Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Haha nä verkligen inte, denna bebis verkar inte vilja komma ut heller. Den trivs som fisken i vattnet inne i magen. Håller på att förbereder tårtor och kalas då dottern blir 3 år i mon och skulle inte förvåna mig om den tittar ut i natt eller i mon bara för att man är uppbokad hela dagen med besök i mon haha

Är också lite orolig att den kommer ut inatt/imorgonbitti för min sambo ska på sitt årliga besök hos ögonläkaren som tagit tre månader att få en tid till. Fast jag har sagt här avbokas inget, för jag hänger med till sjukhuset även om det är fel sjukhus. Det finns i alla fall en förlossning där...

Puh, att gå i affärer med en vild 2,5 åring när man är höggravid är verkligen en pärs! Nu är vi tack och lov tillbaka i hemmets lugna vrå!

kl

äntligen har en liten beb somnat här, då kan man själv sova hehehe :D

tur jag somnar fort själv nu fr tiden, annat var det ju då man var gravid, saknar det inte då man inte kunde sova :eek:

Igårkväll gjorde jag studiebesök på FL. Hade få kännbara rörelser igår, men såg att det rörde sig. Ringde in och de tyckte jag skulle komma dit och det förstår jag för det var sååå lugnt på FL. I alla fall på vägen dit så började Kotten röra på sig, men det var inget emot hur det blev när de satte på bälte för CTG på mig. Det blev en sjujäklars aktivitet och jag har nog aldrig känt så mycket. Dock blev de misstänksamma för pulsen var hög hos bebisen, men såg mönstret att det lugnade sig så fort Kotten lugnade sig med rörelser/sparkar.

Så efter sådär två timmar fick vi åka hem när de fått kurvan de var nöjda med...Jag blev sån här :eek: när de kom in efter första halvtimmen inkopplad och de sa att jag skulle få sitta lite till för det blev dålig kontakt pga Kottens sparkar som blev en timme sen. Började ju inbilla mig allt möjligt. Väl när bältet var borta så blev Kotten lugnare...och mina revben blev gladare!

Har du en svårsövd bebis?
Min somnar typ direkt när hon fått mat o sen får ligga på bröstet så hon hör hjärtat.
Hur sover era bebisar? Min flicka gillar inte alls att sova själv. Hur djupt hon än sover så vaknar hon och skriker när man lägger henne i vaggan. Får hon sova hos mig så sover hon som en ängel.
På ett sätt gör det mig inget alls att ha henne i min säng o sova,men på ett annat sätt vore det skönt att kunna sova nära min älslade karl istället.
Samtidigt är det givetvis jätteskönt att få just sova hela nätterna förutom när det är matdags.Det känns inte jättelockande att bråka med bebis för att få henne att sova själv.

Hur har ni gjort?

Min förra sov i princip ingenting, men det lilla han sov kunde han bara göra nära. Så jag samsov och på dagtid så fick han sova i famnen eller i bärsele. Försökte länge med olika tips och trix som jag fick som förslag från andra, men absolut inget funkade. Han behövde närheten och så fick det bli (men helt klart så var det jobbigt för förhållandet och det blev problem när jag ville få mer fritid och vi skulle försöka slussa in pappa på läggningarna i stället).

Eftersom han var vaken typ jämt så prioriterade jag att han sov, inte hur eller var. Och fick jag lite extra vila av att ligga med honom så var det så det fick bli.

Jag tror att om jag haft ett barn som var så - hade jag sett till att pappan tog barnet så fort som han kom hem så att barnet kunde vara nöjd med närhet av vilken som av oss.

Har du en svårsövd bebis?
Min somnar typ direkt när hon fått mat o sen får ligga på bröstet så hon hör hjärtat.
Hur sover era bebisar? Min flicka gillar inte alls att sova själv. Hur djupt hon än sover så vaknar hon och skriker när man lägger henne i vaggan. Får hon sova hos mig så sover hon som en ängel.
På ett sätt gör det mig inget alls att ha henne i min säng o sova,men på ett annat sätt vore det skönt att kunna sova nära min älslade karl istället.
Samtidigt är det givetvis jätteskönt att få just sova hela nätterna förutom när det är matdags.Det känns inte jättelockande att bråka med bebis för att få henne att sova själv.

Hur har ni gjort?

Vi har haft båda barnen i vår säng när de varit små. Stora barnet började sova i egen säng nu i somras som tvååring, men oftast kommer han över till oss under natten. Så länge jag ammar kommer det inte på fråga att ha barnet nån annanstans än bredvid mig, är alldeles för trött på nätterna för att orka gå till en annan säng varje gång det ska ammas. :p

Så för min del skulle jag aldrig ta någon fight kring att sova själv, maken har jag ju resten av livet på mig att sova tillsammans med, och om barnen är ledsna över att inte få vara med oss är det ju ändå ingen av oss som kan sova.

Vad skönt att allting var som det skulle i magen :) Man blir så orolig!

Själv så har jag börjat få foglossningar i ljumskarna :mad: Och det kommer bara på natten när jag ska försöka vända på mig eller gå upp ur sängen.
Min man fick hjälpa mig upp i förrgår för det gick bara inte :rofl: Kände mig smidig som ett kylskåp!

Annars mår jag faktiskt riktigt bra nu :) Livet känns så mycket roligare nu när hästen är hemma :love:
Gick in i v.36 i måndags så nu är det bara slutspurten kvar :laugh:

ja det har jag med i ljumskarna och det är inte skont hehe.

ja nu är det inte så långt kvar för dig heller, själv går jag över tiden och bebis verkar inte komma i dag heller då storasyster fyller 3 år i dag, så har haft barn kalas hela dagen och nu e denna tant trött och bara vill sova hehe

Ja, särskilt orolig blev jag när de kom in efter en halvtimme och ville att jag skulle sitta längre pga bebisens puls som var utanför kurvan. Det visade sig dock att de såg mönstret sen att när bebisen inte lekte Zlatan så gick även pulsen ned. Fick bara sitta i två timmar och glo på ett förlossningsrum så nu
är vi bekanta med hur det är där. En kvart till där och de hade hittat mig och sambon sovandes i varsin fåtölj :D

Orkar inte dra hela historien om min unge, men när det gäller sömnen så var han allt annat än vanlig. Självklart tog pappan honom efter jobbet, men nätterna var minst sagt speciella med uppvak var 20-30 minut om han sov med mig. Gjorde han inte det så sov ingen i familjen någonting alls. Och ja - vi har verkligen testat alla varianter, men landade i det som gav mest sömn åt oss allihopa.

Ian var väldigt duktig i början då han var liten, sov som en stock efter mat, sov som en stock i både säng och hos oss. det är nu å slutet som han har börjat bli lite bråkig, men det är ingen omöjlig unge, brukar bädda in honom så han ligger trångt (som i en livmoder,)då brukar han somna.
hjälper inte det vaggar man han till sömns eller så får han sitta i bärselen medans jag städar, då somnar han alltid och sedan lirkar man han tillbaka till sängen ;p

ingenq bild på din än? jag väntar ;)

Skönt att allt var bra med bebis. Nu ska den bara komma ut också!
BF+10 idag, nu ska vi åka till tropikariet i Helsingborg med Tuva, hon vill titta på hajarna!

Då är det inte bara min tös som får sova hos mamma o pappa iallafall :P

Och nä, ingen bild än :angel:

kl*
Min flicka har blivit sjuk :cry: Nyser, hostar, snorar och gråter.. Det är ingen som har en dunderkur som gör de små liven friska på ett kick? Det är jobbigt att se min lilla snörpa må dåligt... Och vad gör man egentligen när de blir sådär otröstligt ledsna? :(

Men vad är detta för höstbebisar vi har egentligen ??:eek:

Det verkar inte vara nån som vill komma ut i tid, menar vi är ju tre här inne nu som går på övertid. Och min bm som trodde att jag säkert skulle få innan mitt satta BF men icke, är +4 i dag och verkar inte vara något som kommer dom närmaste dagarna heller. Inte kommit något vatten och inga delar av slemmisen heller. Bläääää jag vill inte mer nu, har himla ont i ryggen och i dag kan jag knappt gå då det gör ont i ljumskarna och hugger ut i skinkorna på mig, känner ett himla tryck ner till och känns som man behöver göra nummer 2 men kommer inget. Man kanske får hoppas lite att bebis vill trycka sig ut. Men känner lixom ingen mensvärk eller något.

Fast jag har för mig att majoriteten av alla graviditeter varar längre än 40+0, så det känns ju inte så konstigt att de flesta av oss går på "övertid". Däremot är det bara ca 5% av graviditeterna som varar längre än 42+0, så det känns ju lovande! 41+2 här idag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023