Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Ja hoppas det funkar för dig, så du slipper vänta mer nu.

Hade en konstig upplevelse på toa nyss och vet inte riktigt hur jag skall tolka detta ännu...

Satt lixom och hade kissat lite och sedan precis innan jag skulle torka mig så kände jag ett himla tryck ner till och det lixom kom en skvätt av något.. vet inte om det var vattnet som gick eller om bebis tryckte på blåsan så jag kissade utan att veta av det. :confused:

känner inte av några värkar och det rinner inte något men om det var vattnet som gick behöver det ju inte rinna hela tiden så jag vet inte vad som hände där utan är lite fövirrad då det var så konstigt...

Hoppas att det är på G för dig nu.

Jag försöker se det positivt. Hinner få mer gjort här hemma nu innan Kotten kommer. Har dock fått en livlig Kotte varenda kväll nu som antagligen dansar i takt till "Jag är en gummibjörn", det gör ibland riktigt jäkla ont och det känns som den ska hoppa ut genom naveln och detta är sedan i torsdags när vi var inne på FL för kolla fosterrörelser. Ungefär efter halv åtta varje kväll så blir det världens bus därinne...

Vid 12-tiden tänkte jag att nu jävlar ska det igång! Hade då haft lite tätare värkar sen 10 ungefär. Började promenera som en galning i lägenheten, och visst tilltog värkarna! 1 ringde vi barnvakten, och vid 2 undersöktes jag. Öppen 4 cm! Woho! Så nu är vi på förlossningen!

Efter en långsam inledningsfas gick resten i raketfart! Vid halvsex föddes en liten flicka, Saga ska hon heta!

Efter att det antagligen var vattnet som gick igår så e jag förväntansfull nu, ringde förlossningen i dag och dom sa att jag inte behöver komma in på kontroll som jag tyckte var mycket konstigt men men dom bestämmer,

Och i morse började min slemmis lossna och för en stund sen kom resten av hela slemmisen så nu hoppas jag att bebis snart vill komma ut.

Efter att det antagligen var vattnet som gick igår så e jag förväntansfull nu, ringde förlossningen i dag och dom sa att jag inte behöver komma in på kontroll som jag tyckte var mycket konstigt men men dom bestämmer,

Och i morse började min slemmis lossna och för en stund sen kom resten av hela slemmisen så nu hoppas jag att bebis snart vill komma ut.

Vad härligt!

Testa att gå en långpromenad i skogen där marken är väldigt ojämn, det gjorde jag igår på eftermiddagen och sedan efter det satte allt detta igång. Nu skall jag bara ta på mig varma kläder och följa med sambon och hans jaktlag ut i skogen på älgjakt så kanske värkarna börjar med hoppas jag :rofl::rofl:

Hoppas lite älgjakt sätter igång det nu! ;)

Men du går inte för långt bort från bilen va? :p Jag har drömt att jag kommer föda i skogen, så jag går bara asfalts promenader nu :D

Jättestort grattis till lilla Saga! Fint namn också :)

KL:

Tack för alla grattis !

Lillleman mår jättebra, vi var inne på "besiktning" i måndags och då hade han gått upp nästan 100 gram sen i fredags så BM var överlycklig :)

Känns som om jag inte behöver oroa mig för att han inte får i sig det han behöver i a f ;)

Han är rätt lätt att ha och göra med så här långt, sover mest med undantag för matpaus och jag är SÅ glad för att få sova på nätterna!!!

Hoppas det håller i sig, det vet man ju aldrig...

Det enda är att han helst vill att man ska sitta med honom eller att han ska ligga brevid, vagnen eller egen säng är inte populär så jag ska testa bärsjalen idag. Trots att det är helt underbart att sitta och hålla honom och se när han sover så börjar jag så smått få lust att göra annat också då och då :)

Kl

Tack för alla gratulationer! Jag är väldigt nöjd med förlossningen, trots att det gick så snabbt på slutet att jag knappt hann med! Nu vilar vi ut på eftervården, säg till shetlandskusk att hon kopierar bilden på min FB och lägger in här!

Skönt att bebisen kom till slut, vila ut nu i lugn och ro - så lugn och ro det nu blir med en liten bebis. ;)

Speciella_Tinas bebbe:

155189_10151067256936636_328520279_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?