Speciella_tina
Trådstartare
Sv: Höstföräldrar 2012
Stort lycka till imorgon!
Stort lycka till imorgon!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ett dygn är väl absolut minimum, som jag ser det. Dels är man ju lite mör efter förlossningen oavsett, sen tycker jag det tagit mer än ett dygn innan amningen är helt etablerad. Vi stannade en vecka efter första förlossningen, och tre dagar denna gång, beroende på hur förlossningen gått. Önskar absolut inte att vi åkt hem tidigare någon av gångerna, är ju guld värt att ha tillgång till smärtstillande efteråt, praktiska sjukhusprylar för slask och barnskötsel, plus lite tid att landa och känna hur man egentligen mår efter första dagens eufori. Jag tror man har igen det sen ifall man tar det lite piano i början.
Jag tror man har igen det sen ifall man tar det lite piano i början.
Oj, vi var inte där ens i 9 timmar. Är såååå glad att jag kunde kliva upp och åka hem samma morgon. Tyckte att de 3 dagarna vi var tvingade att vara kvar sist var en pina.
Jag har mått strålande och inte tagit smärtstillande alls. För inget gör ont. Amningen fungerar också otroligt bra, så jag ångrar inte att vi åkte hem. Vår säng är skönare och maten bättre
och jag tror att man ska göra precis så som man känner själv precis hur det är för just en själv.
Ingen kan veta hur det känns för en annan. jag hade inga problem att få igång amningen trots att jag tog emot besök (hemma) innan barnet ens var ett dygn. Vilket jag A L D R I G trodde att jag skulle göra. För mig var det bra, jag var full av energi och har nog aldrig mått så bra i hela mitt liv (endorfin kick som hette duga antar jag? . Det är inget jag har upplevt någon negativ effekt av, varken på mig, maken eller dottern.
Det låter nästan otroligt, du menar att ditt underliv är helt opåverkat av förlossningen, inte ens svullet? Och inga eftervärkar alls? Och att du inte ens lade märke till när mjölken rann till och brösten blir stora och hårda? Ingen blödning alls efter moderkakan när livmodern drar ihop sig?
Du måste nästan vara ett medicinskt underverk!
Det låter nästan otroligt, du menar att ditt underliv är helt opåverkat av förlossningen, inte ens svullet? Och inga eftervärkar alls? Och att du inte ens lade märke till när mjölken rann till och brösten blir stora och hårda? Ingen blödning alls efter moderkakan när livmodern drar ihop sig?
Du måste nästan vara ett medicinskt underverk!