Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Ja då var nog tiden inne, jag har ONT och är ganska regelbundna värkar dock varar dom inte länge men gud så skönt att ha ont :banana:

Hoppas det är bebis på gång! :laugh:

Jag har faktiskt också haft sammandragningar idag på kvällen, och ett tryck neråt.
Kan "tålamodsfasen" börja så här tidigt?? :eek:

Nu dör jag snart, är på väg till förlossningen med värre värkar än någonsin, har 6 mil in och detta kommer bara den längsta resan någonsin. 3-4 värkar på 10 min och ökar i styrka och nu är dom inte roliga längre

Hoppas resan gick bra in till FL. Håller tummarna att du gosar bebis nu!

I övrigt kan jag meddela att min Kotte har låtit mig sova som Törnrosa inatt. Vilket jag verkligen behövde. Det är heller ingen som helst antydan till att vara
på gång, men det kan säkert snabbt ändra sig. Dock tror jag att Kotten väntar med detta tills jag varit hos Bm imorgon. Mitt sista besök hos BM (Äntligen). Har ju inte tyckt om denne särskilt mycket.

Någon annan nybliven tvåbarnsmamma som är lite frustrerad över tillvaron? Jag tycker att det är skitrörigt att få ihop dagen, men det funkar ju eftersom vi är två. På måndag är jag själv och jag känner mig riktigt osäker på hur det kommer att sluta.

Så här otillräcklig har jag nog inte känt mig i hela mitt liv. Jag hoppas verkligen att det är mest hormoner som spökar.

Stort grattis till bebisen bed of roses!

Vi åkte hem imorse, allting fungerar utmärkt, hon tar bröstet fint och sover bra!

Någon annan nybliven tvåbarnsmamma som är lite frustrerad över tillvaron? Jag tycker att det är skitrörigt att få ihop dagen, men det funkar ju eftersom vi är två. På måndag är jag själv och jag känner mig riktigt osäker på hur det kommer att sluta.

Så här otillräcklig har jag nog inte känt mig i hela mitt liv. Jag hoppas verkligen att det är mest hormoner som spökar.

Ja, det vore praktiskt om man kunde klona sig mellan varven, så barnen kunde få en mamma var! Går din stora på dagis?

Han ska gå 15 timmar i veckan och vi försöker att börja med det på måndag.
Det blir 4 dagar i veckan, men jag hade nästan hoppats (fast jag förstod att det inte skulle gå de första månaderna i a f) att allt skulle flyta på lite enkelt så att han skulle kunna gå bara 3 dagar, men 5 timmar åt gången. För att slippa köra så mkt (vi bor 1,5 mil från förskolan) och för att sambon skulle kunna komma iväg tidigare på morgonen och därmed komma hem tidigare.

Ja, det är ju knappt värt att åka hela den vägen för så få timmar. Är lite bortskämd, i Stockholm får ju barnen gå 30 timmar i veckan när man är föräldraledig, och heltid den första månaden, plus att dagis ligger på gångavstånd. Det är guld värt med de där timmarna på dagis, så att man kan sova ikapp! Plus att stora barnet får lite vardag, och kan busa av sig på dagis. Vi hade stora hemma första fem dagarna eftervdet att vi kommit hem från bb, sen har vi haft vanliga tider ungefär (lite kortare) på dagis, det har funkat bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?