på den hemma i lugn och ro. På BB stressade jag bara upp mig och tyckte att vi störde när dottern grät innan hon fått ett bra tag. Så för mig var det bara jobbigt att vara kvar, antagligen eftersom jag mådde så bra. Jag antar att det är likadant efter en vaginal förlossning, vissa mår prima och vissa har det lite svårare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka