Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Gångavstånd hade varit trevligt. En dag i veckan måste jag klara båda helt själv. Vet att många många andra klarar det, så det borde jag också, men ändå. Rutinerna är ju helt obefintliga och så här små bebisar har ju inte tålamod att vänta när de vaknar och är görhungriga.

Halv ett i natt kom fick vi våran dotter, 3455g & 52 cm lång, från första värken hemma och tills hon var ute tog det bara 4½ timme och var precis att vi hann in till förlossningen innan hon kom för var öppen 10 cm när vi kom in och efter tre krystvärkar flög hon ut snabbt som bara den och hann inte med någon smärtlindring utan lyckades få ut henne bara med lustgas =)

Namn vet vi inte ännu men det kommer nog snart, och vi är redan hemma från bb då allt gick bra och jag sprack inget och hon suger bra på bröstet redan så nu skall vi slappna av hemma.

Vaknade vid halv tre med ont i magen. Antar Kottens busiga aktivtet fick fart på min mage. Nu har det i alla fall lugnat ned sig sen har jag fått f-n för gårdagens promenad. Känns i ryggen...

KL

Hur går det för er med bebisar på utsidan?
Min sov bra och själv första veckan. Nu har vi kolik och bär bär bär bär. Så sover tösa på min mage/bröstkorg eller i bärsele hos mig eller pappa.

Vagnvägrar gör hon också, precis som sonen som också hade kolik.

Nej inte kolik :cry: Stackare!

Jag har hört att det finns akupunktur mot kolik, såg det på en dokumentär för några år sedan.
Dom som prövade tyckte resultatet var jätte bra.

Oj, vad jobbigt! Funkar amningen, eller kör ni ersättning?

Vår bebis är närmast oförskämt snäll, just nu håller han nog på att öka aptiten, för senaste dygnet har det varit många timmars amning, men annars är han en lättskött liten pajsare, sover och äter och bajsar och ligger och kollar, typ. Sover bredvid oss i sängen, mest för att underlätta nattamningen.

Jag föreslår också akupunktur.
Enligt en artikel i "Med barn" eller vad nu den där tidningen heter man får på MVC brukar barnen bli mycket bättre efter bara en behandling och helt bra efter tre behandlingar.

kl.

Nu har jag haft regelbundna sammandragningar de senaste 2-3 timmarna och de sista har faktiskt gjort lite ont :crazy:
Plus att jag har haft som mensvärk hela dagen.

Är det såhär i början av Latensfasen? Jag har haft sånna här sammandragningar ganska många dagar men har trott att det är bebisen som ligger och trycker upp med fötterna, men nu kommer det så ofta och regelbundet att det inte kan vara bebisfötter..

Fick även en konstig känsla att jag behövde packa bb-väskan imorse så det är gjort iaf...

Kan säga att jag surar rejält här hemma. Inatt vid halv tre började molande värk och toalettbesök i mängder. Vid halv sex hade jag värkar var fjärde minut ringde till FL vid 06:00 och väntade till 07:00 när jag började bli nervös och ringde igen då det kom blod. Inne vid kvart i åtta på FL och var bara öppen 1 cm med hade 2-3 värkar under 10 minuter regelbundet. Fick en hinnsvepning och sen lugnade sig värkarna! Fick fika och erbjudande om att ta ett bad, men vi åkte hem och nu kommer det en värk ungefär va 15 minut sen halv tre i eftermiddags. Känner mig sjukt snuvad! Slemmisen började lossna imorse i alla fall...

Men då är det ju nåt på g!! Vad spännande! Ät kolhydrater och vila är mitt tips! Håller tummarna för att du ska få träffa din kotte snart!

Fick sån jävla ond värk nu...FAN och inte har jag fått någon direkt blund i ögonen sen halv tre inatt någon fem minuter hit och dit. Ligger i soffan med vetekudden och äter lite av varje ibland, men matlusten är inte jättestor!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 135
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka