Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Ja det är ju samma för mig eftersom vi är på samma ställe och skall födda :p

Ja men du nu får vi hoppas att den lilla kotten vill komma, jag har lixom inte känt av mycket alls av någon värk så direkt, men om du gör det nu så hoppas vi på det bästa :laugh:

Tackar, men nu verkar det lugna sig. Blev så förbannad när jag såg en rottis springa här på vår tomt. Kul med grannars besök som bara släpper sina hundar vind för våg så fort man kommer ut på landet.

Ja det är inte kul, spelar ingen roll om man är på landet eller i stan så skall dom hålla koll på hundarna, sambon hade samma problem igår med en av sommar gästerna som har ett hus 100meter från oss, dom var här nu i helgen och deras hundar springer in i hagen och jagar korna så dom blir rädda men ändå så skall dom ha dom lösa så skulle korna avfalla deras hundar så får dom skylla sig själv, för vi har faktiskt sakt till dom flera gånger. Och vissa kor som går med kalv i hagarna kan vara riktigt sura och skydda kalvarna.

Du får gå och växla några ord med din granne! :mad:

Det där är verkligen det värsta som finns, speciellt om man inte vet hur hunden är!

Precis sen finns det ju folk som är extremt hundrädda med och se en lös hund komma springandes imot än då kan vara läskigt.

Åh jag e så himla rastlös nu på dagarna, vet inte hur jag skall göra för att tiden skall gå fortare. Städar och har mig och klockan blir inte mer ändå känns det som....

Suck, haft en del känningar, men det verkar inte bli något mer... Hade verkligen hoppats att det skulle dra igång nu, har sjukt jobbiga sammandragningar på natten...

Vågar inte hoppas för mycket, men tror faktiskt att det kan vara på gång nu. Blodig och slemmig flytning i morse, och en del sammandragningar som känts annorlunda under dagen. Ny blodig flytning nu ikväll, och vad jag tror är värkar. Det känns som stark mensvärk som vandrar nedåt och slutar i vaginan. Gör ont, men inte så ont att jag vill lägga mig i fosterställning och dö. Kommer med ca 10 minuters intervall. Håll tummarna, själv vågar jag knappt tro att det är dags!

ÅÅ!!!

Hoppas att det är på gång nu så du får din bebis :love:

Jag är förövrigt också sjukt redo att bli mamma nu!
Har försökt att övertala den där inne de senaste dagarna att den gärna får komma ut lite tidigare ;)
Jag är verkligen fett less på att vara gravid nu :crazy:
Jag vill föda snart så jag kan börja rida igen...:angel:

Håller i sig var tionde minut, men tilltar i smärtnivå. Men nu är det nog äntligen på gång! Hur länge brukar det vara så här?

Jag tror det är dags!!! GRATTIS och hoppas att det blir så bra som du hoppats på och att du snart snusar bebis!!!!

Hur länge det håller i sig vet jag inte. 10 minuter mellan värkarna har jag inte haft under mer än 45min till en timme någon av gångerna, men min kompis har gått i 12 timmar med regelbundna värkar. Hoppas du slipper gå för länge, för man blir ju trött rätt snabbt.

Senast ändrad:

Definitivt förlossning på gång här, väldigt oregelbundna värkar hitintills. Det går allt mellan 4 och 20 minuter mellan... Och det gör jävligt ont! TENS:en har varit guld under foglossningarna, men nu känns den bara irriterande... Försöker vila, men det är lättare sagt än gjort!

Är rädd att detta kommer ta lååång tid!... Fortfarande i snitt 10 minuter mellan värkarna, men de gör åtminstone så ont att det inte är något tvivel om att det är värkar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka